Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
Dan zal ik zelf beginnen.
1. Ik heb 2 blessures gehad. 2. 1 keer mijn nek gekneusd en 1 keer 5 hechtingen in mijn voet. 3. Na een kiteloop headfirst het water in, en de tweede keer ergens ingetrapt. 4. Beide keren mee naar de eerste hulp geweest. 5. 6 jaar
|
|
|
Nick van Kampen
|
1. 3 2. Pols 2 maal gebroken, moest gezet worden - meniscus kapot en verder nog wat kleine dingen. 3. Motocross. 4. Voor de kleine dingen niet, de rest wel.
|
|
|
Geen
|
1. 11 stuks blessures 2. ik heb al mijn tenen wel eens gekneusd, en een enkeling gebroken ( lange tenen en mijn hiel al meerdere malen besneden. krakende enkels bij iedere stap die ik zet, hoe vaken ik surf hoe erger het word, met gevolg last van pezen. 3. tenen blijven hangen in het zand, op megaoetsers staan, en door de klappen krijg ik bultje op mijn krakkbeen op mijn enkel en klikt dat 24/7 52 weken per jaar, heel vervelend met doodstille aangelegenheden. 4. mijn al mijn voetproblemen naar dokter/ ziekenhuis voor onderzoek, behalve de snee, was zelf te lui om het te laten lijmen met als gevolg 3 weken mank lopen en zeggen dat alles oke is.
|
|
|
dkite
|
1. 3 2. Gekneusde rib, gekneusde vinger, hersenschudding+gat in mijn kop 3. Plat op mijn borst geland, hand losgeschoten en met 1 vinger hou je de bar niet, weet niet meer/amnesia - waarschijnlijk plank tegen hoofd 4. Alleen voor hersenschudding nachtje in ziekenhuis gebleven 5. 4 jaar
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Voeg er ook ff je kitervaring aan toe, of vind je dat niet belangrijk Leander?
1. 1 waarbij ik een weekje niet kon kiten, bij de rest kon ik gewoon weer verder. 2. -Sneetjes -lichte kneuzingen/verdraaiingen knie/enkel - gekneusde ribben 3. -Stoten op stenen of schelpen - harde landing kiteloop voet die uit de voetband schiet - te vroeg insturen voor de landing 4. Nee gelukkig was dat niet nodig, kon altijd gewoon weer verder alleen bij mn gekneusde ribben heb ik een weekje rust gehouden. 5. Kite-ervaring: 4 jaar
|
|
|
Geronimo79
|
juist.. lekkere promotie dit topic...
NOPPES.... nog niet.. maar gaat vast wel een keer gebeuren... vaar net sinds een maand of 2..
|
|
|
Nick van Kampen
|
@Evan
Het gaat om het aantal werkelijke blessures in verhouding met aantal kiters ( voornamelijke degene waarbij geen ziekenhuis bij aan te pas komt, omdat deze niet worden geregistreert, en dus ook niet worden meegenomen in het onderzoek wat de krant hield ). Leander wil dus een klein idee krijgen van niet en wel geregistreerde ongevallen. Ervaring is dus geen must voor dit onderzoek.
|
|
|
Jeroen Oomen
|
1. 1 2. twee sneden in hiel 3. Kite zelf landen en dan door de lijnen heen rennen omdat het fout ging, kite herstart natuurlijk waardoor de lijnen full power om mn hiel zaten... 4. Nee, pleisterspray erop en klaar :-)
Maargoed, van fouten maken leer je het meest...
|
|
|
Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
@nicogo precies!
Maar goed, Ik heb hem er toch maar bij gezet.
Je mag natuurlijk ook melden als je nog nooit iets hebt gehad!!
|
|
|
Tommie
Geen avatar
|
1. aantal keer 2. kleine sneetjes 3. van schelpjes 4. nee 5. 4 jaar
nooit "ernstige" gevalletjes. ik vaar ALTIJD met impact vest. geeft mij heel goed gevoel.
|
|
|
JorritPi
|
1 x uitgerekte armen. Schoudergewricht overbelast. 4 weken fysio. 1 jaar Gisteren nacht op mijn plaat gegaan met de fiets. Kzag alles dubbel en toen klap, pols gekneust, morgen voor de zekerheid even foto's laten maken. voorlopig geen kiten voor Jorrit
|
|
|
kitaholic
|
1. 1 2. snee in oor 3. vin van boardje tegen hoofd 4. ja, werd geplakt (niet gehecht) 5. 2 jaar
|
|
|
Jolien.
|
1. 2 2. tennis/muisarm & Sneeën in voeten 3. Overmatig belasten van mn onderarm & Geen schoentjes op Grevelingendam 4. Dokter? Jaa dat wel & Nee, biotex en soda doen wonderen! 5. 1 jaar
|
|
|
LEAF
|
Nou niet echt reclame voor de sport maar goed!
