JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Haha...koop hem alsjeblieft...
Of nee...wacht lekker tot het voorjaar.....vond het gister al best koud, is eigenlijk geen beginners weer meer....heb je de hele winter nog om te zoeken!
Maar ik zou het niet doen...al aan best veel kites gehangen en die Jekyll is vast niet verkeer maar ik vind hem nooit vertrouwd of makkelijk voelen, moet er altijd enorm aan wennen....er zijn echt makkelijker te varen kites....
|
|
|
robhoffmann97
Geen avatar
|
ik ben al een tijdje aan het zoeken en dacht dat ik een goede kite gevonden had, maar wat bedoel je precies met vertrouwd voelen???
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Tja, lastig uit te leggen. Veel kites voelen direct vertrouwd, je hoeft er nauwelijks aan te wennen vergelijken met je eigen kite. Ook springen vraagt bij sommige kites weinig aanpassing...
Jij hebt geen vergelijkingsmateriaal, dus op zich heb je dat probleem niet. Als je aan je Jekyll went zal het wel bevallen.
Ter info: ik vaar al jaren met Best kites, ga nu zeer waarschijnlijk Ozone Edges varen...
|
|
|
robhoffmann97
Geen avatar
|
kan ik me wat bij voorstellen, maar ik heb ook een buget en wil graag een kite waar ik makkelijk mee in de sport kan stappen. Wat voor merken/ types zou jij adviseren???
|
|
|
Frank82
Logs: 0 | 164 uur
|
Ik had zelf in het begin een slingshot rpm, prima kite maar lastig om progressie mee te maken als beginner. Als beginner wil je gewoon goed hoogte kunnen lopen en springen, dat ging met die rpm een stuk minder dan de jekyll van m'n vriendin. Iemand die gewend is aan C kites zal een jekyll niks vinden nee, het is een heel andere kite maar zeer geschikt voor freeride en beginners.
Met andere woorden: Maak een keuze, iedereen hier heeft wel een bepaalde mening over bepaalde type kites maar echt slechte kites worden tegenwoordig niet meer gemaakt. Daarnaast zul je als beginner toch geen verschil merken, je moet gewoon vaaruren maken en dan leer je vanzelf wat je lekker vind.
|
|
|
tgroot
|
Rob heb je nog meer vragen? kan me voorstellen dat nog niet al je vragen beantwoord zijn? er zijn ook echt nog wel veel merken die nog niet voorbij zijn gekomen.
starkites zeeko flysurfer wainman
ook allemaal goede merken
|
|
|
|
|