@ jeroen89 - Nee ik heb geen les bij een kitesurf school genomen. Ik les bij een ervaren kitesurfer die tevens een vriend is (vriendendienstje
) Tevens heb ik de gehele dvd set van Kitesurf progression. In de eerste DVD was er minder theoretische onderbouwing dan ik al had gekregen.
Ik begrijp dat dit niet hetzelfde is als les van een kitesurfschool maar ik wil wel aantonen dat ik niet uit impuls bezig ben en straks het water op ga en een gevaar voor mijzelf en de omgeving zal zijn. Ik zal onder begeleiding verder oefenen met de aan te schaffen materialen.
mbt de wetsuit.. ik ben daar zelf ook sceptisch over.. maar aangezien de verkoper hetzelfde postuur en gewicht heeft (70 kilo, 170cm) leek het me wel mogelijk. Voor aanschaf zal ik het passen en indien het maar een klein beetje verkeerd zit, afdingen van de prijs en niet mee kopen. Zelfde geld voor de trapeze.
@ El Rudo - Mijn vriendin zou een beetje extra spier niet erg vinden denk ik...
Is de bar druk significant genoeg om verder te zoeken naar een andere kite aangezien ik een beginner kite zoek? of is het een kleine gewenning?
De kite inclusief bar rekent hij 350 euro voor. Hij "zegt" dat de kite in perfecte staat is. Ik zal zeker letten op de door jullie genoemde punten indien ik in ga op zijn bod. Hopelijk dat ik bij aanschaf van materialen de vriend kan meenemen voor de veiligheid.