ik was om half 10 bij wijk. er waren toen wel 6 windsurfers aan het optuigen met aflandige wind.... emiel was er ook misschien dat die er meer van weet
Zoiets is ook al op blauwestad gebeurd. Politie en brandweer op zoek terwijl de personen in kwestie lekker thuis zaten. Heb er geen goed woord voor over.
Ik heb ook via een windsurfer gehoord dat er een windsurfsetje gevonden was voor Wijk aan Zee dorp en dat er daardoor een zoekactie bezig was. Toen was nog niet bekend dat deze gast lekker op de bank tv aan het kijken was!
was blijkbaar inderdaad een windsurfer. za 08 jan 2011, 17:33 Surfers in problemen door harde wind
WIJK AAN ZEE - Enkele surfers zijn zaterdag op de Noordzee bij Wijk aan Zee (Noord-Holland) door de harde wind in de problemen gekomen. Reddingsboten moesten hulp bieden. Dat meldde de Kustwacht.
Vier reddingsboten voerden samen met een helikopter van Defensie ook nog een zoekactie uit nadat op het strand een onbemande surfplank met zeil was aangetroffen. De eigenaar wist zelf de kant te bereiken en meldde zich later. Daarop werd de zoekactie afgeblazen.
Kom nergens t woord "vlieger of kite" tegen maar wel "plank of zeil", lijkt me dus om windsurfers te gaan ja. Belachelijk dat ze dan weer "kitesurfers" in de titels gebruiken.
Zullen we hier maar beginnen met de juiste kop te gebruiken dan, of zijn er weldegelijk kiters thuis gaan zitten / in de problemen gekomen?
het was zeker een wind surfer. wij waren met drie man aan het kiten en gingen lekker los op wijk vanaf half drie tot half vijf.
we werden aangesproken door de kustwacht en politie of het ons board was...schrok me rot omdat ik mijn golf kite board bij de pier had achter gelaten dus vroeg wat voor board het was.
er kwam een andere KNRM auto aan die bevestigde dat het echt een een wind surf board ging.
wel indrukwekkend drie boten een heli en een aantal auto,s op de kant. heli scheerde vlak over de kite van mijn maatjes heen .