Molliebollie
|
Ik heb m nooit gedaan, maar heb je als je zo hangt niet het idee dat je chickenloop van je trapeze afschuift? Heb btw. ook net een nieuwe Bandit Dos 10m2 moet m alleen nog uitlaten, zal volgende week op Rhodos worden.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Mooie foto Luhes, alleen wat ik niet begrijp is hoe in godsnaam je die deadman hebt kunnen maken Heb ook de Dos (maar dit geldt voor alle SLE/Bow kites zonder stopper) en als ik mijn bar zo los laat dan stort ik met een enorme vaart ter aarde (water)
|
|
|
luhes
|
Ja je moet van te voren wel even je stopperbal instellen. ik zet het meestal net onder het rode gedeelte. en voordat je gaat kiten moet je stopperball vrij stevig aan schroeven. bijna tot het punt dat je hem haast niet meer kan schuiven, het terugdrukken voor depower met de ball lukt altijd wel. ik heb de deadman wel eens ingezet zonder de stopperbal in te stellen nou, nou dat was well even schrikken zodra ik lande viel de kite uit de lucht draaide een paar keer rond de horizontale as was niet meer te sturen. en met de uitstekende self launch van de Bandit shoot ie meteen weer uit het water om vervolgens 2 a 3 kitloopjes te doen naar links, en vervolgens naar rechts. ik als een gek naar mijn safety zoeken. die ik net voor ik het strand bereikte kon vinden. Moto: wel even de stopperball instellen om depower te voorkomen Luke
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Ik heb twee F-one barren met die stoppers erop, en ze werken gewoon totaal niet bij mij. En op je foto zit hij nog steeds ernstig hoog als je het mij vraagt. De lift neemt wel hard af. Zet je hem lager, dan zul je nooit goed kunnen landen. Bij de Dos helpt het om even iets te depoweren, anders ga je er als een jekko achteraan Deze foto kwam ik hier tegen op het forum: Zoiets had ik ook op mijn North bar en werkte wel Ga wel nog een keer pielen met die stoppers, want deze old-school move wil ik weer kunnen doen. Met de handjes aan de bar is zo saai
|
|
|
luhes
|
Ja het is niet ideaal de stopper van fone, maar als je ze erg hard aanschroeft werkt het redelijk.. het waaide ook wel behoorlijk hard en was ik ietsje overpowered wat ook well gunstig was.
|
|
|
|
luhes
|
Dank je, dank je. . niet voor niets mn leven op het spel gezet.
|
|
|
Lex
|
Zoo netjes hoor !
|
|
|
brutus
|
Goed gedaan... maar eh je kan hem nog niet landen? Hoe land je dan? Toch niet head first he ;-)
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Gefeliciteerd dat je je vrouwtje zover hebt gekregen Mooie actie... beetje donkere foto maar komt waarschijnlijk door het tegenlicht
|
|
|
Rooky
|
dude! mooie foto man! ik krijg het niet voor elkaar vaar met Airush Vapor III en die heb ook het zelfde systeem met stopperbal. en dan nog ben ik bang dat hij unhooked als ik op m`n kop hang.
respect
|
|
|
Molliebollie
|
dude! mooie foto man! ik krijg het niet voor elkaar vaar met Airush Vapor III en die heb ook het zelfde systeem met stopperbal. en dan nog ben ik bang dat hij unhooked als ik op m`n kop hang.
respect
Dat dus, ik ben ook bang dat ie uithaakt als je op zn kop hangt
|
|
|
luhes
|
nooit over nagedacht dat hij unhooked, maar geen probleem mee gehad. ik heb de deadman altijd al willen doen maar inderdaad wel lang uitgesteld. op een dag, veel vrienden aan het strand, gewoon er voor gegaan. belangerijk is dat je zoveel hoogte probeerd te maken dan goed je kite pakeren op 11 of 12 uur en dan 100 % er voor gaan, herstellen en je kite naar voren sturen.. het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk gewoon een kwestie van doen na de eerste keer proberen voelde ik eigenlijk meteen comfertabel . moet wel zeggen dat ik hem nog niet echt mooi heb kunnen landen. maar ja dan kan je nog wel een mooie foto maken succes Luke
|
|
|
Vinni
|
Mooie foto! Aardig gestyled voor de eerste keer! Kite lekker op 12 uur houden! Voor uithaken hoef je niet zo bang te zijn. Je hangt met je volle gewicht aan die chickenloop dus die zal niet zo snel gaan verschuiven. Het blijft 1 van m'n favoriete tricks. Helaas kan ik hem tegenwoordig niet meer met 2 handen los doen omdat ik die stopperbal van mijn Fuel er na het vervangen van het depowerkoord niet meer op krijg Ook leuk om te proberen is in combinatie met een backloop! Hier doe ik hem terwijl ik een halve slag draai, dan kijk je naar voren i.p.v. naar achter:
|
|
|
luhes
|
WOW, mooie foto
|
|
|
Vinni
|
Dankje! Alle credits voor het maken van de foto gaan trouwens naar de vrouw van HJ (mini-me), Heidi!!
|
|
|
|
bitburger
|
Met die microloops moet je oppassen. Met mijn vegas een keertje gehad,dat hij tijdens een sprong inhaakte. Ik werd gewoon gelanceerd en als een blok beton neergezet.
|
|
|
|
Vinni
|
Ja daar heb ik inderdaad wel eens aan gedacht, heb er volgens mij ook zelfs nog ergens een liggen. @crossbowkiter, hoe krijg je dat voor elkaar dan? Ik houd mijn bar altijd gedurende de hele sprong zo dicht mogelijk bij me. Pas bij de landing duw ik hem weg. Dus als hij per ongeluk inhaakt moet er volgens mij niet echt een probleem zijn
|
|
|
BoMiRon
Geen avatar
|
wow echt gaaf. Ben bang dat dit me nooit gaat lukken, moet nog heel veel leren eerst. Maar dit zijn wel de redenen om te kiten in plaats van golfen, ja met die sticks. Heb vrienden die zeggen dat dat ook gaaf en moeilijk is. En dat ze snel op kiten zouden zijn uit gekeken. Misschien moeten ze dit soort foto's eens bekijken. echt respect
|
|
|
bitburger
|
@ vinnie ik weet niet daarom moet je oppassen
|
|
|
bitburger
|
Ik werd gelanceerd omdat ik nogal overpowerd stond en als die dan inhaakt......
|
|
|