probleem ventielen North Rebel

huib

Berichten: 453
April 07, 2007, 03:39:05
edit2Rapporteer  
Ik heb een Rebel 7. Eén keer gebruikt in de eerste week Januari, thuis gedroogd en vandaag pas weer gebruikt. Op één strut na, blokkeren de balletje de ventielen van de struts niet meer. En het plastic is te stug om het ventiel met de vingers dicht te knijpen dus de struts hard genoeg oppompen lukt niet meer.

Bekend probleem bij North? Oplossing?
Dangerfield

Berichten: 380
Antwoord #1 April 07, 2007, 03:43:23
edit2Rapporteer  
Vreemd, mijn Rebels hebben uberhaupt geen balletjes-ventielen.
Heb wel eens gehad dat ik vergeten was een stokje uit een ventiel te halen bij het opbergen, duurde een paar weken voordat dat ventiel weer zelf sloot.

Verder heb ik geen problemen bij het pompen gehad.


EDIT: Typo
hahoutwurm

Geen avatar

Berichten: 20
Antwoord #2 April 07, 2007, 03:48:24
edit2Rapporteer  
Dat is het.
Stokjes uit de ventielen halen voor het oprollen.
Erikjeeee
Gast
Antwoord #3 April 07, 2007, 03:56:33
edit2Rapporteer  
Hee,

Ik heb ook een kite met een ' Balletjes ' systeem maar het werkt niet,
hoe kan ik ervoor zorgen dat de balletjes op de goede plaats zitten ? Huh

En ik ik krijg de struts niet goed ' hard ' iemand een tip?

Groetjes,

Erikjee (grinnik_kitesmiley)
Powered_by_north

Berichten: 117
Antwoord #4 April 07, 2007, 04:00:18
edit2Rapporteer  
Waarschijnlijk staan inderdaad die terugslagklepjes nog steeds op standje 'open' door die stokjes die je er te lang in hebt laten zitten...

Misschien een idee om met een fohn de ventielen wat te verwarmen zodat het plastic wat soepeler wordt, en dan de struts op de pompen zodat door de druk het klepje weer terug gaat? Heb het nooit geprobeerd, maar zou misschien kunnen werken...
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #5 April 07, 2007, 04:08:43
edit2Rapporteer  
Hee,

Ik heb ook een kite met een ' Balletjes ' systeem maar het werkt niet,
hoe kan ik ervoor zorgen dat de balletjes op de goede plaats zitten ? Huh

En ik ik krijg de struts niet goed ' hard ' iemand een tip?

Groetjes,

Erikjee (grinnik_kitesmiley)

Je moet de struts echt goed hard oppompen met balletjes.
En dan de struts op de kom houden als je de pomp eruit haalt
en ook zeer snel de slang van je pomp eruit trekken.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 April 07, 2007, 04:29:06
edit2Rapporteer  
Idd. de tie-raps er te lang in laten zitten. North heeft plaatjes, geen balletjes zoals o.a. Naish had.

Mijn oplossing voor al mijn North kites:

- Post Elastieken
- Rubber bal, niet te groot 3 - 8cm ofzo (per strut)

Maak de strut vrij en druk achter op het ventiel een rubber bal. Doe er alastieken om de strut en de bal, zodat hij tegen het klepje aandrukt. Je kunt zien of dat het geval is.

Nu geduld, meestal na een paar dagen kun je de kite oppompen, en dan kijken of de ventielen werken. Laat de struts dan ook een tijdje opgepompt, zodat er nog meer druk op de plaatjes komt te staan.

Fohnen helpt alleen als je de plaatjes op hun plek duwt, o.a. met een bal of ander zacht voorwerp (wat je maar kunt vinden wat ook zou werken)

Wat ook wel eens helpt is de strut helemaal leeg laten lopen, en dan snel oppompen. Door de slang er snel uit te trekken wil het plaatje wel eens op zijn plek schieten.

Succes ermee! Bij mij heeft dit altijd gewerkt!


TIP: om dit in de toekomst te voorkomen moet je tijdens het opruimen van de kite de stoppers naast je ventiel vastzetten met het klitteband. Dan weet je zeker dat tijdens het oprollen niet per ongeluk de tie-rip in je ventiel schiet. Dat is bij mij nl. een paar x gebeurd!
kitesmurf

Berichten: 74
Antwoord #7 April 07, 2007, 04:36:32
edit2Rapporteer  
Iedereen die met de oude Wipika's gevlogen heeft (1999 model, jaa een antieke) die zal geen problemen hebben zonder (werkende) terugslag balletjes. Gewoon je vinger OP de opening drukken als je de pomp eruit trekt. Niet dichtknijpen. Het kost je een paar keer oefenen, maar dan gaat er nauwelijks een zuchtje lucht verloren.
Takoon kites hebben volgens mij tot 2005 geen teurgslag ventielen gehad. Kwestie van ff oefenen en dan maakt het allemaal geen hol meer uit..
Voor de andere balletjes ventielen geldt gewoon: Zo hard mogelijk de pomp eruit trekken, dan slaan de balletjes meteen op de goede plek, voorzichtigheid of dichtdrukken ventielen werkt contra-productief.

