welke naaimachine kopen voor kite reparaties?

Kitepilami

Mei 02, 2008, 22:25:18
edit2Rapporteer  
Hebben jullie misschien wat tips voor mij?

Ik wil een 2ehandse (goedkope) naaimachine kopen om:

- zelf lijnen te sleeven
- reparaties te doen aan het doek
- reparaties te doen aan LE/struts.

Ik ga er van uit dat ik naalden/garen/ripstop kan kopen bij zeilwinkels/vliegerwinkels.

Kan ik gewoon een naaimachine van marktplaats plukken of moet ik nog ergens op letten?

Alvast bedankt voor reacties!
Stefan
Joosdo

Antwoord #1 Mei 02, 2008, 22:45:26
edit2Rapporteer  
Jarenlang zelf vliegers gemaakt, van simpele nasawings tot closed cell arc en een Pfaff is zeker aan te raden want:

* Dubbel transport (2 lagen stof glijden niet tov elkaar)
* Goede zware kwaliteit uitvoering van de machine
* Zware motor voor het naaien van meerdere dikke lagen.

Mzzl
Chop S(t)ick

Antwoord #2 Mei 03, 2008, 01:21:41
edit2Rapporteer  
Wanneer je een Pfaff kunt vinden......
Dit is de enige machine ivm patent met ook boventransport, en dat werkt heel makkelijk.

Nog geen spijt van gehad van onze Pfaff.
Kitepilami

Antwoord #3 Mei 04, 2008, 14:37:21
edit2Rapporteer  
Een Pfaff dus! Ik heb al wat zien staan op een 2ehands site met boventransport voor een redelijke prijs.

Thanks!
munga

Antwoord #4 Mei 09, 2008, 03:27:30
edit2Rapporteer  
als je goed bezig wilt zijn heb je twee machines nodig, een 3-voudig transport zeilmakers noemen dit triple en een 3-voudige zig zag (3-step). kies voor een machine met grote spoelen, die stikken wat zwaarder. pfaff is geen slecht merk hoor. het mooiste is een zigzag met longbody, maar tweede hands onvindbaar en onbetaalbaar. global voert wel een betaalbare longbody, maar dit is een chinese machine en ook wat spartaans en chinees gemaakt.

adler is wel het merk voor zeilmakers, hoewel er ook andere betrouwbare merken zijn. bernina heeft ook een goed zig-zag met losse 3-step modules gemaakt.
www.Habraken-Machines.nl

loop anders een binnen bij imca, de grootste naaimachine handel van europa, van de familie de vlieger, (broertje van erik de vlieger) maar ik denk niet dat ze op je zitten te wachten, maar nee heb je he.

http://www.imca.net/
vraag naar alex (die windsurft ook) of naar peter.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.