Kitespot langs A-27 thv Huizen / de Stichtse brug

Gerard
Gast
Juni 21, 2009, 08:07:51
edit2Rapporteer  
Gisteren reed ik over de A-27 richting Almere. Vlak vóór de Stichtse brug bij Huizen waren wat gasten aan het kiten. Wie kan mij wat over die spot vertellen? Mag er gevaren worden? Bij welke windrichting vaar je daar het lekkerst? Is het vlagerig?  Thnx!
(HJ) MINI-ME

Antwoord #1 Juni 21, 2009, 08:29:08
edit2Rapporteer  
Dat is het Stichtse Strand en dat valt officieel onder de gemeente Blaricum.
Het wordt er gedoogd dus doe geen gekke dingen.
Op de kant staan aardig wat opstakels en ook in het water heb je palen en z'n ballen lijn voor zwemmers.

Als je op google eart kijkt dan kun je zelf wel inschatten wat de beste windrichting zou kunnen zijn. Ik denk dat het of lokale gasten. Wanneer je daar kunt varen dan is het ook prima op Muiderberg. Persoonlijk zou ik dan eerder naar Muiderberg gaan want dan loop je minder snel het risico dat je alleen komt te staan.
Idefixe

Antwoord #2 Juni 21, 2009, 08:53:29
edit2Rapporteer  
geen BPR ontheffing dus off mag het er niet
Roni-Size

Antwoord #3 Juni 21, 2009, 09:49:56
edit2Rapporteer  
ik zag ze ook varen...
Idd goed opletten veel opstakels op de kant en drijf lijnen en met palen in  het water  ivm een zwem gedeelte langs de gehele kant.

Wind is daar meestal vlagerig door ombouwing van Huizen en Almere.

Take Care...

(HJ) MINI-ME

Antwoord #4 Juni 21, 2009, 10:23:18
edit2Rapporteer  
geen BPR ontheffing dus off mag het er niet
Ja Tom dat klopt maar dat geldt ook voor Schellinkhout/Andijk/Medemblik/pampus/Lelystad enz. enz        ..toch?

Voor zover ik het weet wordt het daar gedoogd en zijn ze ook weer bezig om een kitestop in Huizen van de grond te krijgen.
Idefixe

Antwoord #5 Juni 21, 2009, 10:49:14
edit2Rapporteer  
Ja Tom dat klopt maar dat geldt ook voor Schellinkhout/Andijk/Medemblik/pampus/Lelystad enz. enz        ..toch?
Voor zover ik het weet wordt het daar gedoogd en zijn ze ook weer bezig om een kitestop in Huizen van de grond te krijgen.
Is helemaal correct maar de vraag gaat over de locatie "stichtse brug"  dus geef ik daar een antwoord op  Grin . Voor Huizen zijn ze ( ze = NKV ) inderdaad druk bezig.

Niet verder vertellen maar op korte termijn hebben we ( NKV) nieuws over al deze locaties.........
Nature

Antwoord #6 Juni 21, 2009, 11:23:34
edit2Rapporteer  
Is verboden ben er vorig jaar van t water afgestuurd :-) Door de water politie dus ik zou het er zelf niet op gokken. Tevens toch een A relaxte spot  .

Zw - > side->  Sfinx flats in de weg. Veel windgaten.
W - > Eiland in de weg kan net opzich

verder kwam ik er nooit alles  na west naar muiderberg.
Joosdo

Antwoord #7 Juni 21, 2009, 14:42:36
edit2Rapporteer  
Vrijdag nog ff een paar baantjes getrokken, maar het blijft een rukspot. Alleen bij de vaargeul stond er wind, maar dat is niet aan te raden...
Gerard
Gast
Antwoord #8 Juni 21, 2009, 15:32:29
edit2Rapporteer  
Iedereen dank voor zijn reactie, ik weet wel genoeg.   ThumpsUp Wel lekker dicht bij huis maar niet meer dan dat.   ThumpDown Ben benieuwd welke spot bij Huizen in beeld is om als kitespot aangemerkt te worden.  Undecided
(HJ) MINI-ME

Antwoord #9 Juni 21, 2009, 17:50:27
edit2Rapporteer  
Iedereen dank voor zijn reactie, ik weet wel genoeg.   ThumpsUp Wel lekker dicht bij huis maar niet meer dan dat.   ThumpDown Ben benieuwd welke spot bij Huizen in beeld is om als kitespot aangemerkt te worden.  Undecided

Dat wordt gewoon de spot bij de Zomerkade maar ook dat is maar erg beperkt vaarbaar. Natuurlijk is het altijd lekker om extra spot te hebben.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.