De flapdrollen op Muiderberg

bignelis

Oktober 09, 2006, 04:21:00
edit2Rapporteer  
Het was een mooie zaterdag in begin oktober.....
Normaliter kite ik altijd op Scheveningen, maar vanwege de harde westelijke wind en het feit dat ik toch in A'dam moest overnachten had ik het idee om Muiderberg eens aan te doen. Toen ik eraan kwam was ik meteen onder de indruk van de spot, met het heerlijk vlakke water en lekker overal gelegenheid om je voetjes op de bodem te zetten.
Echter, nu blijkt westenwind erg vlagerig te zijn op Muiderberg. Dit was ook duidelijk te zien vanaf de kant aan de moeite die sommigen moesten doen om dan weer snelheid te houden en daarna weer niet de lucht in getrokken te worden. Naast de vlagen was er nog een extra moeilijkheid, namelijk dat iedereen zijn kite moest waterstarten na ermee het water in te zijn gelopen, omdat de wind licht aflandig was en zodoende op het strand onvoldoende (achter de bomen) en op het water erg hard was.
Ik was met 2 vrienden waar van er 1 als eerste ging en ik mooi in kon schatten hoe ik mijn kite moest tomen. Doordat ik zo wat langer op de kant was kon ik mooi zien dat er behoorlijk wat minder ervaren kiters  waren, moeilijk starten, verkeerde kant op lopen als je kite uit de lucht valt, de helper verkeerde instructies geven etc....maar goed, dit mag want het is een beginnersspot en we moeten leren.
Na dik een half uur met de wind geworsteld te hebben op het water kwam ik terugvaren, waarbij ik af en toe moeite had om mijn 13 Fuel te houden (95kg). Toen zag ik dat mijn andere maatje terug aan het lopn was met een kite achter zich aan sleurend (aan safety getrokken), hij had zijn schouder uit te kom. Dit was gebeurd ter hoogte van de gele boei, dus ik gok dat hij ongeveer 150 meter gelopen heeft. Tot mijn grote verbazing zie je dus mensen op de kant staan (in wetsuit) die geen poot uitsteken om hem te helpen zijn kite binnen te halen!! dat waren de eerste flapdrollen.
Goed, ik was de vlagen beu, dus ga terug, kom met moeite bij de kant vanwege de weinige wind, is er ook niemand die mij even helpt, maar goed, ik had tenslotte allebij mijn schouders nog  Huh
Zie ik dus vrolijk op de kant iemand een kite optuigen, die ik maar even flapdrol blauwe boxer 16 noem. Deze kerel "ging altijd het water op met zijn 16 als anderen met hun 12 bezig waren", volgens zijn maat. Ik vroeg hem of hij het verstandig vond te gaan en of hij niets kleiners had. Nee....gewoon gaan.
Dat ging dus even prima, want de zon scheen, dus even geen vlagen. Maar na 15 minuten toch zijn kite in het water, middenop het meer....zo lekker om gelijk te krijgen...ik rustig mijn gear inplakken. 45 minuten later lag hij al voor de haven van Almere, geniaal. Ik maakte me maar niet druk, want met die maat kite zou hij binnen afzienbare tijd wel snel op het even verder liggende strand aanspoelen.
En of dat nog niet genoeg was, er waren nog meer flapdrollen!! Deze noem ik maar even flapdrol Vegas 12. Deze vond het nodig om zelf in het water te gaan staan en zijn maatje de kite op te laten houden op het dijkje voor de caravans. Ik moet hem nageven, zo weet je zeker dat je tot stilstand komt als er iets mis gaat. Nog mooier was het dat hij de wandelaars die struikelden over zijn lijnen (die over het wandelpad llagen) waarschuwde dat ze uit moesten kijken......flapdrol, als je dat tegen mensen moet zeggen ben je als kiter natuurlijk dom bezig!!!
Goed, dat was mijn eerste Muiderberg impressie.....ik denk niet snel weer....
drifter

Antwoord #1 Oktober 09, 2006, 04:26:12
edit2Rapporteer  
zo is dat, dan weet jij het nu ook.
Lekker op zee kiten! ThumpsUp
WaZuP

Antwoord #2 Oktober 09, 2006, 04:27:32
edit2Rapporteer  
Haha ja en dan vindt men het zo vervelend als iemand verongelukt of wat dan ook.

Ik vindt t niet gek dat er zoveel rottigheid is de laatste tijd zie je hier weer.

