|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Omg, alles beter.. Natuurlijk. Is die nieuwe bar al af?
Ja, staat in het Element V2 topic. Zou eigenlijk een eigen topic moeten hebben maarja... Bar kan elk moment uitkomen, samen met de nieuwe website, Nitro V3, en de 2-lijns foils En tja alles beter, net als bij alle andere merken Ze hebben de Nitro meer richting de Edge gestuurd vermoed ik.
|
|
|
|
|
Faxie
|
Alvast een foto die ik kon vinden. Site is nog steeds down....
|
|
|
@LaurenS
|
Ziet er fraai uit,en die bridle zonder slider of katrollen is een goede zaak…Ik vond de vorige versies wat zompig aanvoelen met sturen ..wellicht is dat nu voorbij..Snel is testen
|
|
|
Faxie
|
De Element werd wel directer zonder de sliders. Zal voor de Nitro niet anders zijn
|
|
|
|
|
|
TBK
|
Heeft iemand in Nederland al ervaringen met de nieuwe V3?
|
|
|
|
Roy34
|
Ben bang dat er nog niet zo heel veel zijn met de nieuwe nitro. Ben zelf ook wel benieuwd. Eerst me nitro v2 maar eens afraggen.
|
|
|
Jer76
Logs: 0 | 3 uur
|
Een vriend van mij heeft pas een set gekocht 16m2 12m2 en een 8m2 ik heb een paar keer aan de 12 gehangen met de nadruk op hangen! kan niet anders zeggen goede kites afwerking is nog beter als dat ik van switch tot nu toe heb gezien.
Mijn vriendin heeft een quiver elements V2 en je ziet dan ook elke keer bij een V type upgrade bij switch dat de kwaliteit omhoog gaat.
Ik weet niet of er al teamriders zijn in NL die een setje hebben dus testen is wat lastig maar krijg je de kans dan zou ik ze zeker even proberen.
|
|
|
Faxie
|
En dan te bedenken dat de V1 en V2's zich al met de 'grote' merken konden meten kwa afwerking...
|
|
|
Local
Geen avatar
|
Ben bang dat er nog niet zo heel veel zijn met de nieuwe nitro. Ben zelf ook wel benieuwd. Eerst me nitro v2 maar eens afraggen.
Ben jij ook teamrider ? Zoja dan heb ik je denk ik een mailtje gestuurd. Ik heb altijd kites gekocht zonder te testen maar wil nu als de tijd en beschikbaarheid het toelaat toch eigenlijk eerst wel eens testen!
|
|
|
Faxie
|
Ben jij ook teamrider ? Zoja dan heb ik je denk ik een mailtje gestuurd. Ik heb altijd kites gekocht zonder te testen maar wil nu als de tijd en beschikbaarheid het toelaat toch eigenlijk eerst wel eens testen! In welke omgeving vaar je?
|
|
|
|
Faxie
|
Workum
Oei, dan moet je niet bij mij zijn voor demos Ik woon zo'n beetje aan de overkant van NL
|
|
|
Dvm
Geen avatar
|
Iemand ervaring met cabrinha bar 2013 bar en nitro V3 kite?
|
|
|
Faxie
|
Iemand ervaring met cabrinha bar 2013 bar en nitro V3 kite?
2013 Vlagt op 2 lijnen uit toch? Dan zal je redelijk wat restdruk overhouden als je de safety trekt. De Nitro's horen normaal gesproken ook met een lage Y split gevaren te worden. Met een hoge zullen ze iets ander gedrag vertonen. Het kan dus wel, maar ideaal is het niet.
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Kan dus niet. Beetje jammer dat je een gevaarlijk advies geeft Faxie.
Switch kites zijn ontworpen om te flaggen op 1 powerlijn. Een bar die flagt op 2 lijnen (zoals Cabrinha van 2013 en ouder) werkt niet op een kite die daar niet voor ontworpen is. Deze depowerd dan alleen maar een beetje terwijl de bedoeling van je safety juist is dat je alle druk kwijt raakt.
2014 Cabrinha bar zou wel mogelijk zijn omdat ze nu IDS de deur uit gedaan hebben en ook flaggen op maar 1 powerlijn.
|
|
|
Faxie
|
Kan dus niet. Beetje jammer dat je een gevaarlijk advies geeft Faxie.
Switch kites zijn ontworpen om te flaggen op 1 powerlijn. Een bar die flagt op 2 lijnen (zoals Cabrinha van 2013 en ouder) werkt niet op een kite die daar niet voor ontworpen is. Deze depowerd dan alleen maar een beetje terwijl de bedoeling van je safety juist is dat je alle druk kwijt raakt.
2014 Cabrinha bar zou wel mogelijk zijn omdat ze nu IDS de deur uit gedaan hebben en ook flaggen op maar 1 powerlijn.
Ik zeg toch dat je redelijk wat restdruk overhoudt. Daar kan hij toch zelf wel z'n conclusies uit trekken?
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Niet iedereen kan dat, anders had hij deze vraag ook niet hoeven stellen. Daarom ook het advies om dat bij twijfel niet doen.
Je wilt het niet op je geweten hebben dat hij je advies overneemt, zijn safety moet trekken door 'onverwacht' toenemende wind en er alsnog achteraan getrokken word door de te grote hoeveelheid restdruk die zijn 12m in 30kn+ nog heeft en vervolgens tegen een paaltje aan klapt die een kilometer verderop stond.
|
|
|