Ben blij dat je toegeeft dat het geen argument is. Dat je na een cursus autorijden nog steeds iets doms kunt doen, zoals drinken, is natuurlijk helemaal geen argument tegen een uitgebreide cursus. Dat de drempel nu hoog ligt is een nadeel, zeker voor jongeren, maar zou ook een voordeel kunnen zijn tegen al te impulsieve intreders, waarover we wel eens lezen in de bijna-ongelukken of erger.
Wat betreft de Griekse toetreding: Als je 10 jaar geleden een erkend frauderend land om ideële redenen binnenhaalt lijkt me dit toch een geval wrong for the wrong reasons omdat een uitsluitend ideale instelling het zicht op de realiteit vertroebelt en dus een boemerangeffekt oplevert.
[quotuthor=feddomw link=topic=40252.msg580023#msg580023 date=1316438997]
@ feddomv - Dat niemand zo werkt is niet echt een argument tegen de Belgische aanpak. 10 jaar geleden was er ook slechts 1 kamerlid tegen de Griekse toetreding en die krijgt nu helaas (of juist gelukkig) zijn gelijk.
Bij autorijden stuur je ook niet iemand na een paar lessen het verkeer in. Snap ook wel de praktische problemen van gebrek aan continue wind en probleem van vrije dagen van cursisten, maar het zou toch streven moeten zijn om de huidige opleidingssituatie te verbeteren.
Ik zeg ook niet dat het een argument tegen is. Ik noem het alleen, het is in theorie een leuk idee, praktisch wat minder haalbaar en je legt de drempel voor de sport wel erg hoog. Je moet een flinke zak met geld en tijd en committent komen om te beginnen met kiten. En net zoals met auto rijden kan je direct na je "examen" toch nog "dom" doen met te hard rijden of met drank op achter het stuur. Dat doen er ook veel trouwens, vandaar de hoge premie voor <25 jaar.
Wat betreft het lid dat tegen toetreding van Griekenland was: You can be right for the wrong reasons and wrong for the right reasons.
[/quote]
@ feddomv - Dat niemand zo werkt is niet echt een argument tegen de Belgische aanpak. 10 jaar geleden was er ook slechts 1 kamerlid tegen de Griekse toetreding en die krijgt nu helaas (of juist gelukkig) zijn gelijk.
Bij autorijden stuur je ook niet iemand na een paar lessen het verkeer in. Snap ook wel de praktische problemen van gebrek aan continue wind en probleem van vrije dagen van cursisten, maar het zou toch streven moeten zijn om de huidige opleidingssituatie te verbeteren.
Ik zeg ook niet dat het een argument tegen is. Ik noem het alleen, het is in theorie een leuk idee, praktisch wat minder haalbaar en je legt de drempel voor de sport wel erg hoog. Je moet een flinke zak met geld en tijd en committent komen om te beginnen met kiten. En net zoals met auto rijden kan je direct na je "examen" toch nog "dom" doen met te hard rijden of met drank op achter het stuur. Dat doen er ook veel trouwens, vandaar de hoge premie voor <25 jaar.
Wat betreft het lid dat tegen toetreding van Griekenland was: You can be right for the wrong reasons and wrong for the right reasons.