Maurits
Berichten: 1008
|
Erg vet, maar volgens mij is dit idee al vrij oud.
|
|
|
|
Roderick
Geen avatar
Berichten: 217
|
Ik denk dat een backrolletje er niet in zal zitten. Is denk ik meer een soort "cruise" schip
|
|
|
Jarno
Geen avatar
Berichten: 2272
|
Wel erg vet
als dit werkelijkheid zou worden! pro milieu, geen dieselmotoren meer nodig!
goed bezig zeg ik over dit soort testen!
|
|
|
KiteGolfje
Gast
|
Wat gaat de schip doen bij een windvaag?? Gaat het een loop maken?? Backspin???? Waterstof Cellen is de toekomst. Ciao, Cool Kite
|
|
|
Mies
Berichten: 65
|
Tis een oud onderwerp, maar het fillumpje cker niet. Ik vind het prachtig dat ze dit ook echt aan het testen zijn, we kennen allemaal de power van een kite. Je wil niet weten hoe hard zo`n schip downwind zou kunnen gaan met krachtje 7/8.
Mooi
|
|
|
blom
Gast
|
leuk gemaakt mooi om te zien.
maar zeil schepen zijn praktischer
|
|
|
peter.
Berichten: 1145
|
als dit soort boten er bij komen zijn onze kite spots wel heel snel vol (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
zwafra
Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
|
Lijkt mij erg moeilijk te sturen die mega kite , maar wat is het voordeel ten opzichte van een normale zeilschip...
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Dat je het op ieder nu varend schip kan toepassen en dus geen heel zeilschip hoeft te bouwen misschien?
|
|
|
Lord of the Boards
Berichten: 869
|
Echt heel gaaf dat ze nu ook echt aan het testen zijn. Nog een beetje kleine vlieger voor zo'n groot schip, maar waarschijnlijk wel de eerste foil met een 5e lijn
|
|
|
zwafra
Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
|
Het lijkt mij nu niet een eenvoudige toepassing om op een bestaandschip te bouwen ,als ik het filmpje zo bekijk is een komt er toch heel wat bij kijken en volgens mij is het ook bedoeld als een hulpmiddel om brandstof te besparen .
|
|
|
kiter25
Berichten: 72
|
Tis inderdaad niet dat je de kite ff aan de reling knoopt!
|
|
|
Joris
Berichten: 1631
|
Echt heel gaaf dat ze nu ook echt aan het testen zijn. Nog een beetje kleine vlieger voor zo'n groot schip, maar waarschijnlijk wel de eerste foil met een 5e lijn
mijn psycho3 heeft er ook 1 en volgens mij is dat zelfs al een vrij oud concept. maaaar dat maakt deze ontwikkeling er niet minder interresant op
|
|
|
KiteGolfje
Gast
|
Ik geef het weining kans voor de toekomst, denk dat de Aziaten duizenden jaren terug het al geprobeer hebben met hun vliegers en is uit eindelijk een zeil geworden, tjaaaa al het moderne harde werk voor niks. Je kan het oude concept altijd uitdagen voor een vernieuwing.
Ciao,
Cool Kite
|
|
|
windjunk
Berichten: 113
|
ik vind het wel wat hebben hoor. Ik weet bijvoorbeeld niet of die 80.5 die op het doek staat het oppervlak is, maar dan heb je toch een aardig vliegertje. En als ik de documentatie van de website mag geloven wordt dit ding volledig computer gestuurd, das gewoon mooi =]
|
|
|
kentyman
Berichten: 2093
|
zo te zien lanceren / landen en besturen ze dat ding vol-automatisch. Ik denk dat ze ernaar streven dat ze deze hele kite-constructie als 1 "self-contained" unit kunnen bouwen (en verkopen). Als je dan een olietanker hebt en je denkt "hoe kan ik brandstof besparen" dat je dan zo'n kite-unit op je boot kan laten lassen (simpel gezegd).
Een kite zal niet de functie van de verbrandingsmotor kunnen overnemen, maar wel brandstof kunnen uitsparen. Waterstof-motoren lijken me een meer realistische vervanging voor diesel-motoren maar zo'n mega grote kite kan altijd nog een flinke besparing opleveren denk ik! Enne, volgens mij kun je ook best upwind varen met zo'n schip & kite... "edge" genoeg! :-)
|
|
|
RaRo
Berichten: 93
|
Dit leest toch als behoorlijk concreet (voor degenen die enigszins duits kunnen volgen, en anders natuurlijk babblevis), komt van Skysails website: " Durch Einsatz des SkySails-Systems können die Treibstoffkosten eines Schiffes im Jahresdurchschnitt, abhängig von den Windverhältnissen, zwischen 10 und 35% gesenkt werden. Herrschen optimale Windbedingungen, kann der Treibstoffverbrauch zeitweise um bis zu 50% reduziert werden. Schon bei einem kleinen, 87m langen Frachtschiff bedeutet dies eine jährliche Ersparnis von ca. 280.000 Euro.
Ab 2007 sind erste Systeme für Frachtschiffe mit Zugdrachenflächen von bis zu 320m² erhältlich. Ab 2007 beginnt die Serienfertigung der SkySails-Systeme für Superyachten, 2008 folgt der reguläre Produktionsstart der SkySails-Systeme für Frachtschiffe.
Diie SkySails-Technologie lässt sich problemlos auf fast allen Frachtschiffen und Superyachten nachrüsten." Kan me herinneren dat ik een jaar of langer geleden ook een keer daar had gekeken en toen hadden ze dit soort info er nog niet opstaan, lijkt dus zeker vooruitgang in te zitten.
|
|
|
Emma
Berichten: 624
|
heb er idd wel eens wat over in de Kijk gelezen, of in de NRC kan ook....
|
|
|
Kondor 11
Berichten: 611
|
De locals op Hawai hebben het honderden jaren zo gedaan met vissersbootjes Beter goed gejat dan slecht verzonnen toch
|
|
|
|
Kevin
Berichten: 5381
|
haha lekker laten reactie
|
|
|
Morres
Berichten: 9427
|
heel oud topic omhoog gekicked... wel leuk filmpje die Paul post, had ik nog niet gezien(nieuwsbericht)
|
|
|
sjorsmaster
Berichten: 596
|
ze mogen er iig wel hele dikke touwen aan hangen.
word dat schip in het filmpje van paul met 1 zo een vlieger voortgetrokken? zag er wel vet uit
|
|
|