Ride
Logs: 0 | 234 uur
|
Ik ga nu maar effies op Schellie kijken of ik nog een uurtje kan varen. Vanmiddag kan ik jammer genoeg niet.
|
|
|
Michael van der Hoek
|
word wel onweer waarschuwing gegeven mannen, dus hou die lucht in de gaten!
|
|
|
Merijnhe
Logs: 0 | 12 uur
|
Was een heerlijk middagje bij Wijk Pier. Ik heb af en toe gezwaaid naar de HD Webcam voor de thuisblijvers. En ik heb een aantal kiters eens laten zien hoe je nou een self rescue doet als je opeens ongewenst uithaakt en je je kite niet meer de lucht in krijgt door verwarde lijnen (best ver uit de kust). De self rescue ging zoals ik het ooit geleerd heb en tijdens de safety clinic van NKV laatst nog herhaald werd, power van de lijnen, gecontroleerd alle lijnen om de bar gewikkeld en daarna mijn kite gebruikt als drijver en zeil om redelijk ontspannen richting strand te cruisen. Dank voor alle aangeboden hulp en het naar het strand brengen van mijn board. Leuk alle reacties later op het strand "heb ik nog nooit iemand zien doen", "weet wel dat het zo moet/kan, maar zou niet weten hoe precies". Heren (en dames): het kan echt iedereen gebeuren (bijvoorbeeld door materiaalpech) dat je 'midden' op zee in de problemen komt. De self rescue is dan echt iets wat je moet kunnen. Ik zou zeggen oefen het eens ....
|
|
|
@LaurenS
|
@ Merijnhe Ja ik heb het ook een keer mogen meemaken op open zee.Een van de bridles v/d powerlijnen was gebroken.Kite storte in een keer neer en bleef ondanks dat ik mijn safety had getrokken best wel veel kracht genereren.Minpuntje v/d wainman bar(tenminste in mijn setup). Met veel moeite de lijnen om mijn bar kunnen wikkelen en aangekomen bij mijn kite ,deze omgedraaid en al uithijgend zittend op de leading edge naar de kust gezeild. Wel angstige momenten beleefd tijdens het binnenhalen van de lijnen als je de lijnen langs je benen voelt dwarrelen.
|
|
|
Braeckie
Geen avatar
|
Aloha!
Ik vroeg me af waar er vanavond haalbare condities zijn. Als Belg werk ik momenteel in Amsterdam en ik zie dat het vanavond behoorlijk gaat waaien.
Ik ben al vaker op IJmuiden geweest, maar mijn kleinste kite is een 9m. Aangezien het vanavond behoorlijk stevig wordt, dacht ik misschien om naar Schellinkhout te gaan (vlakker water, iets minder wind als IJmuiden of Wijk).
Ter referentie: ik kite nu zo'n 2 jaar, kan comfortabel m'n rakjes varen en eerste underloops en sprongetjes zijn ook al een feit. M'n 12m kite houd ik met m'n 83 kg tot zo'n 24-25 knopen.
Valt er vanavond te varen met een 9m op IJmuiden of Schellinkhout, of laat ik beter het werk over aan de pro's met 5-6-7 maatjes?
|
|
|
@LaurenS
|
Hij gaat rond een uur of 4 goed aan, het wordt 7 à 8 bft vanavond , dus zeker niet met een 9m2 gaan varen. Sowieso een nogo voor beginners later in de middag. Ik ga zo naar schell gewapend met een 6m2 en 7 m2
|
|
|
PeeWee
|
Tot nu toe was het niet veel op Schell, Ik kon nog wel lekker gepowerd varen maar had daar wel mijn 17m voor nodig See joes
|
|
|
Ride
|
Nou nou, dit was echt mijn allerkortste sessie ooit op Schellie. Vanmorgen met Peter op Schel, maar de wind was er nog niet echt. Ik heb echt in totaal 4 rakkies gesinust en toen maar weer ingepakt omdat ik die kleine meid van me uit school moest halen. Jammer, maar ja..................beter een keer voor Jan L gereden he dan een prachtige sessie missen. Veel plezier vanavond mannen. Kijk uit en misschien tot morgenavond. Dan probeer ik na het werk nog even naar Schel te komen.
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Jammer John ..altijd zonde van je tijd om voor niets te rijden .. Hoewel de voorspellingen goed waren waait het nu ook nog niet echt lekker ... ik sla vandaag ook maar een dagje over ... Morgen middag ben ik er ook weer ..(als het waait)
|
|
|
prutmonster
|
Was idd niet veel op schellinkwood , heel even in een buitje kunnen varen, verder dan een beetje pielen met de rhino was er niet bij.
|
|
|
@LaurenS
|
Zit met haring in de bus, wind gaat aan, schuilen tegen de regen .... Ff wachten tot de buien over zijn en haring naar huis mot om kibbeling te eten
|
|
|
|
prutmonster
|
hoop dat jullie genoeg te eten mee hebben!!
|
|
|
PeeWee
|
Ik zie ze al zitten met zijn tweeën,
in vol ornaat, wetsuit en trapeze aan, kibbelen of ze de kites al op zullen pompen in de bus.
|
|
|
Tim_GTS5
|
Even een rustdaggie vandaag ben kapot ! Achter de buien zit een goed windje volgens mij, dat wordt knallen
|
|
|
Braeckie
Geen avatar
|
Ik vertrek nu naar Schellinkhout. Als het niet haalbaar lijkt voor mij, wil ik alleszins zieke skills van anderen zien. Hou jullie vooral niet in!
|
|
|
|
mocem
|
gister een rust dag gehad. et ging ff helemaal los op zee. Ik had net op tijd me 7 op gepompt. Voor de eerste keer geloopt in 30 knts. dat was zeker voor herhaling vatbaar!
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Mijn foto,s waren niet de moeite waardt zeker?? Hey Harinkie foto's komen dr aan hoor maar even geduld was wat druk hier gister, Danielle is gistermorgen opgenomen in het ziekenhuis en gisteravond rond 8 uur geopereerd aan den blinde darm. Ze zou vandaag weer thuis komen maar ze heeft nog teveel pijn dus ze blijft in ieder geval nog een nachie in het Hospital. Vandaar ook dat ik gisteravond niet op het water was met die heerlijke wind. zie joe snel weer.
|
|
|
Langbeest
|
Beterschap, kan inderdaad flink pijn doen
|
|
|
@LaurenS
|
Wachten werd beloond, van 6 tot 8 weer snoeiharde wind, yeehaaaaaaaa, nu naar huis rijden en morgenochtend nog ff het water op, smiddags kakt ie in denk, tjauwie!!!!!
|
|
|
|
|
Ride
|
O ja, toen ik vanmorgen aankwam op Schellie, lag er een pomp op het picknicktafeltje recht voor de parkeerplaats. Wie o wie mist er een pompie. Ik heb hem meegenomen dus zeg het maar.
|
|
|