prijzen Rhino 2007

semen

Maart 12, 2007, 20:27:26
edit2Rapporteer  
Kan iemand, bij voorkeur van Kubus, mij uitleggen waarom de prijzen van de Rhino 2007 zo achterlijk hoog zijn.
Gemiddeld zo'n € 120 duurder dan de vegas 7 die op zijn beurt weer zo'n € 120 boven de Torch zit. Maar ook duurder dan de , in mijn ogen, niche kite Cab Contra. Kompleet € 50 in het nadeel van de North. Die paar extra struts zal het toch niet zijn.
Ik heb twee weken geleden super gevaren met de 12 en zat te twijfelen tussen een 12 en een 14 als aanvullende low end kite, echter deze prijzen gaan nergens over.
svenpronk

Antwoord #1 Maart 12, 2007, 21:35:52
edit2Rapporteer  
Gewoon uit het buitenland halen dan hoef je geen uitleg te vragen.
Heb ik ook gedaan met mijn rebels 14+10 en 1 bar voor 1780 euro.
Als je wilt weten welke shop stuur me een pb!
dimmie

Antwoord #2 Maart 12, 2007, 21:45:30
edit2Rapporteer  
en waarom verschillen de prijzen ook zo erg met de ned site's
bv kiteboardshop is heel goedkoop  andere winkels veel duurder!!!!!!!!
heel raar hoor   Huh  beter alle prijzen naar beneden van de kites!!!!!!!!!!!!!

ThumpsUp schater
Sjaakie
Gast
Antwoord #3 Maart 13, 2007, 00:23:48
edit2Rapporteer  
Gewoon ff overwinteren in Zuid Afrika en daar je spullen kopen. Scheelt toch zeker de helft  YeSS

2 Rhinootjes gekocht daar voor topdeal. Laat die k..Kubus maar de t..fus krijgen
joop

Antwoord #4 Maart 13, 2007, 01:01:04
edit2Rapporteer  
Gewoon ff overwinteren in Zuid Afrika en daar je spullen kopen. Scheelt toch zeker de helft YeSS

2 Rhinootjes gekocht daar voor topdeal. Laat die k..Kubus maar de t..fus krijgen

Hoi Sjaakie,

Welke 2 maten heb je gekocht?

Is voor nederlandse omstandigheden de 12 + 9 of de 14+9 de beste keuze (ik weeg 80kg)?

Alvast bedankt.

Groet Joop
semen

Antwoord #5 Maart 13, 2007, 01:13:42
edit2Rapporteer  
Sjaakie, kom ik net vandaan en een vriend van me heeft idd een 12 meegenomen, scheelt je ticket. Het gaat mij meer om het feit dat het momenteel in Ned ongeveer de duurste kite is en dat vind ik enigzins overdreven. Met dit soort prijzen dwing je mensen idd naar het buitenland.

Joop , de 12 heeft een paar knopen betere low end dan de 12 vegas en die vaar ik als kleinste kite in ned. ( 95 kg ) samen met een 9 dus ik zou zeggen voor ned. als grootste de 12. De high end heb ik niet echt kunnen testen maar die lijkt wat minder dan de vegas, dus of je met de 9 altijd uit komt weet ik niet.
Formula1

Antwoord #6 Maart 13, 2007, 02:05:36
edit2Rapporteer  
Maakt toch niet uit als wij naar het buitenland gaan, de prijzen worden dan toch wel goedkoper. Het is alleen vervelend voor de kleine ondernemers want die kunnen dat niet aangaan en zullen dus failliet gaan.
drifter

Antwoord #7 Maart 13, 2007, 02:16:10
edit2Rapporteer  
gewoon in duitsland halen, worden de kites daar nog goedkoper, wordt kiten nog toegankelijker, wordt het nog drukker hier.
Coen2000

Antwoord #8 Maart 13, 2007, 02:41:43
edit2Rapporteer  
gewoon in duitsland halen, worden de kites daar nog goedkoper, wordt kiten nog toegankelijker, wordt het nog drukker hier.

