Marko
|
Goede post dat zou ik ook wel eens willen weten
|
|
|
jeroen90
|
ik trek meestal gewoon me safety en haal de kite dan aan 5de lijn binnen. Niet de gebruikelijke manier volgens mij maar het werkt goed.
|
|
|
Marko
|
Oke maar als je een 4 lijns kite hebt die werkt als een 5 lijns
|
|
|
|
Marko
|
de link doet het niet zou je hem nog eens kunnen stuuren?
Laatmaar hij doet het al
|
|
|
chico
|
Oke maar als je een 4 lijns kite hebt die werkt als een 5 lijns Alleen bij bow/SLE. Stopper ver weg duwen zodat bij losse bar de kite geen power heeft. Kite rustig aan de rand van het windvenster zetten. Bar loslaten. Chickenloop aan stevig object vastzetten (gebruik zelf een soort grote tentharing die ik in het zand steek). Naar de kite lopen en plat leggen. In omgekeerde volgorde kan je de kite ook starten.
|
|
|
|
|
wazzaah
|
En toch..... als t flink waait +25knts weet ik niet of het zo'n veilige methode is zoals ze dat in het filpje doen. Land mn c-kites trouwens op dezelfde manier als het niet te hard waait, anders laat ik em in t water crashen en trek mn safety. Dan maar ff drogen in de tuin.
|
|
|
|
JorritPi
|
Die gast op dat filmpje zou ook terwijl hij zijn kite naar beneden stuur zijn bovenste powerlijn moeten aantrekken. Dan land je kite precies zoals je zelf je kite neer legt. Op die manier kan je, je eigen kite ook landen als het een beetje harder waait. maar waarom onnodig risico's lopen?
|
|
|
Nature
|
ik zorgt er altijd voor dat ik m aan de kant doe dat mn saftey line boven zit:). Tip op de grond dan uithaken en chickenloop vat blijven houden en dan je saftey naar binnen halen
|
|
|
Hessel
|
Heb zelf een waroo en als ik zelf wil landen stuur ik m eerst naar de grond, trek mn safety terwijl ik de powerlijnen vast blijf houden, hierdoor depowered de kite en gaat wat wapperen, daarna pak ik alleen de bovenste van de 2 powerlijnen vast en dan gaat mn kite netjes op de grond liggen met LE in de wind en verplaatst niet meer.
Maar als er iemand is die hem kan aan pakken laand ik hem niet zelf, gewoon voor de zekerheid
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Twee goede opmerkingen van Chico en Wazaah:
1. geldt alleen voor Bows/SLE/flatkites/Delta's. Hier wil ik nog aan toevoegen dat het niet bij alle merken/types van deze categorie kites kan.
2. Boven de 25kn erg onveilig. Absoluut, de Bandit bijvoorbeeld krijg je niet eens meer aan de grond door de stabiliteit.
Probeer het dus eerst in minder wind en zorg dat je al aardig kunt kiten. En in harde wind lekker laten aanpakken. Denk aan je veiligheid!
|
|
|
|
Marko
|
zoekfunctie is meestal met verouderde kites hier komen weer wat nieuwe dingen boven vind ik zelf dan
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
zoekfunctie is meestal met verouderde kites hier komen weer wat nieuwe dingen boven vind ik zelf dan doe normaal man dat ene topic is een paar maanden oud, die andere een paar dagen.
|
|
|
Marko
|
zoekfunctie is meestal met verouderde kites hier komen weer wat nieuwe dingen boven vind ik zelf dan doe normaal man dat ene topic is een paar maanden oud, die andere een paar dagen. Ow oke mijn excusses niet gezien. Vind elke keer als ik iets typ waarvan een topic 2-3maand oud is krijg je zo van man kijk naar de datum weet hoe oud het topic is. Had die van een paar dagen geleden niet gezien mijn exuces daar voor dan.
|
|
|
|
Gerrie
|
Oke maar als je een 4 lijns kite hebt die werkt als een 5 lijns Alleen bij bow/SLE. Stopper ver weg duwen zodat bij losse bar de kite geen power heeft. Kite rustig aan de rand van het windvenster zetten. Bar loslaten. Chickenloop aan stevig object vastzetten (gebruik zelf een soort grote tentharing die ik in het zand steek). Naar de kite lopen en plat leggen. In omgekeerde volgorde kan je de kite ook starten. De manier van Chico is top. Ik doe ongeveer hetzelfde, maar maak mijn leash vast aan een paal die al op het strand staat. Kan trouwens ook met C-shape.
|
|
|
Dutchy
Logs: 0 | 9 uur
|
mijn 1e kite een wipika amp 13m C-Shape launchte ikzelf en liet hem ook neer door aan mijn safety te trekken dit werkt uitstekend maar moet eerlijk zeggen dat ik met mijn nieuwe RRD dit nog niet geprobeerd heb omdat ik tegenwoordig niet meer alleen surf
|
|
|