jesse.
Logs: 0 | 6 uur
|
@gecko Ten eerste was vliegerweer ook geen realtime meeting site, maar waren er een aanal punten die realtime zijn en werd er bij de rest van de andere punten wat knopen er bij of er af gedaan. '' omdat een plekje toevallig meer in het binnen land ligt of juist andersom bijvoorbeeld scheeld het algemeen net wat meer knopen''. Dit is mij verteld dat de site zo werkte. Zelf hou ik AWD (live.actuelewaterdata.nl) in de gaten voordat ik ga. Dit is wel live, eenmaal op de site klik je op Wind, Zicht, Luchtdruk &... dan op Windsnelheid & Windstoot (onder het kopje Brouwershavengat 2) en dan krijg je live te zien hoeveel m/s het waait op dat moment ( elke 10min update hij d8 ik). uit me hoofd gezegd moet je m/s x 1,9 doen en dan krijg je knopen ( +- het dubbelle doen dus!) succes @Ed net ffies die gast aan ze haren getrokken met de vraag of hij weet of zijn maat het skimboardje nog heeft! Weinig vertrouwen er in maar je weet het nooit! Moet dan toch maar zo iets gaan aanschaffen!
|
|
|
Ed.
Logs: 0 | 165 uur
|
vet man, niet zomaar zo'n houten ding kopen heh, die zijn veel te klein voor low wind
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Jep em-es = 1.9438612860586 knotsen
Ohja, er loopt een aanvraag om de actuele waterdata info op 1 overzichtelijke pagina te krijgen hier op kitehigh. Duimen maar!
|
|
|
|
|
Evan
Administrator
|
Om daar nu vanuit te gaan...... windzoeker Scheveningen: Tijdtip meting: 13-02-2011 om 23:08 uur Windkracht: 11,9 knopen met stoten van 15,3 knopen Windrichting: 184 graden windzoeker Hoek van Holland: Tijdtip meting: 13-02-2011 om 23:08 uur Windkracht: 9,3 knopen met stoten van 12,2 knopen Windrichting: 178 graden actuelewaterdata IJmuiden: De windsnelheid 10m. op 13 februari 2011, 23:00 uur is 5.6 m/s De windstoot op 13 februari 2011, 23:00 uur is 9.6 m/s De windrichting op 13 februari 2011, 23:00 uur is 134 graden actuelewaterdata Hoek van Holland: De windsnelheid 10m. op 13 februari 2011, 23:00 uur is 9.0 m/s De windstoot op 13 februari 2011, 23:00 uur is 12.4 m/s De windrichting op 13 februari 2011, 23:00 uur is 142 graden Lijkt me dat er iets op windzoeker niet helemaal lekker gaat of actuelewaterdata zit er dik naast (wat me heel sterk lijkt)
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
pfff.... zou dit dan het jaar worden dat ik echt een FS Deluxe Speed3 19m2 ga aanschaffen in navolging van Richard?
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
19m Speed 3 en een 5m voor de rest van de dagen ofzo?
Prcs, mooie quiver toch?
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Nadeel van die low-end monsters is dat wel degelijk kunt varen, maar dat is dan ook alles. Ze sturen ontzettend traag, zijn erg gevoelig op de AoA (dus uithaken, no way)..Dus beetje cruisen, af en toe een old-school sprong, that'it. Dat is de reden dat ik er nog geen heb. Ik heb na Richard vorig jaar op het punt van aanschaf gestaan. Windstilte doet rare dingen met mensen Dit jaar ga ik ws. wel een 5,5m2 erbij nemen, voor het waven.