Vorig jaar heb ik regelmatig met een Ozone instict gevaren, die had de meest waardeloze ventielen die ik tot nu toe gezien heb, als het warm is waren ze zo zacht dat de dopjes er gwoon weer uitvlogen.

Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #8 April 07, 2007, 05:51:16
edit2Rapporteer  
jezus jongens, wat kost een nieuwe rebel?
terugslagventielen bestaan al sinds 2002 op kites volgens mij.

we zijn nu 5 jaar verder, dan mag zoiets toch geen probleem meer geven?
ga vooral niet zelf freubelen met allerlei foefjes (geeft een importeur enkel maar meer reden je kite af te keuren bij garantie)
laat zoiets north oplossen, te belachelijk voor woorden ThumpDown
Sake
Gast
Antwoord #9 April 07, 2007, 06:17:34
edit2Rapporteer  
jezus jongens, wat kost een nieuwe rebel?
terugslagventielen bestaan al sinds 2002 op kites volgens mij.

we zijn nu 5 jaar verder, dan mag zoiets toch geen probleem meer geven?
ga vooral niet zelf freubelen met allerlei foefjes (geeft een importeur enkel maar meer reden je kite af te keuren bij garantie)
laat zoiets north oplossen, te belachelijk voor woorden ThumpDown

Zoals je kan lezen is er helemaal geen probleem. Je kan er wel een probleem van maken.
Gebeurt alleen als je de tie raps in de ventielen hebt laten zitten. Is me ook wel eens overkomen. En dan nog lost het zichzelf op zonder dat je iets hoeft te doen. Laat staan dat North iets moet oplossen.
Bovenstaande tips zijn slechts voor totdat het zichzelf opgelost heeft.
jetzu

Berichten: 633
Antwoord #10 April 07, 2007, 13:40:41
edit2Rapporteer  
Bij dat klepje gewoon je vinger erop drukken tot hij na een paar keer vanzelf terug komt.
Bij de balletjes even schoonmaken met een wattenstaafje en daarna een beetje silliconenspray erin spuiten.
Oma
Gast
Antwoord #11 April 07, 2007, 16:43:10
edit2Rapporteer  
De tip van oma om de ventielen toch dicht te laten slaan is te zorgen dat mr Newton zijn werk kan doen.
Je moet de ventielen recht omhoog houden dan schiet het balletje normaal gesproken weer op de goede plek anders gewoon echte kite kopen ha ha
Sake
Gast
Antwoord #12 April 07, 2007, 17:01:20
edit2Rapporteer  
De tip van oma om de ventielen toch dicht te laten slaan is te zorgen dat mr Newton zijn werk kan doen.
Je moet de ventielen recht omhoog houden dan schiet het balletje normaal gesproken weer op de goede plek anders gewoon echte kite kopen ha ha

Oma kan beter gaan bridgen. Er zit geen balletje in het ventiel van North kites. (kiss_kitesmiley)
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #13 April 07, 2007, 17:06:09
edit2Rapporteer  
Het is geen probleem, alleen als je niet goed op let met het opruimen. Met balletjes waren er ook vaak problemen.

De huidige struts zijn zo dun, en moeten goed hard opgepompt worden waardoor ff snel je vinger erop, of het ventiel dichtknijpen echt geen optie is.

Ik heb al 25 keer mijn Rebel gevaren sinds October 2006, en maar 2x gehad dat het ventiel niet goed werkte: strut leeg laten lopen, snel oppompen, opgelost!
huib

Berichten: 453
Antwoord #14 April 08, 2007, 02:12:11
edit2Rapporteer  
Ik had inderdaad de stokjes erin laten zitten. Niet echt slim dus. Ik zal de kite eens binnen oppompen dan is het platsic wat zachter door de warmte. Hopelijk komen de klepjes dan weer in de goede positie.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15 April 08, 2007, 02:14:37
edit2Rapporteer  
Het kan echt wel goedkomen. Paar x oppompen en snel de slang eruit trekken helpt meestal wel. Als dat echt niet helpt dan kun je met ballen en elastiek aan de slag.
Powered_by_north

Berichten: 117
Antwoord #16 April 09, 2007, 03:56:59
edit2Rapporteer  
Nog een tip, klein beetje off-topic misschien, maar ik gebruik altijd het brede opzet stukje van de pomp, zodat ik hem OVER het ventiel heen kan zetten ipv erin. Ten eerste gaat er dan per slag meer lucht in en ten tweede loop je dan niet het risico dat het ventiel uitlubbert zodat het stopje niet meer past...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.