Kitesurfen Olympische sport ja of nee ??

Parkie

Logs: 0 | 12 uur
Augustus 16, 2008, 15:22:41
edit2Rapporteer  
Was wel eens benieuwd naar de mening van kitesurfend Nederland.
We worden nu toch al dood gegooid met Olympische spelen.
De vraag is duidelijk, moet/kan kitesurfen een olympische sport worden ??
Kan me nog goed herinneren dat windsurfen voor het eerst Olympisch werd, en Stefan vd Berg
er meteen met de eerste gouden plak vandoor ging.
Ik weet ook niet of het haalbaar is en wat voor discipline er gedaan moet worden, freestyle lijkt me moeilijk,
dus misschien kite-race of zo.

Nou laat jullie mening maar eens horen....

Ik wou er eigenlijk een poll van maken, maar kreeg het niet voor mekaar........
Dus als het de moeite waard is kunnen de Mod's hem ff aanpassen.
kitebart

Antwoord #1 Augustus 16, 2008, 15:25:30
edit2Rapporteer  
ja  ThumpsUp
c0g

Geen avatar

Antwoord #2 Augustus 16, 2008, 15:31:57
edit2Rapporteer  
NEE ThumpDown
Het is al discutabel of kitesurfen uberhaupt een jureerbare sport is, ik vind dat regeltjes beter achterwege gelaten kunnen worden mbt kitesurfen.
Idefixe

Antwoord #3 Augustus 16, 2008, 15:53:38
edit2Rapporteer  
Zijn wij ( NKV ) dus al een beetje mee bezig. Om een beetje op de feiten vooruit te lopen:
Voor bijv begeleiding van jong talent heeft het kitesurfen gewoon een erkenning als officiële sport nodig ( N.O.C. / N.S.F.) je kunt dan als organisatie ook aanspraak maken op allerlei faciliteiten enz enz. Erkenning heeft dus zeker zin.
c0q je kunt natuurlijk altijd ( ook al is de sport officiëel erkend) gewoon lekker je eigen ding blijven doen  ThumpsUp
Kitepilami

Antwoord #4 Augustus 16, 2008, 16:32:48
edit2Rapporteer  
Net zoals bij de winterspelen met snowboarden de boardercross!
4 kiters die een kort parcours moeten varen met kickers en sliders er in! Lijkt me echt vet om naar te kijken.  Joepie Joepie Joepie
Geronimo79

Antwoord #5 Augustus 16, 2008, 16:58:03
edit2Rapporteer  
kitesurfen kan als olympissche sport door. snowboarden is wat dat betrefd niet anders.
Denk alleen dat het gedeelte wind een te grote variabele is voor practische uitvoering.

Door kiten als olympische sport te gelden zouden we wel een stuk meer bestaansrecht verwerven.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Augustus 16, 2008, 17:56:56
edit2Rapporteer  
Ik denk courseracing en idd. de kitecross wel in aanmerkingen komen. Vooral de eerste disipline is in opkomst in de wereld.

Bij courseracing is het gewoon net als bij windsurfen en zeilen zo snel mogelijk een parcour afleggen. Geen jury bij nodig. Bij bordercross is het een combo van beiden.

Overigens is kunstrijden en turnen ook een olympische sport, waar ook alle punten voortkomen uit een jury
Bazmark

Antwoord #7 Augustus 16, 2008, 18:04:10
edit2Rapporteer  
Citaat
Overigens is kunstrijden en turnen ook een olympische sport, waar ook alle punten voortkomen uit een jury

Evenals vele, vele andere sporten! Waarbij geheel of gedeeltelijk een actie afhankelijk is van een jury.
(dressuur, judo, worstelen (vraag maar aaan die Zweed), schoonspringen, trampolinespringen en. enz..)

Maar als surfen kan, lijkt me dat kiten ook mogelijk moet zijn!
timmie-to-himmie

Antwoord #8 Augustus 16, 2008, 19:11:09
edit2Rapporteer  
JA  Joepie
leeany

Antwoord #9 Augustus 16, 2008, 19:15:05
edit2Rapporteer  
ik vind van wel.
als je die gasten op de mat bezig ziet, die worden ook gejureerd. ( alsof je ju over je ballen doet..)
dan moet dat ook met kiten kunnen.

maar.. daardoor wordt het weer zon commercieel idee, en dat willen we natuurlijk niet.
c0g

Geen avatar

Antwoord #10 Augustus 16, 2008, 19:37:24
edit2Rapporteer  
Mmmmokeee, snowboarden is inderdaad ook olympisch, en ik zou het stiekum ook wel vet vinden... En het helpt natuurlijk ook voor de erkenning van de sport e.d.
Ik stel mijn mening bij. Mag toch? Wink

Maar dan wel op zee, met helicopters die keiharde klassieke muziek draaien. Oldschool kiten is net turnen namelijk Wink
Ocean-Limbo

Antwoord #11 Augustus 16, 2008, 19:42:45
edit2Rapporteer  
Voor mij hoeft het allemaal niet zo olympisch.

