Wat is in godsnaam een neopreen lycra?
Of het is van lycra óf van neopreen. Sommige neopreen pakken hebben lycra schouders en nek, maar daar houdt het ook mee op.
Een lycra (of rash shirt) is voor onder je pak om schuren in de nek en oksels te voorkomen of om alleen te dragen (als het echt warm is) om verbranding te voorkomen. Over je pak is voor herkenning bij wedstrijden of vanwege ijdelheid, maar is in ieder geval altijd kouder dan zonder (vermindert door de verhoogde windchill factor de werking van het pak met ongeveer 1 mm).
Een neopreen top heeft soms een titanium binnenkant wat goed isoleert, maar volgens mij wel minder warm is als het direct op de huid wordt gedragen. Er is dan immers geen laagje water dat verwarmt kan worden zoals bij gewoon neopreen het geval is.
En een full suit in Hurgada? Dat is voor mensen die daar het hele jaar varen en gewend zijn aan de warmte. Water is nog gewoon boven de 20 graden en temp ongeveer 23 graden. In Nederland is dat vergelijkbaar met de warmste dagen en sta ik gewoon op het water met een short en een neopreen top.
Je hebt natuurlijk gelijk lycra is lycra en neopreen is neopreen.
Ik bedoelde een shirt dat er uit ziet als een lycra maar waar het lichaamsgedeelte van 1 mm neopreen is. (heb alleen geen foto van). Stuk warmer dan alleen lycra.
Groet joop