windchil factor egypte?

Marten

Februari 09, 2007, 00:13:31
edit2Rapporteer  
hej mannen, volgende week donderdag ga ik naar hurgardha. ThumpsUp
Ik ben benieuwt of het daar nu te doen is met alleen een neopreen lycra aan of is het handig om mijn pak mee te nemen?

thanks alvast,
gr marten
hollandkiter

Antwoord #1 Februari 09, 2007, 00:46:12
edit2Rapporteer  
BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRrrrrr rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Dat is te koud, minimaal een shorty, met kitebroek/lycra
Veel varen daar gewoon in een pak met langepijpen en mouwen!!
En vergeet geen schoenen, lekker koraal daar met af en toe een schelp met stekels van 5 cm.

Maar is er wel lekker hoor!
big_ben_lair

Antwoord #2 Februari 09, 2007, 00:55:12
edit2Rapporteer  
in november vaarde ik nog met lycra of titanium en kitebroek (toen vaarden er ook al mensen mer 3/5mm) maar nu zal ik zeker een shorty mee nemen of een 3 mm pak.

je moet een beetje geluk hebben met schoentjes is bij sommige spots noodzaak en andere niet.
joop

Antwoord #3 Februari 09, 2007, 02:35:47
edit2Rapporteer  
Een full wetsuit kan maar is niet echt nodig hoor. Alls je een shorty hebt of een neopreen lycra lukt het ook wel.

In december heb ik met een 1mm neopreen lycra gevaren. Wel met een impactvest erover. Houdt de wind chill een beetje tegen. Heerlijk gevaren terwijl de helft met een full wetsuit vaarde.

Veel plezier.

Groet Joop
RH

Antwoord #4 Februari 09, 2007, 17:47:41
edit2Rapporteer  
Wat is in godsnaam een neopreen lycra?

Of het is van lycra óf van neopreen. Sommige neopreen pakken hebben lycra schouders en nek, maar daar houdt het ook mee op.

Een lycra (of rash shirt) is voor onder je pak om schuren in de nek en oksels te voorkomen of om alleen te dragen (als het echt warm is) om verbranding te voorkomen. Over je pak is voor herkenning bij wedstrijden of vanwege ijdelheid, maar is in ieder geval altijd kouder dan zonder (vermindert door de verhoogde windchill factor de werking van het pak met ongeveer 1 mm).

Een neopreen top heeft soms een titanium binnenkant wat goed isoleert, maar volgens mij wel minder warm is als het direct op de huid wordt gedragen. Er is dan immers geen laagje water dat verwarmt kan worden zoals bij gewoon neopreen het geval is.

En een full suit in Hurgada? Dat is voor mensen die daar het hele jaar varen en gewend zijn aan de warmte. Water is nog gewoon boven de 20 graden en temp ongeveer 23 graden. In Nederland is dat vergelijkbaar met de warmste dagen en sta ik gewoon op het water met een short en een neopreen top.
Antwoord #5 Februari 09, 2007, 19:20:34
edit2Rapporteer  
een neopreen shirt of titanium shirt zijn ook 2 heel verschillende dingen, titanium is warmer omdat het de warmte weerkaatst maar koelt sneller af en neopreen blijft wat langer warm in de wind.
Marten

Antwoord #6 Februari 09, 2007, 20:56:14
edit2Rapporteer  
oke oke bedankt voor de reactie's.

@ RH, ik bedoelde dus een neporeen shirtje.

meer posts zijn zeker welkom want ik weet nog steeds niet wat ik nu kan dragen...
't liefst vaar ik met alleen n shirtje, maar koukleumen daar houd ik niet van.
big_ben_lair

Antwoord #7 Februari 09, 2007, 23:52:39
edit2Rapporteer  
ben je een koukleum?

ja -> full pak
nee -> lycra/titanium shirt + board shorts
joop

Antwoord #8 Februari 10, 2007, 00:05:17
edit2Rapporteer  
Wat is in godsnaam een neopreen lycra?

Of het is van lycra óf van neopreen. Sommige neopreen pakken hebben lycra schouders en nek, maar daar houdt het ook mee op.

Een lycra (of rash shirt) is voor onder je pak om schuren in de nek en oksels te voorkomen of om alleen te dragen (als het echt warm is) om verbranding te voorkomen. Over je pak is voor herkenning bij wedstrijden of vanwege ijdelheid, maar is in ieder geval altijd kouder dan zonder (vermindert door de verhoogde windchill factor de werking van het pak met ongeveer 1 mm).

Een neopreen top heeft soms een titanium binnenkant wat goed isoleert, maar volgens mij wel minder warm is als het direct op de huid wordt gedragen. Er is dan immers geen laagje water dat verwarmt kan worden zoals bij gewoon neopreen het geval is.

En een full suit in Hurgada? Dat is voor mensen die daar het hele jaar varen en gewend zijn aan de warmte. Water is nog gewoon boven de 20 graden en temp ongeveer 23 graden. In Nederland is dat vergelijkbaar met de warmste dagen en sta ik gewoon op het water met een short en een neopreen top.

Je hebt natuurlijk gelijk lycra is lycra en neopreen is neopreen.

Ik bedoelde een shirt dat er uit ziet als een lycra maar waar het lichaamsgedeelte van 1 mm neopreen is. (heb alleen geen foto van). Stuk warmer dan alleen lycra.

Groet joop
Passie

Antwoord #9 Februari 10, 2007, 00:18:45
edit2Rapporteer  
stelletje pussys.. in november voer ik nog in m'n blote buik en boardshort..
Je moet gewoon beule krijggie 't vanzelf warm he marten;).. loope ik wil foto's zien,
schop gelijk ff momo in z'n balle en geef 'm mijn email adres

Antwoord #10 Februari 10, 2007, 02:13:27
edit2Rapporteer  
dat is mannutaal...
(HJ) MINI-ME

Antwoord #11 Februari 10, 2007, 02:21:03
edit2Rapporteer  
Vanaf wanneer kun je wel lekker in je korte broek het water op  Huh
Marten

Antwoord #12 Februari 11, 2007, 00:02:36
edit2Rapporteer  
ik ben eruit, ik neem alleen een neopreen shirt mee,
't schijnt dus wel goed te doen te zijn.

nu ik van de bewegingsvrijheid KAN genieten, moet ik daar ook voor gaan!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.