…
Wanneer de lijnen op volle power stonden reageerde de kite zeer traag en viel hij bij het sturen uit de lucht of begon te backstallen
….
Wanneer de lijnen op volle power stonden reageerde de kite zeer traag en viel hij bij het sturen uit de lucht of begon te backstallen
….
Stallen is een gevolg van oversheeten. Te veel poweren, aan de bar trekken. Oftewel (veel) te korte stuurlijnen. Simpel op te lossen door de pigtails aan je kite te verlengen. Mag rustig 50cm met elke 5 cm een knoopje. Vervolgens proefondervindelijk het juiste knoopje bepalen en het niet nuttige eind pigtail eraf knippen.
…
Hoe zit dat? is de 2006 bar wel compatibel met de rebel 2008?
Het zal waarschijnlijk aan de lijnlengtes liggen denk ik maar daar ken ik niet veel van...
Wat is de goede opstelling qua lengtes? Hoe verkrijg ik meer depower?
….
Hoe zit dat? is de 2006 bar wel compatibel met de rebel 2008?
Het zal waarschijnlijk aan de lijnlengtes liggen denk ik maar daar ken ik niet veel van...
Wat is de goede opstelling qua lengtes? Hoe verkrijg ik meer depower?
….
Als ik mij niet vergis heeft de 2008 bar 4 even lange lijnen. (bar tegen de loop en de strap open). Check of jouw 2006 dat ook heeft. Zoniet, dan heb je je probleem gevonden.
Tegenwoordig heeft bijna elke kite vier gelijke lijnen. Je kan dus ook de leaderlijnen aan je bar verlengen (dikke lijn vanaf de bar tot het dunne vliegerlijntje). Je maakt je bar dan weer universeel ipv je kite aanpassen aan een foute bar.
Met het verlengen van je stuurlijnen (leader of pigtails) verbeter je de 1op 1 de depower.
Waar je wel even op moet letten is de depower beweging die de bar kan maken (afstand loop tot strap)
Kan best zijn dat dat de Rebel meer barbeweging nodig heeft om van full power naar full depower te gaan dan de bar kan bewegen. Volledig depoweren is dan niet mogelijk als je de bar loslaat.