|
c0g
Geen avatar
|
NEE Het is al discutabel of kitesurfen uberhaupt een jureerbare sport is, ik vind dat regeltjes beter achterwege gelaten kunnen worden mbt kitesurfen.
|
|
|
Idefixe
|
Zijn wij ( NKV ) dus al een beetje mee bezig. Om een beetje op de feiten vooruit te lopen: Voor bijv begeleiding van jong talent heeft het kitesurfen gewoon een erkenning als officiële sport nodig ( N.O.C. / N.S.F.) je kunt dan als organisatie ook aanspraak maken op allerlei faciliteiten enz enz. Erkenning heeft dus zeker zin. c0q je kunt natuurlijk altijd ( ook al is de sport officiëel erkend) gewoon lekker je eigen ding blijven doen
|
|
|
|
Geronimo79
|
kitesurfen kan als olympissche sport door. snowboarden is wat dat betrefd niet anders. Denk alleen dat het gedeelte wind een te grote variabele is voor practische uitvoering.
Door kiten als olympische sport te gelden zouden we wel een stuk meer bestaansrecht verwerven.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Ik denk courseracing en idd. de kitecross wel in aanmerkingen komen. Vooral de eerste disipline is in opkomst in de wereld.
Bij courseracing is het gewoon net als bij windsurfen en zeilen zo snel mogelijk een parcour afleggen. Geen jury bij nodig. Bij bordercross is het een combo van beiden.
Overigens is kunstrijden en turnen ook een olympische sport, waar ook alle punten voortkomen uit een jury
|
|
|
Bazmark
|
Overigens is kunstrijden en turnen ook een olympische sport, waar ook alle punten voortkomen uit een jury Evenals vele, vele andere sporten! Waarbij geheel of gedeeltelijk een actie afhankelijk is van een jury. (dressuur, judo, worstelen (vraag maar aaan die Zweed), schoonspringen, trampolinespringen en. enz..) Maar als surfen kan, lijkt me dat kiten ook mogelijk moet zijn!
|
|
|
|
leeany
|
ik vind van wel. als je die gasten op de mat bezig ziet, die worden ook gejureerd. ( alsof je ju over je ballen doet..) dan moet dat ook met kiten kunnen.
maar.. daardoor wordt het weer zon commercieel idee, en dat willen we natuurlijk niet.
|
|
|
c0g
Geen avatar
|
Mmmmokeee, snowboarden is inderdaad ook olympisch, en ik zou het stiekum ook wel vet vinden... En het helpt natuurlijk ook voor de erkenning van de sport e.d. Ik stel mijn mening bij. Mag toch? Maar dan wel op zee, met helicopters die keiharde klassieke muziek draaien. Oldschool kiten is net turnen namelijk
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Voor mij hoeft het allemaal niet zo olympisch.
Langzaam maar zeker vind ik de Olympische spelen een allegaartje van sporten, spelen en spelletjes. Van de oorspronkelijke klassieke opzet is al niets meer over en als we zo doorgaan wordt koekhappen, zakspringen en korfbal t.z.t. ook een olympische sport.
Van de oorspronkelijke gedachte: "meedoen is belangrijker dan winnen" ook al niets meer over want de spelen staan bol van de commerciele- en politieke belangen.
Eigenlijk zijn de Olympische spelen bedoeld voor echte amateurs. Omdat dit uitgangspunt van alle kanten werd omzeild, werden er ingewikkelde en kromme constructies bedacht. Een mooi voorbeeld daarvan is het voetbal.
Nu we het toch over voetbal hebben: sommige sporten worden uit het Olympische palet geknikkerd (zoals slagbal), sommige overwegen eruit te stappen of doen halfslagtig mee (zoals voetbal, ijshockey en basketbal) en sommige sporten willen helemaal niet meedoen (motersporten).
Eigenlijk moeten er eerst eens 2 vragen overdacht worden (in willekeurige volgorde): 1. Voegt kitesurfen iets toe aan de Olympische spelen? 2. Voegt de Olympische spelen iets toe aan (het heerlijk vrije en onbezorgde) kitesurfen?
Mijn mening? 2 keer "nee".
|
|
|
Nicolas
|
Ik vind van wel ... Olympische spelen gaan door met de wereld, en die wereld evolueert. Natuurlijk blijft niet alles hetzelfde en veranderen de belangen en sportakken in de Olympische Spelen. Begrijp eigenlijk niet goed waarom je je eigen sport niet in de Olympische Spelen zou zien. Moet het leven dan zo saai zijn.
|
|
|
WaZuP
|
JAAAAAAAAAAAA
en doe dan eens geen freestyle maar gewoon speed boardercross of iets in die richting dus niet met punten maar puur wie t snelst over een streep komt zij het in het water of op het strand
|
|
|
Dutchy
Logs: 0 | 9 uur
|
indd...als het zo mocht zijn dan .... beuken met een stuk of 10 op rij en wie het hardst vaart....
|
|
|
danus3
|
lijkt me wel cool allemaal nieuwe dingen in et kite surfen zoals bijvoorbeeld met een geweer op je rug kiten op et strand stoppen ff 5 balletjes raken en weer verder varen schiet je miss moet je exstra rondje varen net een soort biatlon of hoogspringen over een stokie nouja lijkt me in iedergeval leuk om tezien haha soort van terland terzee en in de lucht
|
|
|
|
helium
|
Kunnen de spelen afhankelijk zijn van windomstandigheden?? Weet het niet Meer aandacht = drukker op de spots Dus voor mij een NEE
|
|
|
LF Ruud
Logs: 0 | 35 uur
|
JA (up_kitesmiley)Waarom niet het kan ook in ons voordeel werken dat het kitesurfen dan niet meer zo negatief wordt beoordeelt en ik las dat het NKV er al mee bezig is. Ik zeg goede zaak
|
|
|
Idefixe
|
ik las dat het NKV er al mee bezig is. Ik zeg goede zaak Nou niet direct met de olympische spelen dan hè
|
|
|
Morres
|
Nee, net als kayaken, windsurfen, beachvolley en hippsche-sporten totale onzin op de olympische spelen, wanneer je de olypische spelen wat puurder bekijkt.
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
debeun met olympisch goud jihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa meteen doen
|
|
|
Loepie (2 flat-3) de Leeuw
|
Nope, maar ook sporten als paardrijden, bmx, pijl en boog, pistool schieten etc hoort er ook gewoon niet in.
|
|
|
Micky
|
Nope, maar ook sporten als paardrijden, bmx, pijl en boog, pistool schieten etc hoort er ook gewoon niet in.
Je vergeet kogelslingeren....
|
|
|
leeany
|
Kunnen de spelen afhankelijk zijn van windomstandigheden?? Weet het niet ja, kijk maar naar zeilen. ik zou het leuk vinden, maar dan puur omdat het vaker op tv komt
|
|
|