ja gek eigenlijk, juist het contact tussen mens en materiaal kan veel uitmaken tussen frustratie of plezier.
Zoveel mensen, zoveel verschillen en dus verschillende zadels, handvatten, stoelen, schoenen, toiletbrillen whatever
Maar ieder zichzelf respecterend kitemerk is nog niet op het idee gekomen dat je barren in een zachte danwel harde gripversie zou kunnen leveren. Waarschijnlijk het goedkoopste onderdeel maakt het meeste uit...
Btw. Als het om de prijs gaat levert Switch voor 260 euries een keurige bar,
alleen moet je op kleine details wel inleveren op kwaliteit en functie. De bar zelf en de onderdelen zijn mij te zwaar en verder de QR, cleat en swivel te groot. Het metaal van laatste genoemde delen is erg grof afgewerkt. Los van de kleurverandering zijn vrijwel alle delen hetzelfde gebleven als de V2. Kortom gewicht zal niet of nauwelijks zijn afgenomen.
Nu is het net een simpeler kopie van de North Thrustbar 2012 (en die zul je wss nog goedkoper kunnen bemachtigen)
Ik volg je even niet zo over kwaliteit en functie? Kwalitatief is het allemaal hetzelfde als andere barren. Stevig metaal, stevig plastic, slijtage eigenlijk alleen op de depowerlijn. Metaal van de cleat is gewoon glad, er zit gewoon een grof ogende textuur in de kleur. De swivel is glad gepolijst op de delen waar het nodig is.
Ik ben het wel met je eens dat de QR en cleat te groot en te zwaar zijn. De swivel is kleiner dan soortgelijke swivels van Mutiny/Slingshot. Ik had zelf liever ook gezien dat ze lichter geworden zouden zijn.
Estetisch had het ook allemaal wel iets mooier gekund, en dat is waar je vooral op inlevert. Een compacte zwarte plastic cleat ziet er toch beter uit dan de ruitvormige grote metalen de Switch heeft. Zelfde geldt voor swivels die mooi ingepakt zijn in plastic. Of de grote lompe QR. Maar daar kan ik me tijdens het varen eigenlijk niet zo druk om maken.
Verder is het in de basis een kopie van de oude North bar ja, was het vanaf V1 al, maar je hebt echt wel meer functionaliteit met name danzkij de swivel.
Het is een evolutie, geen revolutie.
Geen plastic inserts
Mwa, dat werkt ook niet helemaal super hoor. Vroeg of laat slijt dat ook door, en als je ze dan niet gelijk vervang zorgt het alleen maar voor meer slijtage op de lijn.
Ik heb al bijna 200 sessies op mijn V2 bar zitten, en het bargat is nog mooi rond en glad.
Owja 1 ding dat me niet helemaal bevalt bij de V3: Het stukje magnetische tape waar de depowerball op klikt zorgt ervoor dat de cleat iets verder van je vandaan is. Dus iets verder reiken om te depoweren en de stopperball zit dichter bij je.
Godver, ze weten hoe ze promotiefoto's moeten maken hoor. Ik heb er gelijk 5 besteld