Even voor de duidelijkheid
WaZuP

Antwoord #3 Oktober 09, 2006, 04:30:37
edit2Rapporteer  
KITERS KUNNEN NIET ZONDER MEDEKITERS EN KITERS MOETEN MEDEKITERS HELPEN

op een goeie dag in cabarete haalde ik zo'n 3 kites en 3 boards uit het wter okay niet iedereen kan dit maar houd je medekiters in de gaten en help ze, kun je ze niet helpen zoek dan ff iemand die het wel kan,

JIJ wil ook niet in je eentje gelaten worden als je schouder uit de kom is

sterker nog als er geen mede kters waren in maui toen het begon HADDEN WE NOOIT KUNNEN KITEN want je had minimaal 2 man nodig
DaRipper

Antwoord #4 Oktober 09, 2006, 04:37:17
edit2Rapporteer  
Lijkt Schellinkhout wel.....
Naish-Kiter

Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #5 Oktober 09, 2006, 04:42:38
edit2Rapporteer  
was het daar dan ook feest
zagy

Antwoord #6 Oktober 09, 2006, 04:44:48
edit2Rapporteer  
ik geef je volkomen gelijk, lag me rot om je uitdrukkingen.
Maar als de wind vanuit noord of oost komt en je dus gewoon op de kant kunt starten en landen is het wel echt een lekkere spot, niet echt vlagerig dan en heerlijk vlak water.
Probeer schellinkhout ook eens, stabiele wind en ook een top spot. Alleen wel een hoop flapdrollen maargoed, die heb je overal
hOe hA HeNniE

Antwoord #7 Oktober 09, 2006, 04:45:12
edit2Rapporteer  
Rory heeft wel een punt: constantere wind maakt de zaak n stuk veiliger!

Plus wat mij opvalt in tegenstelling (helaas) tot jouw verhaal: vandaag ook weer op de B'dam is het werkelijk waar 1 grote familie die elkaar helpt: geen irritaties! top!
"zo kan het dus ook".....

gr danny
drifter

Antwoord #8 Oktober 09, 2006, 05:30:39
edit2Rapporteer  
Nee tuurlijk. Het zal echt wel goed kiten zijn op Muiderberg als de omstandigheden anders zijn.
Maar die wind is jammer op die dagen zeker als er nog lekker geprutst wordt.

Ik vind alles een stuk makkelijker/leuker wanneer je lekker op het strand staat. Maarja niet iedereen heeft de mogelijkheid daarvoor.
Ik geef jullie lekker de ruimte daaro. Veel plezier ThumpsUp
Tukker

Antwoord #9 Oktober 09, 2006, 13:53:57
edit2Rapporteer  
Pffffff je hebt wel wat gemist hoor.....Scheveningen op z'n best-> dikke bakken en super wind! Hele dag was het goed.....tussen 11.00 en 13.00 uur op z'n mooist, onwijze rollers met daartussen spiegel-glad water!!!

Ennuh ....weinig (flap)drollen:-)

Haring High Richardt

Antwoord #10 Oktober 09, 2006, 16:45:31
edit2Rapporteer  
Citaat
Lijkt Schellinkhout wel.....

ben ik niet met je eens, ik heb er zaterdag gevaren en bij terugkomst werd mijn kite gelijk aangepakt. ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp

ligt ook aan jezelf, als jij andere kites aanpakt, pakken ze jouw kite ook!!
okie
Gast
Antwoord #11 Oktober 09, 2006, 20:38:58
edit2Rapporteer  
uhm je bent ook een flapdrol als je met west daar gaat kitesurfen Smiley
Mark-Fizzer

Antwoord #12 Oktober 09, 2006, 21:35:08
edit2Rapporteer  
@Bignelis; jammer dat je impressie zo verziekt is. Maar het is idd een lekkere spot.
En het feit blijft dat kiten op zee nou eenmaal heel anders is als op binnenwater.
En dan heb ik het niet over de flapdrollen.... Die heb je overal...helaas. Ik doel op de overige omstandigheden.
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #13 Oktober 10, 2006, 00:32:18
edit2Rapporteer  
Op schellinkhout is de bereidheid om andere even helpen er altijd wel ,Als je vanuit het water naar het strandje loopt zijn er altijd kiters bereid om je kite even te aan te pakken,En zeker als het wat harder waait en je kite snel op de grond wil hebben ...
Taco.

