Boudewijn
Logs: 0 | 257 uur
|
Ik vaar met een mystic warrior trapeze (eerste versie) en nooit klachten gehad. Probeer er gewoon verschillende en ga aan het touw hangen om te kijken of de trapeze niet omhoog kruipt. Tevens is het ook afhankelijk van je postuur welke het beste voor je is lijkt me
|
|
|
CouchKiter
Geen avatar
|
Je moet er van houden, maar sinds ik een impactvest draag blijft de trapeze prima zitten. Keb ook de ION. Prima trapeze verder.
|
|
|
rdeheld
|
Ik ben net van de mystic code zero. overgestapt naar de ION Apex, Apex zit 10 keer beter!
Maar ik zag dat de gold andere gespen had die moeilijker aan the trekken was, en nog duurder ook ,dus ik heb de gewone genomen, die gespen zijn beter volgens mij
|
|
|
Belgarath
Geen avatar
Logs: 0 | 15 uur
|
Bij mij hangt het af van de wetsuit die ik draag.
Ik heb een npx wetsuit die uit een zeer gladde toplaag bestaat. Bij deze wetsuit schuift mijn mystic trapeze altijd omhoog.
Extra neopreen shirt erover en het probleem is opgelost..
|
|
|
YJ
Logs: 0 | 106 uur
|
Ik zag de titel en wilde je de Ion Apex aanraden. Maar ja Ik heb hem ook en bij mij blijft ie goed vastzitten. Zie veel mensen met dat ding varen trouwens.
|
|
|
Gewoon_Mart
Logs: 0 | 428 uur
|
Ion Apex Gold is indeed niks, ik heb het zelfde, trapeze van 230 euro, gebruik nu weer mijn Mystic Warrior 3.....
|
|
|
|
|
RonaldFX
Geen avatar
Logs: 0 | 335 uur
|
Passen en proberen zal het ook worden. Heb met de Apex ook aan een touw gehangen en toen bleef 'ie ook goed zitten, alleen tijdens het varen gaan de onderste gespen losser zitten. Dus in de winkel kom je er helaas niet altijd achter.
|
|
|
Iw@n
|
Bij mijn apex select net omgekeerde probleem, gespen zitten te strak, en kan ze dus moeilijk helemaal strak of los trekken.. blijft voor de rest wel goed zitten. Weet iemand wat je daar aan kan doen?
|
|
|
Gehaktdag
|
Ik heb ook die Apex 2012 maar ik heb geen last van dit probleem hoor, of ik moet echt een flinke crash maken dan gaat hij wel omhoog ja. Waar je even op moet letten (had ik in het begin ook) dat ALLE bandjes goed door die zekeringen naar achter lopen. Ik weet niet goed hoe ik dit uit moet leggen, ik had het probleem dat ik die bandjes maar op 1 plek vast gezet en ze niet aan achteren laten lopen, hierdoor gingen ze ook steeds losser zitten.
|
|
|
Karel79
Logs: 0 | 2 uur
|
ik snap niet wat je bedoelt gehaktdag...
die straps kunnen toch maar op 1 manier door die metalen gespen?
|
|
|
markus
Logs: 0 | 855 uur
|
Ion Xcite zittrapeze. Werkt prima. Had ook eerst MysticCode 1, zat zowat bij mn oren.
|
|
|
RonaldFX
Geen avatar
|
Ik heb ook die Apex 2012 maar ik heb geen last van dit probleem hoor, of ik moet echt een flinke crash maken dan gaat hij wel omhoog ja. Waar je even op moet letten (had ik in het begin ook) dat ALLE bandjes goed door die zekeringen naar achter lopen. Ik weet niet goed hoe ik dit uit moet leggen, ik had het probleem dat ik die bandjes maar op 1 plek vast gezet en ze niet aan achteren laten lopen, hierdoor gingen ze ook steeds losser zitten.
Bedoel je dat je de band weer terug steekt naar achteren zoals op de foto?
|
|
|
Ocean-Limbo
|
ik heb al jaren de Session van Ocean Rodeo. Deze trapeze is een heuptraze maar je kunt er ook starps aan bevestigen. Dan kan hij niet meer omhoog kruipen.
