Morres
|
oh beter, ff kiten dus edit: oh onweer ,laat maar
|
|
|
bitburger
|
gaat hem niet worden morgen voor mij
|
|
|
Senna
Geen avatar
|
ow damn. morgenochtend maar ff checken wat de wind is met krantenlopen en wat de voorspellingen dan zijn. This de laatste tijd wel vaak nogal onvoorspelbaar maar ben idd ook bang dat ie em niet wordt voor mij morgen.
|
|
|
mocem
|
onweer
|
|
|
To
|
word een top dag morgen
|
|
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
....toch lijkt het me beter een topic als dit als waarschuwing te houden....en niet dat alle fanatiekelingen gaan zeggen dat het een topdag wordt....dan kunnen we net zo goed geen waarschuwingen meer geven toch....???
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Kans op buien met onweer, dat is zelfs voor de meest ervaren kiters not-done ook al waait het maar 25kn.
|
|
|
robbepop
Logs: 0 | 996 uur
|
Ik heb mijn feestje net al even gehad. Net een tijdje op de Slufter op het strand staan vliegeren met de 12 met denk ik net aan 10 knopen. Later nam de wind iets toe en ben ik even het water op gegaan, kom met de 12 net aan hoogte lopen toen er wel erg donkere wolken naderden. Toen besloten van het water af tegaan en naar mijn idee nog ruim op tijd. Eenmaal op het strand werdt het verhaal al snel anders. Wind stak ineens erg hard op en de enige die mijn kite aan kon pakken stond met een powerkite testoeien. Voor de veiligheid mijn safety getrokken en er was verders niets aan de hand, maar je bent toch wel even blij dat je safety ook echt werkt. Achteraf was het ook niet echt verstandig om het water op tegaan, weer zag er toch echt wel dreigend uit maar je trapt er toch in als er op dat moment maar heel weinig wind staat.
Maargoed, morgenmiddag nieuwe ronde, alleen maar wel even een paar meter kleiner.
|
|
|
Evan
Administrator
|
Dat is nu het gevaar van buien rob en je ziet maar dat je nooit alleen moet gaan als er buien voorspeld zijn, ook al waait maar heel zachtjes.
Voor iedereen die op vanmiddag gokt, kijk wel uit aub:
Vandaag wordt het een onstuimige dag die eerder aan de herfst dan aan de lente doet denken. Het is wisselend bewolkt en vooral vanmiddag komen van tijd tot tijd buien met (zware) windstoten voor. Ook is onweer en hagel hierbij mogelijk. De middagtemperatuur ligt rond de 10 graden. De zuidelijke wind wordt boven land vrij krachtig tot krachtig, 5 tot 6, langs de kust en op het IJsselmeer is de wind hard, windkracht 7. Vanavond neemt de buiigheid langzaam af. Ook draait de wind naar zuidwestelijke richting en neemt boven land af naar matig tot vrij krachtig, 4 a 5, langs de kust en boven het IJsselmeer krachtig, 6.
|
|
|
Idefixe
|
Hoppa:
IJmuiden: De windsnelheid 10m. op 31 maart 2010, 09:10 uur is 11.7 m/s De windstoot op 31 maart 2010, 09:10 uur is 15.7 m/s
Oosterschelde: De windsnelheid op 31 maart 2010, 09:10 uur is 14.5 m/s De windstoot op 31 maart 2010, 09:10 uur is 18.6 m/s
|
|
|
|
chico
|
Goh, laat ik nou net mn Helixje maatje 6 twee weken in huis te hebben. Tijd om maar eens te laten wapperen. Yammie
|
|
|
Roni-Size
|
33 kn en vlagen van 47 kn dit is overleven....
|
|
|
Lord of the Boards
|
Vlissingen (EHVL). Windrichting 200 graden, 35 knopen met uitschieter tot 57 knopen!. En dit is een meting, dus geen verwachting. Ik blijf lekker bij de kachel vandaag.
|
|
|
kobrin
Logs: 0 | 240 uur
|
Lekker gekite van 10u tot 13u. Toen begon het er wat over te worden, en zijn we gestopt. Wel een lekkere sessie! Woot woot
|
|
|
Evan
Administrator
|
Zo, dat was eventjes leuk. Totdat de buien en winstoten kwamen. Ook het feit dat dit de eerste stormsessie van dit jaar was hielp niet echt mee.
|
|
|
kobrin
Logs: 0 | 240 uur
|
Zo, dat was eventjes leuk. Totdat de buien en winstoten kwamen. Ook het feit dat dit de eerste stormsessie van dit jaar was hielp niet echt mee.
Dat is wel juist, in vergelijking met vorige herfst ging het allemaal wat moeizamer, dus maar op veilig gespeeld.
|
|
|
Bram Wilbrink
|
shit man... mmmmmm morgen vrij 8m2 Raven 07 maar weer eens oppompen
|
|
|
Reflex
Logs: 0 | 20 uur
|
Voor mij al de 2de stormsessie van het jaar en de eerste was toch ook in de 30/35knp. Vandaag van 14 tot 18 uur gekite waarbij het in het begin echt overleven was
|
|
|
chico
|
Gekite van 15:00-17:30 op Sluf. Was af en toe te heftig met n zesje. Soms ook wel leuk maar toch ook wel overleven.
|
|
|
Idefixe
|
lekker wezen knallen met de 9m. Was af en toe inderdaad behoorlijk "heftig"
|
|
|
Kevin
|
Haha toen jullie het effe zwaar hadden kon ik nog effe lekker me mijn 5.5m knallen zonder problemen Love that kite
|
|
|