Zakjes in de wetsuit zijn voor sleutels zonder elektronica, die kun je ook met een koord om je nek hangen.
Sleutels met elektronica moet inderdaad in een waterdicht zakje, bij sommige automerken kun je een domme sleutel bij bestellen waarmee je alleen de deuren kunt openen en de echte ergens in de auto verstopt. Als laatste optie is er nog een keybox die je aan je sleepoog of trekhaak bevestigd waar je je sleutel in opbergt.
Zo'n elektro sleutel kan wel tegen wat spatwater hoor...heb die van mij weleens in een sok & plastic zakje gedaan omdat ik mijn waterdichte hoes niet bij was.
veel slimme sleutels hebben een kleine sleutel er in verborgen zitten (batterijen leeg???) gewoon auto op slot doen met die sleutel en dan kan hij wel makkelijk onder je pak.
Bij Xenos koop je waterdichte zakjes in drie maten voor een paar euro. Aan het zakje zit een touwtje. Je hangt het om je nek met de sleutel in het zakje onder je pak. Ik gebruik het zelf al jaren en het werkt prima.
Ik heb destijds ook een 'domme' sleutel laten maken. Als ik die gebruik om mijn auto te openen, gaat het alarm af. Dat geeft iedere keer zo'n bekijks. Daarom gebruik ik een zakje onder mijn pak.
Zoon kastje super handig ik doe het gewoon in mijn pak, ik hoop wel dat mocht iemand zien dat er een kastje los geknipt word dat men even verhaal haalt en anders de schaar in zijn nek lecht bij diefstal.
Binnenin heb ik van bubbeltjes plastic een ruimte gemaakt voor betaalpas en autosleutels. Dit om te voorkomen dat de sleutel of het pasje door het plastic/kunststof van de Aquapac gaat. Dit gaat al jaren goed.
Zelf heb ik ervaring met Aquapac, Masterlock keysafe, reservesleutel met chip en reservesleutel zonder chip. In zo'n keysafe passen niet alle sleutels en waar hang je 'm aan als je geen trekhaak hebt? Aquapac werkt gewoon goed, ook voor je telefoon. Maar Ik vind uiteindelijk een sleutel onder je pak het handigste/veiligste.
als ze je auto in willen komen ze je auto wel in. ik heb een sleutel zonder elektrische componenten (ouwe auto ). heb een koortje met sleutel om me nek hangen. ik zorg dat ik weinig tot geen contant heb. pinpas en telefoon stop ik in afgesloten secret space in me autotje
Ik ook domme sleutel aan een koordje. Verder zo min mogelijk mee en niet je auto volplakken met coole surfstickers, anders weten ze ook zo welke ze moeten hebben
Zo'n elektro sleutel kan wel tegen wat spatwater hoor...heb die van mij weleens in een sok & plastic zakje gedaan omdat ik mijn waterdichte hoes niet bij was.
Die van mij heeft ook wel eens wat vocht gehad....... Met het keyless entry systeem gingen de deuren niet meer open en na mechanische opening starte hij niet meer.. Dag later elektronica al geroest (zout water) en een nieuwe moeten bestellen. Kosten €370. Gebruik nu die mystic tasjes met een clip met bajonetsluiting. Deze bevallen prima
Ik heb zelf een keypod. Nadat ik mijn sleutels in het markermeer ben verloren moest er toch iets beters komen. Ideaal ook als je met meerdere op pad bent, hoef je niet naar de kant te komen als iemand anders de auto in wilt. Ziet en voelt ook robuust aan.
Na alle verhalen over diefstal bij kite stranden heb ik bij de Decathlon een mini rugzakje gekocht die bedoeld is voor een waterzak. Hierin gaat sleutel, telefoon en geld in 2 waterdichte zakken over elkaar (1 zak is niet voldoende waterdicht als ik lang in t water lig). Ik merk er niets van als ik aan t kiten ben, en wordt tenminste niet bestolen...