|
chico
Berichten: 1112
|
Die Bolt lijkt gewoon n Helix 2010. (op de kleurtjes na)
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Net als de Torch, Park, Vegas, Rebel, Fuel, RPM, Rally, Crossbow, Switchblade etc etc.
Veel modellen veranderen nog maar miniem de laatste jaren, denk dat de rek er wel een beetje uit is wat dat betreft en je alleen nog een soort van discipline-specialisatie krijgt. Dus kites speciaal voor race, wave, freestyle enzo.
|
|
|
Marc_87
Moderator
Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
|
Die Bolt lijkt niet echt op de Helix 2010 hoor: En de Park heeft wel een iets dieper profiel gekeken als ik ook zo deze foto bekijk.
|
|
|
tgroot
Berichten: 664
|
Is die 2012 range al te koop? afgelopen weekend op fehmarn twee 2012 torches fluor groen gespot. wilde ze nog anspreken maar mijn duits is vrij beroerd en we gingen naar de spot ernaast (gold)
Als je er nou 1 in het wild tegenkomt oke, maar 2 verschillende riders . . .
|
|
|
joey
Berichten: 274
|
Nog een paar van de park en 1 van de torch.
|
|
|
Parkie
Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
|
Wat een gave kites weer, en eindelijk weer eens coole kleurtjes.... Ben dat blauw geel en zwart wel een beetje moe nou.
|
|
|
DM2008
Berichten: 913
|
Vaag, dat stuk gaas op de tip van de Park: 'anti stiction window'? Op het eerste gezicht moet dat wat te maken hebben met relaunch lijkt me, aangezien 'stiction' te maken heeft met statische frictie tussen 2 oppervlakten.
|
|
|
|
ItsMe.Erik
Berichten: 1134
|
Nieuwe swivel? Nee hoor afgekeken van slingshot.
|
|
|
NIELZZZZ
Berichten: 1344
|
heb ik net de 12 gekocht hebben ze ook de 11 nu.....gister hele daag mee gevaren,ind het persoonlijk heel lekkere kites.
|
|
|
Eagle-Jan
Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
|
waaaaauw.... hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe... iemand nog geinteresseerd in 2011 parks mt 7 en 10?
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Nieuwe barren, swivel en duidelijkere foto dan het "Antistiction Window" wat er volgens mij voor moet zorgen dat water wat zich in je tip verzameld achter je LE makkelijker uit de kite geloosd wordt en zo helpt je kite sneller te relaunchen:
|
|
|
ItsMe.Erik
Berichten: 1134
|
Dit jaar mijn C4'tjes opvliegen en volgend jaar de overstap naar de Park. Kan niet wachten.
Ziet er allemaal goed en doordacht uit. Swivel, PVU om het depower koort. Nettjes afgewerkt.
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Alleen de Torch heeft een enkele lijn met met PU coating, de SLE's hebben helaas nog steeds een dubbel depowerkoord zonder coating .
|
|
|
|
Robin73
Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
|
Hebben, hebben, hebben. Wanneer komen ze in de winkels? Zit er toch al aan te denken om een park te kopen duswie weet kan ik wel een 2012 model kopen
|
|
|
ItsMe.Erik
Berichten: 1134
|
swivels zijn ruk... komt zand tussen en gaat stuk...
Ik heb al vanaf 2008 (model Fuel 2009) de swivel in gebruik en overgezet op iedere bar. De swivel gaat niet kapot. Soms zit er wat zand in en draait ie minder soepel. Even afspoelen wat siliconen spray ertussen en gaat weer een aantal kitesessies mee.
|
|
|
|
Windhoos
Berichten: 498
Logs: 0 | 701 uur
|
Zeker mooie kites! Moet echt ff binnenkort aan een Park gaan hangen nu, want wil over een tijdje wel iets nieuws gaan halen en ben zeer benieuwd die Parkies.
Lijkt die rood/witte Bolt 2012 trouwens qua kleuren erg veel op de 2011? Anders heb ik vorige week in La Palme aan een 2012 gehangen van iemand....... Daar lijktie namelijk verdomd veel op.
|
|
|
Geronimo79
Berichten: 2552
|
Mooie kite hoor. Vind alleen die draak wel errrrug Waroo 09.
Het design kwa vlakverdeling komt me ergens heel bekend voor ^^ Maar toch weer erg mooie kites hoor. zal ook wel weer tof vliegen.
|
|
|
fratser
Geen avatar
Berichten: 132
|
Wat is nou precies het verschil met de park en de bolt? Vaar zelf met de 2011 bolt 's en het is ook mijn beginners kite. Heb er ook prima ervaringen mee, maar nog nooit wat anders gevaren.
Ik wil wel overstappen naar het 2012 model maar hoor heel weinig over de bolt en heel veel positive reacties over de park.
Beter hebben ze die tassen ook nietmeer van dat nep leer gemaakt. Het begind nu al te scheuren op de naden. Het leer laat los van de stof. Liever iets minder mooi en beter van kwaliteit dan dit....
Gr. Vin
|
|
|
naishnaish
Geen avatar
Berichten: 15
|
He he, eindelijk snappen ze het weer, boven de bar de-power voor de torch!!!
|
|
|
mbetz
Berichten: 576
|
Fratser, De PARK is in principe een Torch waarbij de Tips zijn ingekort. Dit is vergelijkbaar met wat Slingshot doet met de RPM die een 'ingekorte' Fuel is. De Park is bedoet voor New School rijders. De Bolt is een Sigma kite, SLE Model, veel depower en stabiliteit. De Bolt is Old School en Wave dus hoge sprongen en hoge stabiliteit ook in gedepowerde toestand. Sigma werd veel onderuitgehaald, maar ik sprak laatst de jongens van North in München en die stelden dat Sigma een van de stabielste kite profielen levert (in samenwerking met de GEO Tech Banen, die Naish toepast).
Ik vaar zelf Bolt, ben super tevreden is een lekkere kite om te vliegen groot windbereik en erg stabiel. De BOLT is beter dan de oude Helix omdat je meer bardruk hebt op de Stuurlijnen (achterste lijnen) waardoor de kite beter aanvoelt. In de golven kun je de Bolt echt depoweren en de golven afrijden onder op de kite te letten, ook in vlagerige wind blijft de Bolt echt stabiel. Als ik tijd heb zal ik een testrapport indienen over de BOLT 12m met mijn ervaringnen.
Ik heb de Park 1 keer gevaren met pinksteren op Sardinie, erg lekkere kite, aggresiever dan de Bolt, een beetje tussen Bolt en Torch in. Waar iedereen over sprak was het feit dat de Park echt lekker vaart en snel reageert op stuur impulsen, maar dat het windbereik niet al te groot is. Iver het windbereik kan ik niet oordelen, ik heb alleen de 10m gevaren bij 25 kn, en dat beviel goed.
Als je hoog wilt springen is de Bolt de kite, als je New School tricks wilt varen moet je voor de Park gaan.
Either way: Naish rules!!!!
|
|
|