Hm Grevelingendam viel wat tegen voor mij vandaag. Ik was er dan ook eigenlijk veel te vroeg. Laag water is niet zo geweldig daar, en het was aardig druk met groepjes leerlingen wat het voor mij lastig maakt om de ruimte te vinden.
De wind was ook nog erg vlagerig tot een uur of 2. Ene moment een ruk van 30 knopen, ander moment praktisch windstil. En choppy water, wat voor mij weer lastig is om het varen onder de knie te krijgen want het was meer stuiteren hehe
Bijna ongelukje gehad ook.... Ik stond een stukje naast een paar leerlingen en wilde wegvaren toen eentje de controle over de kite verloor en d'r kite boven mijn lijnen liet neerstorten... Gelijk maar safety getrokken en m'n bar onder de andere lijnen door gehaald terwijl een ander m'n kite tegenhield. Geen schade verder gelukkig, alleen geschrokken. Hopelijk ook geen schade bij de school... het leek in ieder geval in orde.
't Zal trouwens wel aan mij liggen, maar het lijkt wel altijd dat als ik het water in loop de wind flink trekt, maar zodra ik weg wil varen valt de wind weer weg voordat ik enigszins snelheid heb, om weer aan te trekken als ik weer in het water lig.... aaargh!
Maarja rond 2en had ik het wel gehad met de vlagerige wind dus liet het voor wat het was. Natuurlijk ging het goed waaien toen ik m'n spullen aan het inpakken was (en regenen ook trouwens) zucht
Maarja ik ga d'r zeker nog wel eens naartoe als de wind Zuid is en hoogwater. Voor laagwater en Zuid ga ik voortaan naar Rilland.
Thierry en Anneke niet meer gezien...