Ja, ik heb toch wat gemist, lag aan het weerbericht.
Nog effe wat afdwalen, over mijn Mazda.
Die is dermate oud, dat ik `m met carbid start. Je weet wel, dat spul wat in melkbussen wordt gedaan bij oudjaar. En denk nou niet, dat ik telkens de motorkap open moet doen, want dan schaam ik me voor de buren.
Neen, ik heb dan een blokje carbid bij de inlaat, en met een ruitensproeier pomp, komt er wat op dat blokje carbid; er komt dan (start)gas vrij. een blokje van 15 gram is geneog voor 7 keer starten, daarna moet de motorkap weer open.
Ik dacht zo bij mezelf; dit geloven ze nooit, dat carbid verhaal. En terecht. Wel waar is;
Mijn Mazda verzuipt bij langer stilstaan. Andere (sloop) verstuivers, maar helpt niet. Dus schakel ik de electrische benzinepomp alleen in bij starten, en dan wordt meteen een contact van de diagnose stekker benut, om alvast wat benzine naar de lege leiding te sturen.
Dus; eerst die knop 5 seconden aanzetten, zodat er benzine naar de leiding loopt, starten, en knop uit doen, dan de motor laten lopen tot de benzine in de leiding op is en de motor dreigt af te slaan
, dan de knop van de LPG aanzetten
.
Zo heb ik het mijn vriendin ook uitgelegd. Nou rijdt ze eigenlijk nooit, maar ik hoop dat ze het onthoud
.
We zijn geen lid van de ANWB
.
Maar nu weer online; afgelopen maandag was super, op Vrouwenpolder. Wel mijn grote teennagel eraf gestoten, maar dat mag de pret niet drukken. Zon, golven, vlak water, alles. Misschien morgen weer, bij voldoende wind.
Tip van Wimt; als je erg bloed, zoals bij de teennagel van mij, dan komt het goed uit dat er er zand op het strand lig. Je krijgt dan een rood zandhoopje op je dikke teen, maar het stelpt het bloeden wel. En zand is redelijk steriel, heb nog geen ontsteking.
Als je dit verhaal dus doortrekt, en je hebt een echt bloeding, je arm er half af of zo, graaf je dan in het zand. Niet wegrennen, want dan bloed je snel leeg. Omdat je dan half ingegraven ligt, zorg dan meteen dat je een vlag opsteekt, ter markering van je toekomstige graf, of beter, dat de ambulance je snel kan vinden.
Liefst geen duitse vlag.