BasO
|
Dam wat een gruwelijk filmpje.. die gasten moeten ze zelf is pijn laten voelen, ook een beest behandel je niet zo!
|
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Ik vind (ik heb slecht enkele stilstaande beelden bekeken) dat: ....... dit soort beelden niet op Kitehigh behoort te staan ...... ....... dit walgelijke beelden zijn ...... ....... om geen enkele reden, welke dier dan ook, onnodig dient te lijden ... ...... ik ben dus ook principele reden tegen de (sport) jacht en (sport) visserij .... ....... ook het afslachten om culturele reden (bv dolfijnen in Japan) van dieren vindt ik walgelijk..... ... ook om religieuse reden dieren slachten, keur ik af ..... ...... net zoals het afslachten voor " wetenschapelijke" doeleinden (alweer Japan) .... ..... ook de manier waarop onze boeren runderen, kippen, varkens, en nertsen houden in de bio-industrie, keur ik af ... Ik ben GEEN vegetarier......integendeel.
|
|
|
Geronimo79
|
Heb et filmpje maar gewoon niet geopend..
tjah.. ik begrijp ook niet hoe er hier in Nederland dan ook maar enige twijfel aan kan zijn dat dit verboden moet worden. Man man man.. Verdoven die beestjes. ipv richtlijnen van een paar &*%#&**( geloven die nog uit het jaar 0 stammen.
Tijdje terug was er een discussie gaande bij een EO programma... ja ja.. ene kant een moslim die wel welwillend was ergens.. helaas nog steeds niet volledig overtuigd.. en aan de andere kant een joodse gast.. wat een ongelovelijke huichelaar was dat zeg.. Ging dr ook nog even bijhalen dat et voor hun net was alsof er een holocaust op hun gepleegd werd net als toen..... met andere woorden proberen die zogenaamd diepe schuldgevoelens jegens joden even op te rakelen... * mompelt iets wat ie maar niet hardop hier gaat schrijven...*
Ik dacht dat we anno 2011 toch wel enigszins het verstand kunnen opbrengen dat dit soort rituelen echt belachelijk zijn en ze uitgebannen moeten worden. Kan niet zo zijn dat het onnodig lijden van dieren ondergeschikt is aan een 2000 jaar oud achterhaald ideetje. grrr kan dr zooo kwaad van worden...
|
|
|
TimLimbo
|
Ik ben het eens met LimboBlandit - dit heeft niets te zoeken op een kiteforum, desondanks is het natuurlijk een afschuwelijk aanblik!
|
|
|
Rubon
|
Afschuwelijke beelden! Dat er nog steeds zo wordt omgegaan met dieren is echt niet normaal!
Het heeft dan misschien niets te maken met kitesurfen, je word wel weer even op de feiten gedrukt dat dit dus nog steeds gebeurd en dus iets aan gedaan moet worden!!!
|
|
|
franco
|
ben geen mietje(niks persoonlijks), maar zete hem op een kwart al uit! dit is niet normaal! waarom doen mensen dit. afschuwelijke beelden voor wat ik heb gezien. zou graag die zelfde eikels die dit doen ff onderhanden willen nemen. welk geloof dan ook, hier heb ik geen respect voor.
|
|
|
franco
|
en idefixe dit hoort hier zeker niet thuis, maar vind het wel goed dat het op wat voor manier dan ook onder de aandacht komt, dus ik snap je post. groeten franco.
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Vergeten we niet dat we speciaal voor alle niet-kite gerelateerde topics de Lounge hebben?
De beelden staan niet op kitehigh, zelfs niet direct op de link dus per ongeluk bekijken word dan wel erg vergezocht. En ja, het is jammer dat veel geloven blijven hangen in achterhaalde rituelen en gewoontes maar afgezien dat wij wel "verdoofd" slachten denk ik niet dat het vee in de bio-industrie er nu zoveel gelukkiger op wordt.
|
|
|
HDFrank
|
Dat het niet op een kiteforum hoort? Daarom heeft idefixe (volgens mijn bescheiden mening) de lounge gekozen om het te plaatsen...