WORD! Nigga
Gertjan

Antwoord #9 Maart 13, 2007, 03:04:10
edit2Rapporteer  

Mensen die willen kiten kunnen 2de hands in nederland al voor 500 euro een complete set samen stellen. Daarvoor hoef je niet naar het buitenland.
Die nieuwe stroom kiters worden niet minder door lagere nieuwprijzen in duitsland.
-Cedric-

Antwoord #10 Maart 13, 2007, 03:39:00
edit2Rapporteer  
Idd de shop waar sven en ik ze hebben gekocht ligt in Zwitserland, de wisselkoers is er nu HEEEEL voordelig! 1.56 of meer ofzo dacht ik. Dit scheelt een ENORM pak geld!! SUPER service!! Had me kites in 2 dagen thuis!!

Mail me voor meer info
Sjaakie
Gast
Antwoord #11 Maart 13, 2007, 19:24:14
edit2Rapporteer  
Citaat
Hoi Sjaakie,

Welke 2 maten heb je gekocht?

Is voor nederlandse omstandigheden de 12 + 9 of de 14+9 de beste keuze (ik weeg 80kg)?

Ik heb een 10m en een 7m gekocht. 10m heeft super low end en groot bereik. Weeg zelf zo'n 83 kg en kan heel snel water op.
Rhino is wel grote mannen kite. Fouten worden afgestraft. Als je iets vergevingsgezinder wil dan beter de Rebel. Maar wil je sky high met vet veel snelheid en power dan zeker Rhino.
Bij minder wind gebruik ik mijn powerlock op mijn North bar. Echt super voor hoogtelopen en lichtweer. Wel oppassen in vlagen (snel uitlocken ;-)

Rhino 7m moet ik wel aan wennen. Kite is heel snel en heeft heel hoge AR. Voor een zwaarweer kite beetje te hoog naar mijn mening.

Ik vaar dit jaar met 10m en 7m Rhino. Met een waveboardje en twintip ben je kompleet. Bij mij komt er waarschijnlijk geen grotere kite meer.
Sander-north
Gast
Antwoord #12 Maart 13, 2007, 19:37:07
edit2Rapporteer  
Prijzen in de shops (dankzij Kubus) zijn echt niet meer normaal te noemen, ik haal ook mijn kites uit Duitsland of bij kiteboardshop!  ThumpsUp
(HJ) MINI-ME

Antwoord #13 Maart 13, 2007, 22:54:31
edit2Rapporteer  
Prijzen in de shops (dankzij Kubus) zijn echt niet meer normaal te noemen, ik haal ook mijn kites uit Duitsland of bij kiteboardshop!  ThumpsUp
Maar ik begrijp dat KUBUS een onderdeel is van KUBUS Duitsland  (grinnik_kitesmiley)
Snap jij het nog  schater
Idefixe

Antwoord #14 Maart 13, 2007, 23:02:43
edit2Rapporteer  
heeft allemaal ook een beetje te maken met de veranderingen in de markt. Door het internet vervagen de grenzen. Door veelvuldig en effectief gebruik te maken van het internet pak je gewoon een veel groter marktaandeel. Je hebt minder personeel nodig en minder presentatiekosten. Op de één of andere manier hebben veel winkels in NL dat nog niet door:

Stelling: In Nederland is veel meer water / zijn meer kitespots dan in Duitsland. 80% van alle Duitse kitesurfers varen in Nederland. Duitse kitesurfers ( en de Nederlanders helemaal) zouden dus bij een goed gebruik van het Internet in Nederland hun gear moeten kopen..........
Idefixe

Antwoord #15 Maart 13, 2007, 23:11:24
edit2Rapporteer  
voorbeeld: 24 - 12 -06 mailtje gestuurd naar info@cabrinha.nl voor een prijsopgave. De volgende dag antwoord: beste hr. het door u genoemde onderdeel is op voorraad. ( artkl.nr.blabla) het beste kunt u contact opnemen met de volgende shops voor een prijsopgave...........
woensdag 3 jan. mailtje gestuurd naar de betreffende NL shops. Van 1 shop antwoord gehad: de prijs is bij ons niet bekend wij sturen bericht. ( nooit meer antwoord gehad) de andere Nl shop heeft niet eens de moeite genomen om mij een antwoord te sturen.
Vorige week een duitse shop gemaild: binnen 2 uur antwoord met de prijs ( het ging hier om een onderdeel van 14 euro) dezelfde dag besteld / geld overgemaakt en na 2 dagen had ik de onderdelen in huis...................
-Cedric-