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Nadeel van die low-end monsters is dat wel degelijk kunt varen, maar dat is dan ook alles. Ze sturen ontzettend traag, zijn erg gevoelig op de AoA (dus uithaken, no way)..Dus beetje cruisen, af en toe een old-school sprong, that'it. Dat is de reden dat ik er nog geen heb. Ik heb na Richard vorig jaar op het punt van aanschaf gestaan. Windstilte doet rare dingen met mensen Dit jaar ga ik ws. wel een 5,5m2 erbij nemen, voor het waven. niet doen want je gaat toch niet kiten
|
|
|
rocket man
|
klopt. Ben blij dat ik net m'n rhino 2008 14m kon verkopen. Had'm voor de "windstille" dagen, maar veel te log. 12m wordt het hoogste van mij gevoelens. Denk dat je er met'n FS niet blijer om wordt. K'zag ze verleden zomer regelmatig, en dan ook nog in elkaar klappen omdat er niet genoeg wind was. Die gasten waren echt niet vrolijk.
|
|
|
markus
Logs: 0 | 855 uur
|
@ Evan,
je hebt gelijk man! hmmm meestal loopt ie wel gelijk. nouja. kijk toch meestal op het strand of `t wat is. haha
|
|
|
Evan
Administrator
|
Daarom vertrouw ik ook alleen de echte meetpunten zelf en niet de sites die ze kopiëren. Want als je steeds moet gaan checken of de info op zo'n site wel klopt is het hele nut van die site weg natuurlijk.
|
|
|
rich@rd
|
pfff.... zou dit dan het jaar worden dat ik echt een FS Deluxe Speed3 19m2 ga aanschaffen in navolging van Richard? je mag de primeur voor je zelf houden! tof toch? nee maar als t minder dan een knoopje of 18 waait probeer ik bij het strand weg te blijven mits het niet warmer dan 20 graden is want dan ben ik altijd erg geinterseerd in de nieuwe mooie meiden die er dan in eens weer zijn!
|
|
|
|
MayhemX
Geen avatar
|
Ik heb vliegerweer ook weleens mail gestuurd via de contact button maar nooit wat terug gehad. Je zou toch zeggen dat een groot bedrijf als vd berg het oplost als ze daar op adverteren of zelfs de site beheren...
Mis ook nog steeds watersportweer van "vroeger" heel erg, dat was het meest betrouwbare vond ik.
Thanks voor de link Erik.
|
|
|
D@VE
|
He Erik, das toch netjes man. Zo kun je ech wel een idee krijgen van hoe het waait. Denk dat ik dat voortan ook ga gebruiken, bedankt man. Zowat alles op een pagina!
@Rich@rd: Hoe gaat ie??
|
|
|
robbertvandermeer
|
Erik, ziet er top uit! echt handig, misschien ook wat voor Noord Holland...
|
|
|
|
rocket man
|
Want dat ben jij? Wv kite had je? ed lache, maar ben al lang niet meer op o-voorne geweest...ik zou degene met een hypermoderne toro 12m 4-lijns uit 2003 zijn, had ook ooit een rhino 1 sleurbak
|
|
|
Ed.
Logs: 0 | 165 uur
|
Want dat ben jij? Wv kite had je? ed lache, maar ben al lang niet meer op o-voorne geweest...ik zou degene met een hypermoderne toro 12m 4-lijns uit 2003 zijn, had ook ooit een rhino 1 sleurbak Ok, oldskool! die onthoud ik wel, we zien elkaar wel eens varen dan!
|
|
|
Gehaktdag
|
Nadat vliegerweer.nl was overgenomen door iemand die het niet kon onderhouden heb ik gewoon zelf wat in elkaar geknutseld. http://members.tele2.nl/hoogerwerf22/kiteweer.htmlDe site van actuele waterdata is mij te rot te bedienen en ik was best blij met vliegerweer.nl, maar ja die is niet meer. heh tnx, zal vanavond ook eens wat in elkaar knutsen voor regio vrouwenpolder/borssele
|
|
|
rich@rd
|
He Erik, das toch netjes man. Zo kun je ech wel een idee krijgen van hoe het waait. Denk dat ik dat voortan ook ga gebruiken, bedankt man. Zowat alles op een pagina!
@Rich@rd: Hoe gaat ie??
ja lekker man wanneer zien we elkaar weer op het water je hebt nog aardig wat leuke sessies in te halen man! enne erik bedankt voor je ontworpen site voor zo,n computer analfabeet is dit echt een uitkomst SUPER!!!
|
|
|