Maar Halal heeft ook een balans Haram!
Halal = toegestaan / rein = Als de verdoving reversibel (omkeerbaar) is dan is hij toegestaan = Het dier moet sterven aan het leeg bloeden van de nekwond. Lekker humaan! (dit kan meerdere minuten duren, je hart moet je aderen leeg pompen)
Haram = NIET toegestaan / onrein. = Bloed is Haram = van ouderdom gestorven.
Alles dieren die vleeseten zijn Haram... Halal vlees wordt Haram als :::::::
- Onnodige mishandeling of misbruik van dieren kan leiden tot een opheffing van Gods genade. - Het strikt verboden is om dieren onnatuurlijk te voeden en te fokken. - Het strikt verboden is om zogende dieren (jonge dieren) weg te halen bij hun moeder. - Men het dier tot rust dient te brengen voor dat deze wordt geslacht. - De Dieren dienen geen slachtmes noch andere geslachte dieren te zien. - Het Strikt verboden is om dieren zonder noodzaak te fokken en/of te doden.
Volgens mij proberen de slachters in het filmpje alleen de laatste 2 punten uit te voeren.
Moet je nagaan hoe je genaaid wordt als goed gelovige Moslim, terwijl je denkt echt Halal vlees te eten.
De discussie over humaan of niet, is niet te voeren met een moslim of een jood... Hun wet is religieus vast gelegd.. Het heeft dus geen zin om iets dat 3000 jaar geleden op (toen) humane gronden is ontstaan te betwisten met het 'gezonde'verstand...
Sorry moest het ff kwijt na het zien van dit
Kwalitatief Uitermate Teleurstellende filmpje
|
|
|
Gewoon_Mart
Logs: 0 | 428 uur
|
Bah, indeed een kwalitatief uitermate teleurstellende filmpje.... Beetje jammer zo voor het eten....
|
|
|
|
martimor
|
ik vind de intro van idefix duidelijk, als je er niet tegen kan open je hem niet, heb ik dus ook niet gedaan.
ben een dierenliefhebber, dus lijkt me duidelijk wat mijn mening is in deze. ben ook gek op een biefstukje, en ben me er dus wel van bewust dat niet elk stukje vlees op mn bord goed/normaal heeft geleefd. maar daar kijk ik (net zoals bij dit filmpje) liever niet naar... eigenlijk ook heel hypocriet......
maar om willens en wetens een dier te laten lijden vind ik nog veel erger. ben ook van mening dat dit bedacht is 2000 jaar geleden, toen het ook nog normaal was om iemand te stenigen/kruisigen, maar anno nu niet meer in de samenleving past, waar dan ook... maar helaas gebeurt dit allemaal nog steeds, en zal ook nooit stoppen denk ik.
|
|
|
joosie
|
bah daar wordt je misselijk van....
|
|
|
Ultimatebeginner
Geen avatar
|
Dat is idd niet lekker om te zien(heb hem niet helemaal bekeken)
Maar @Limboblandit wat zijn je bezwaren tegen sportvissen? Want als je dat goed doet, lijdt de vis geen pijn, en is het ook niet smerig.
Ub
|
|
|
markus
Logs: 0 | 855 uur
|
zeggen die slachters ook.
in die landen betekenen dieren niks. heb eens een docu gezien hoe ze katten en honden ''klaarmaken''. ben je in staat om een bom op zo`n land te gooien, Chinezen ook, eten alles met poten, behalve een stoel. als je ziet hoe die met dieren omgaan laat je je zondagse babi pangang voortaan voor wat ie is. ( ik generaliseer hier niet bewust dan wel onbewust mee.)
|
|
|
leeany
|
Doet me een beetje denken aan die wasbeer die levend gevild wordt. Ook te ranzig voor woorden.