Antwoord #16 Maart 13, 2007, 23:25:43
edit2Rapporteer  
De online service vind ik idd ook 3x niks in NL!! Ik had een maand geleden een mail gestuurd naar 6 nl-shops om een aanbod voor de Rebel. Ik kreeg van 2 shops antwoord, de rest reageerde idd nog niet eens (ook niet na 2 weken :-) ). In het buitenland krijg je DIRECT antwoord. Waarom zitten zo veel shops dan te klagen dat iedereen naar buitenland trekt als je nog niet eens simpel om een e-mail kan reageren. De keuze was voor mij iig heel snel gemaakt, en heb ze in buitenland besteld.
-Cedric-

Antwoord #17 Maart 13, 2007, 23:28:12
edit2Rapporteer  
Ik heb bovendien naar dezelfde shops een mail gestuurd met als vraag of ze nobile vinnen in stock hebben. Van die 2 zelfde shops weer feedback gekregen, van de anderen nog altijd niks gehoord.
hendrik@zwin

Antwoord #18 Maart 14, 2007, 00:47:24
edit2Rapporteer  
dudes! ik kan die prijzen van de rhino 07 nergens vinden !
semen

Antwoord #19 Maart 14, 2007, 01:52:53
edit2Rapporteer  
Gasten , sorry en dames ook natuurlijk, nog even voor de goede orde, het gaat mij om het feit dat de Rhino 7 momenteel zo'n beetje de duurste kite is op de nederlandse markt. Ik vraag mij af waarop dat gebaseerd is zonder de koop in ned/buitenland discussie nieuw leven in te blazen.

Ook de Vegas is relatief duur. Is North aan het cashen voor het succes van de Vegas vorig jaar?? Iemand met inside info, of van Kubus enig commentaar??

Ik heb het dan over de prijzen die in het laatste acces magazine staan. Ook de prijzen in de duitse kiteboarding waren relatief hoog.
007

Geen avatar

Antwoord #20 Maart 15, 2007, 02:46:09
edit2Rapporteer  
martin, wat zit je te miepen? gewoon kopen.

trouwens, dacht dat je naar SB2 overgestapt was?
semen

Antwoord #21 Maart 15, 2007, 03:00:04
edit2Rapporteer  
he dikke

Tuurlijk ga ik hem gewoon kopen, ik baal alleen van die prijs, zeker als je af en toe naar Kaapstad kan, hehehe. Ik wil hem graag hier kopen.

En ik weet niet waar dat SB 2 verhaal vandaan komt, want al die touwtjes gaan bij mij alleen maar in de war zitten. Heb jij al weer echte kites gekocht??

mazzl
Dylan_
Gast
Antwoord #22 Maart 15, 2007, 03:00:50
edit2Rapporteer  
Ach het valt allemaal mee met het verschil nederland <> duitsland.

Ik heb nu bij een nederlandse shop een torch3 gekocht voor een tientje meer als kitepirates mij aanbood.

Gewoon een beetje onderhandelen  schater
drifter

Antwoord #23 Maart 15, 2007, 03:02:21
edit2Rapporteer  
nieuwe kites zijn niet duurder in nederland.
volgens mij zijn de adviesprijzen in Duitsland zelfs hoger.
007

Geen avatar

Antwoord #24 Maart 16, 2007, 01:13:12
edit2Rapporteer  
waarom perse hier kopen dan?
Dat SB2 stond in de box. Maar ik vermoedde al een set-up van spons omdat ie 1 minuut erna een reactie had gegeven.
Hans was echter overtuigd van jouw overstap.
Ik heb slingshot helemaal in mijn hart gesloten. Ga straks de fuel bestellen en een td2 voor het vrouwtje.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.