1.twee 2. A. Rib gebroken B.trommelvlies kapot 3. A. Bar in mij ribbenkast geboord B. Golf tegen mijn oor aan geklapt 4. Bij huisarts gelopen 5. 6 jaar
|
|
|
sublimety
|
1. 1 2. Gebroken enkel en banden ingescheurd. 3. Met het inzetten van de kiteloop 1 voet uit de binding geschoten bij de afzet. Bij de landing klapte het boardje dubbel op het water met 1 voet in de binding en knak. 4. Dokter, ja is gezet en 6 weken gips, fysioterapie , 11 maanden niet ge kite, net weer 2 maandjes begonnen. 5. 4 jaar
|
|
|
Lord of the Boards
|
1. Afgezien van alle kleine sneetjes in handen en voeten en blauwe plekken: 1 echte blessure 2. Kortstondig blind aan rechteroog/ snee naast het oog. 3. Na een mislukte kiteloop de bar van dichtbij bekeken. 4. Ja, oogonderzoek en hechtpleisters op de EHBO: €200 5. nu 5 jaar. Ongeluk is 2 jaar geleden.
Als we alle snowboardblessures (gebroken vinger, langdurige schouderblessure, hersenschudding, 6 hechtingen in scheenbeen) en de windsurfblessures (hersenschudding, wenkbrauw doormidden, trommelvlies kapot) erbij pakken, dan valt het met kiten best mee, voor mij dan tenminste.
|
|
|
D.D
|
1 1 ( oke en wat sneetjes dan (grinnik_kitesmiley)) 2 Iets bij me pees gescheurd in me arm 3 Raily en dan je board tegen je arm schoppen 4 Nee alleen dokter, me arm werd maar dikker en dikker en hij kraakte (sealedlips_kitesmiley) 5 Bijna 2 jaar kiten P.s ook wel enkelband gescheurd, maar dat kwam van het skaten
|
|
|
Joy.H
|
1.1 2.rug verrekt 3.verkeerde beweging bij flyboarden 4. nee maar heeft wel lang geduurd voordat de pijn helemaal weg was (eerste week erg pijnlijk met bukken) 5.1 jaar. ik zie wel dat veel mensen flinke blessures oplopen met een kiteloop die fout gaat. hier ben ik toch zwaar van onder de indruk want ik wist dat het hard ging maar dat het ZO hard gaat : hoop dat iedereen hier zo min mogelijk nog mee hoeft te maken, maarja zoals jeroenoomen al zegt van fouten moet je leren en je mag altijd hopen dat die fouten je niet fataal worden. ik heb het ook gehoord van dat bericht over kitesurfen en vindt het de grootste onzin, want idd ga kijken hoeveel blessures er wel niet gebeuren in andere sporten (niet eens x-treme sporten) dan vind ik het nog best meevallen als je bedenkt dat onze sport dit wel is. gr.joy
|
|
|
Levi
|
1. 1 2. Flink gekneuste duim. 3. Door een spontane windruk werd ik het strand opgesleurd waarna mijn duim dubbel ging op het harde zand. 4. Nee, heb nu nog maar een beetje last het was 2 weken geleden gebeurd. Kan nu in ieder geval weer soepel bewegen. 5. 1 maand.
|
|
|
Davidov
Logs: 0 | 27 uur
|
1. 2 2. Linkerschouder gekneusd en sneetjes in de voet 3. Kiteloop 3-4 meter hoog en op het water gesmakt. - Schelpen 4. Neen, wel dokter 5. 4 jaar
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
1. 1 ergere (en wat sneetjes en kleine kneuzinkjes en verdraaiinkjes en nekpijntjes enzo) 2. knie verdraaid, wat peesjes verrokken enzo 3. tegen windsurfer opgeknalt (toen die **** het nodig vond een bochtje voor mij langs te draaien) 4. paar keer huisarts 5. 2 jaar
Valt mij ook op dat kiteloop en/of 1 voet uit voetband schieten hier een grote oorzaak is...
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
1 zo'n 3verschillende (kleine sneetjes niet mee geteld) 2 m'n linker schouder 3x uit de kom(1 x door het pak uit trekken in feb met 5graden) snee van links naar rechts onder me voet(over glas heen gegleden gelukkig niet heel diep maar wel heel lang) zo'n 4maand echt veel last gehad van m'n rechter knie(door 'n tegroot board die ook 0 flex had en ik veel te harde landingen mee maakte) ging over toen ik m'n knieen meer ging trainen.
4 niet naar de dokter geweest, 3jaar geen ziekte kosten verzekering gehad(nu sins kort wel)
|
|
|
KiteDemon
|
In die 7 jaar nog helemaal 0,0 niks, nada, njet, nop, nakko.............in ieder gaval niets wat mij nog van het water heeft kunnen houden behalve windstilte.
|
|
|
CHRIZZZZ
|
op wat blauwe plekken en sneetjes na ook nix, na 1,5 jaar
|
|
|