|
|
|
bikiniisuit
Gast
|
heb jullie commentaar gelezen. vooral die van HDFrank filmpje kijken durf ik echt niet
|
|
|
ThommyT
Geen avatar
|
Zieke fuckin fuckers die hallal slachters! Direct afschaffen. Van mij mogen ze alle geloven direct afschaffen dat zal een hoop ellende in de wereld besparen. Lang leve het hebben van geen geloof, of toch wel ? Ik geloof in mezelf:P
Goed dat dit onder de aandacht wordt gebracht. Deze dieronvriendelijke praktijken moeten direct stop gezet worden! Greets, Thommy
|
|
|
allysa83
Geen avatar
|
zolang mensen niet wat meer willen betalen voor hun vlees of altijd véel vlees willen eten, zal je deze vormen van dierenmishandeling/bioindustrie altijd houden... vreselijke beelden allemaal
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Dit heeft niets met geld te maken Allysa, maar cultuur en geloof. Heb het filmpje met afgrijzen bekeken. Deze zgn slachters weten volgens mij niet beter je ziet er ook gassies van een jaar of 12 bij lopen. Ze moetean daar niet alleen de runderen leveren maar ook goed slacht equipment zodat de beesten "normaal" zonder lijden geslacht kunnen worden. en anders de navyseals derin en afknallen die hap.
|
|
|
allysa83
Geen avatar
|
ohw oke,sorry heb het filmpje niet bekeken dus ik dacht dat het weer zo'n ander walgelijk filmpje was waarbij dieren in kleine hokjes op elkaar gestapeld, pijnlijdend enzo was. maar dit is natuurlijk net zo erg/erger... gaat het niet om geld dan wel om geloof, mensen doen rare dingen
|
|
|
HDFrank
|
Teigetje!
Jij hebt weer mazzel, tijger is Haram. (sorry geintje tussen door)
Ik heb net een lap tekst zitten typen en nu istie pleittuh.
Maar het kwam hier op neer.
Het gaat wel degelijk om geld. De Moslim wil en betaald meer voor Halal vlees. Er is zelfs een eigen keurmerk voor.
Van de 4 jonge Moslim mannen die ik dit vertelde en daarna liet zien, was de jongste (22) er van overtuigt dat het geen Halal slachting was. Tot het moment van door snijden van de keel. Toen realiseerde hij zich dat dit uit naam van zijn God werd gedaan. ( voelde zich niet lekker worden)
Een ieder die vóór zijn geloof staat respecteer ik. Maar als ze ZO iets uit de naam van hun geloof doen, mogen ze ook de bij passende straf van hun geloof krijgen.....
Ps Ik geloof nergens in! Ik weet het Wél, of ik weet het Niet. Het NIET weten kan ook soms een lekker gevoel geven.
|
|
|
Geronimo79
|
tjah.. en toch zijn et diezelfde achterlijke moslims die dit soort dingen uithalen. Net als de oh zo zielige joden die niks anders doen als "ja maar holocaust.." Maar beide groepen zijn en blijven een stelletje beesten als het gaat om respect voor het leven en dieren. Moslims wat duidelijker.. maar joden zijn nou ook niet bepaald lieverdjes als het daarom gaat.. Sobidor of gaza..
Ze leven allemaal volgens een boekje wat ooit eens geschreven is. vol staat met verzinsels en interessante manier die voor die tijd problemen oplosten. Maar helaas zijn we een luttele 2000 jaar verder en ze volgen nog steeds richtlijnen die zo ontzettend achterhaald zijn. Gelukkig dat over een 2000 jaar al die onzin weer verdwenen is en dan hebben we wel weer een andere nieuwe religie die ons het leven zuur maakt.
Maar ik hoop toch echt dat we dit soort zinloos lijden van dieren kunnen stoppen. Geef ze op zn ALLERMINST een verdoving en snelle dood.
|
|
|