Goed verhaal, thanks voor het verslag.
Bij morres zijn reactie kan je eerst even denken wat is die gozer negatief.
Maar ik sluit me volkomen bij hem aan.
Je verschijnselen zijn een reactie van jouw lichaam dat een signaal geeft.
Bv Het uitschakelen van bepaalde fysieke functies.
Ik heb als ski-leraar behoorlijk wat ongelukken meegemaakt, en wat je inderdaad vaak ziet (zoals hierboven aangegeven) is dat men op zich fysiek geen grote blessures heeft, maar toch een soort domino-effect ontstaat door de combinatie pijn en zenuwen. Precies wat jij omschrijft: nekpijn, dan ga je je zorgen maken, dan gaan je extremiteiten tintelen, ga je je nog meer zorgen maken, krijg je nog meer klachten, enz. Het lichaam is zo knap daarin, goed zlefbeschermingsmechanisme.
Onwijs goede reactie van iedereen en ook van de hulpdiensten trouwens.
Ik heb bij mijn eerste keer sleutelbeen breken ook een dergelijke reactie gehad. Op zich was het geen vervelende breuk, maar ik had nog nooit wat gehad en ging zowat out. Een vriend die bij me was bleef rustig maar was achteraf als de dood geweest, omdat hij gewoon het bloed uit mijn hoofd zag stromen, mijn ogen draaide weg, enz. Tyler Hamilton stapt bij een gebroken sleutelbeen gewoon weer op de fiets om de etappe uit te rijden.....
Ik zou wel alles goed in de gaten houden voor het geval ze toch iets gemist hebben zoals Morres zegt.