Langzaam maar zeker vind ik de Olympische spelen een allegaartje van sporten, spelen en spelletjes. Van de oorspronkelijke klassieke opzet is al niets meer over en als we zo doorgaan wordt koekhappen, zakspringen en korfbal t.z.t. ook een olympische sport.

Van de oorspronkelijke gedachte: "meedoen is belangrijker dan winnen" ook al niets meer over want de spelen staan bol van de commerciele- en politieke belangen.

Eigenlijk zijn de Olympische spelen bedoeld voor echte amateurs. Omdat dit uitgangspunt van alle kanten werd omzeild, werden er ingewikkelde en kromme constructies bedacht. Een mooi voorbeeld daarvan is het voetbal.

Nu we het toch over voetbal hebben: sommige sporten worden uit het Olympische palet geknikkerd (zoals slagbal), sommige overwegen eruit te stappen of doen halfslagtig mee (zoals voetbal, ijshockey en basketbal) en sommige sporten willen helemaal niet meedoen (motersporten).

Eigenlijk moeten er eerst eens 2 vragen overdacht worden (in willekeurige volgorde):
1. Voegt kitesurfen iets toe aan de Olympische spelen?
2. Voegt de Olympische spelen iets toe aan (het heerlijk vrije en onbezorgde) kitesurfen?

Mijn mening? 2 keer "nee".
Nicolas

Antwoord #12 Augustus 16, 2008, 21:22:39
edit2Rapporteer  
Ik vind van wel ... Olympische spelen gaan door met de wereld, en die wereld evolueert. Natuurlijk blijft niet alles hetzelfde en veranderen de belangen en sportakken in de Olympische Spelen. Begrijp eigenlijk niet goed waarom je je eigen sport niet in de Olympische Spelen zou zien. Moet het leven dan zo saai zijn.
WaZuP

Antwoord #13 Augustus 16, 2008, 22:29:03
edit2Rapporteer  
JAAAAAAAAAAAA

en doe dan eens geen freestyle maar gewoon speed boardercross of iets in die richting dus niet met punten maar puur wie t snelst over een streep komt zij het in het water of op het strand
Dutchy

Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #14 Augustus 16, 2008, 22:58:30
edit2Rapporteer  
indd...als het zo mocht zijn dan .... beuken met een stuk of 10 op rij en wie het hardst vaart....
danus3

Antwoord #15 Augustus 16, 2008, 23:00:22
edit2Rapporteer  
lijkt me wel cool allemaal nieuwe dingen in et kite surfen zoals bijvoorbeeld met een geweer op je rug kiten op et strand stoppen ff 5 balletjes raken en weer verder varen schiet je miss moet je exstra rondje varen net een soort biatlon
  of hoogspringen over een stokie nouja lijkt me in iedergeval leuk om tezien haha  soort van terland terzee en in de lucht
c0g

Geen avatar

Antwoord #16 Augustus 17, 2008, 10:13:12
edit2Rapporteer  
Hahahahaha. Ja, met ninja's!
helium

Antwoord #17 Augustus 17, 2008, 10:42:58
edit2Rapporteer  
Kunnen de spelen afhankelijk zijn van windomstandigheden??
Weet het niet Huh
Meer aandacht = drukker op de spots
Dus voor mij een NEE
LF Ruud

Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #18 Augustus 17, 2008, 13:09:08
edit2Rapporteer  
JA  (up_kitesmiley)Waarom niet het kan ook in ons voordeel werken dat het kitesurfen dan niet meer zo negatief wordt beoordeelt en ik las dat het NKV er al mee bezig is. Ik zeg goede zaak ThumpsUp
Idefixe

Antwoord #19 Augustus 17, 2008, 14:07:25
edit2Rapporteer  
Citaat
ik las dat het NKV er al mee bezig is. Ik zeg goede zaak

Nou niet direct met de olympische spelen dan hè  Grin
Morres

Antwoord #20 Augustus 17, 2008, 20:17:52
edit2Rapporteer  
Nee, net als kayaken, windsurfen, beachvolley en hippsche-sporten totale onzin op de olympische spelen, wanneer je de olypische spelen wat puurder bekijkt.
MEGALOOPBEUN

Antwoord #21 Augustus 17, 2008, 20:29:39
edit2Rapporteer  
debeun met olympisch goud jihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Cool
meteen doen  Grin
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Antwoord #22 Augustus 17, 2008, 20:35:40
edit2Rapporteer  
Nope, maar ook sporten als paardrijden, bmx, pijl en boog, pistool schieten etc hoort er ook gewoon niet in.
Micky

Antwoord #23 Augustus 18, 2008, 01:32:22
edit2Rapporteer  
Nope, maar ook sporten als paardrijden, bmx, pijl en boog, pistool schieten etc hoort er ook gewoon niet in.

Je vergeet kogelslingeren....  Tongue Grin
leeany

Antwoord #24 Augustus 18, 2008, 10:28:33
edit2Rapporteer  
Kunnen de spelen afhankelijk zijn van windomstandigheden??
Weet het niet Huh

ja, kijk maar naar zeilen.

ik zou het leuk vinden, maar dan puur omdat het vaker op tv komt Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.