Antwoord #14 Oktober 10, 2006, 02:38:01
edit2Rapporteer  
super herkenbaar.....workum vaak idemdito. Spots waar je kan staan lijken de grootste gekken aan te trekken.

Aan de andere kant, ook ik heb het moeten leren en mijn record is aardig schoon maar ook niet spotless. Mijn kite is ooit ook wel eens na een vlaagje achteruit gerold in het windvenster....Toen was het een duitser (een goeie) die erboven op sprong. Je hebt je medekiters gewoon nodig.

Over het algemeen merk ik dat de kiters die je aanspreekt en iets fout doen heel positief reageren. Het scheelt als je vroeg bij ben en rustig reageert.
Marsie

Antwoord #15 Oktober 10, 2006, 02:58:46
edit2Rapporteer  
Tja ik zal ook wel een flapdrol zijn,om de weinige tijd die ik heb om zelf te kiten,om 3 uur lang iemand z'n
boardje vast te houden en terug te halen omdat ie de waterstart niet voor elkaar kreeg,maar wel gelachen.
En treintjes kites aan te nemen.

Ik bedoel hiermee probeer het niet over 1 kam te scheren.

Mijn ervaring als beginner: Schellinkhout en omgeving helemaal top. ThumpsUp.

Groet,

Marcel.
Haring High Richardt

Antwoord #16 Oktober 10, 2006, 20:15:08
edit2Rapporteer  
Citaat
Mijn ervaring als beginner: Schellinkhout en omgeving helemaal top.

En zo is dat !!!!!!!!!!!!!!!!!!  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp

Mark-Fizzer

Antwoord #17 Oktober 10, 2006, 20:42:27
edit2Rapporteer  
Morgenmiddag ff kijken op schellinkhout. Ben lekker vrij!!!!
Hoop dat de wind minimaal 12 knp. blijft
Volgens windfinder wel...
(HJ) MINI-ME

Antwoord #18 Oktober 10, 2006, 21:47:17
edit2Rapporteer  
Ik ga de zaken alleen positief benaderen  (grinnik_kitesmiley) Ik vaar op Strand HORST, Muidenberg en Mirs.

Ik vind Mirns, qua relaxed gedrag er met kop en schouders bovenuit steken.. Het is een klein grasveld met veel kiters maar sfeer is super relaxed..

Voorbeeld.. Ik maak een sprong in de branding, rand diep met ondiep water, en verlies mijn board. Zonder te vragen gaat een gast mijn board halen en brengt hem al kitend naar mijn terug  ThumpsUp
Voorbeeld 2... Mijn BOW-kite ligt plat op het water.... Ook weer zonder te vragen komt een kiter langszij en stopt om mijn kite goed te leggen...
Voorbeeld 3... Wanneer je hoogte aan het varen bent dan geven ze de ruimte en steken vriendelijk de hand op  ThumpsUp

Ik weet niet waar dat relaxte sfeertje vandaan komt want het zijn vaak dezelfde gasten die ik ook op Horst en Muidenberg tegen kom??
Ps die gasten die mij ongevraagd hielpen waren nog Duitsers ook  :Smiley

We moeten gewoon de oorsprong van het kiten niet vergeten........... het is een overtuiging, levenswijze enz. enz..... ofwel genieten van het leven, relaxen, elkaar wat gunnen en na afloop biertje drinken.. AMEN  schater
Mark-Fizzer

Antwoord #19 Oktober 10, 2006, 22:13:29
edit2Rapporteer  
'We moeten gewoon de oorsprong van het kiten niet vergeten........... het is een overtuiging, levenswijze enz. enz..... ofwel genieten van het leven, relaxen, elkaar wat gunnen en na afloop biertje drinken.. AMEN'

Mini-Me, ik pink een traantje weg hoor. Schitterend gewoon ;-))
(HJ) MINI-ME

Antwoord #20 Oktober 10, 2006, 23:33:31
edit2Rapporteer  
'We moeten gewoon de oorsprong van het kiten niet vergeten........... het is een overtuiging, levenswijze enz. enz..... ofwel genieten van het leven, relaxen, elkaar wat gunnen en na afloop biertje drinken.. AMEN'

Mini-Me, ik pink een traantje weg hoor. Schitterend gewoon ;-))

Oke neem jij het bier mee  schater
Mark-Fizzer

Antwoord #21 Oktober 10, 2006, 23:37:12
edit2Rapporteer  
Altijd toch... ;-))) Lekker biere-lieren
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.