Ideale trapeze, vooral voor "gevoelige" ruggen ....
|
|
|
Gehaktdag
|
Bedoel je dat je de band weer terug steekt naar achteren zoals op de foto? Ja precies
|
|
|
The O
Logs: 0 | 68 uur
|
ocean limbo Helaas heb ik geen "Balls of steel " maar is wel lekker als je ribben gekneusd zijn. A good "session" and not even Kryptonite can't hurt your back or ribs.
|
|
|
RonaldFX
Geen avatar
|
Bedoel je dat je de band weer terug steekt naar achteren zoals op de foto? Ik heb ook die Apex 2012 maar ik heb geen last van dit probleem hoor, of ik moet echt een flinke crash maken dan gaat hij wel omhoog ja. Waar je even op moet letten (had ik in het begin ook) dat ALLE bandjes goed door die zekeringen naar achter lopen. Ik weet niet goed hoe ik dit uit moet leggen, ik had het probleem dat ik die bandjes maar op 1 plek vast gezet en ze niet aan achteren laten lopen, hierdoor gingen ze ook steeds losser zitten.
Bedoel je dat je de band weer terug steekt naar achteren zoals op de foto? Ja precies Vandaag ook de onderste straps zo gedaan als op de foto. Dit deed ik voorheen niet omdat het dan makkelijker was om ze weer aan te trekken. De trapeze bleef stukken beter zitten. Echter na 1,5/2u ging 'ie toch steeds losser zitten. Gebeurd dit uiteindelijk met alle trapezes?
|
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Het helpt ook om de trapeze eerst nat te maken voordat je 'm aantrekt. Die dingen gaan na een tijdje nat zijn toch soepeler worden.
Ik heb ook de kitewaist pro overigens en die blijft inderdaad wel aardig zitten. Heb 'm wel strak zitten.
|
|
|
RonaldFX
Geen avatar
|
Ben niet zo'n fan van de sluiting van Prolimit. Mijn vorige trapeze was een Prolimit (die achteraf te groot was) en ik kreeg 'em na een tijdje erg lastig dicht, ondanks dat ik de trapeze na elke sessie afspoelde met zoet water. Het helpt ook om de trapeze eerst nat te maken voordat je 'm aantrekt. Die dingen gaan na een tijdje nat zijn toch soepeler worden.
Ik heb ook de kitewaist pro overigens en die blijft inderdaad wel aardig zitten. Heb 'm wel strak zitten.
Ik zal 't de volgende keer proberen.
|
|
|
Faxie
|
Ben niet zo'n fan van de sluiting van Prolimit. Mijn vorige trapeze was een Prolimit (die achteraf te groot was) en ik kreeg 'em na een tijdje erg lastig dicht, ondanks dat ik de trapeze na elke sessie afspoelde met zoet water. Het helpt ook om de trapeze eerst nat te maken voordat je 'm aantrekt. Die dingen gaan na een tijdje nat zijn toch soepeler worden.
Ik zal 't de volgende keer proberen. Ik vind het soms ook wat moeilijk om 'm goed dicht te krijgen. Da's zeker lastig wanneer de trapeze al aan de strakke kant is. Maar met de andere systemen van de trapezes die ik getest heb (Ion, Mystic, Dakine) vond ik het nou niet bepaald beter...
|
|
|
RonaldFX
Geen avatar
|
Ik zal 't de volgende keer proberen. Ik vind het soms ook wat moeilijk om 'm goed dicht te krijgen. Da's zeker lastig wanneer de trapeze al aan de strakke kant is. Maar met de andere systemen van de trapezes die ik getest heb (Ion, Mystic, Dakine) vond ik het nou niet bepaald beter... De sluiting van de Ion vind ik stukken makkelijker om te sluiten aangezien deze minder gevoelig is voor zand e.d.
|
|
|
Faxie
|
Ik zal 't de volgende keer proberen. Ik vind het soms ook wat moeilijk om 'm goed dicht te krijgen. Da's zeker lastig wanneer de trapeze al aan de strakke kant is. Maar met de andere systemen van de trapezes die ik getest heb (Ion, Mystic, Dakine) vond ik het nou niet bepaald beter... De sluiting van de Ion vind ik stukken makkelijker om te sluiten aangezien deze minder gevoelig is voor zand e.d. Mja dat wel, maar je moet wel de boel iets meer aantrekken om die haak om de ring te krijgen, waarna hij weer een beetje viert. Zo zit het toch altijd iets losser dan bij het systeem van Prolimit.
|
|
|