ION Strike Select ervaring gevraagd?

Hard2Handle

Logs: 0 | 432 uur
Februari 20, 2013, 18:59:37
edit2Rapporteer  
Heren van het goede winderige leven heeft één van jullie ervaring met de nieuwe ION Strike Select?

Heb al jaren de PS2 van O'Neill, op zich een goed pak maar ben er niet helemaal blij mee, naar mijn mening zit er teveel rek in. En de benen van het pak zijn irritant voor kitesurfers. (daar bedoel ik mee dat ze vol lopen met water)
Ik ben dus opzoek naar een goed kitesurf wetsuit, prijs is hierin niet belangrijk.

Mocht je een beter idee hebben voor een pak hoor ik het ook graag, maar blijf vooral on-topic aub!
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Februari 20, 2013, 19:20:26
edit2Rapporteer  
Ik heb de Strike ook gepast en vond dit een fijn pak, maar voor mij was het persoonlijk net niet. Ik zou ook eens naar NPX Assassin kijken. Die was voor mij net iets beter, was dit pak er niet geweest dan was ik voor de Strike gegaan.
HaPe
Moderator

Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #2 Februari 20, 2013, 19:35:43
edit2Rapporteer  
Ik heb weinig ervaring met wetsuits, maar heb nu wel een 2012 ION Strike 5,5 semi-dry.
Ben er wel tevreden over, heb ook de NPX assassin gepast, maar deze zat mij te strak op m'n armen en benen.
Water in de pijpen zal haast niet voor kunnen komen, aangezien er een klittenbandstrook meegeleverd word voor om je enkels (zit een stukje klitteband op je pak, waardoor het klittenband daaraan vast blijft zitten)
mocem

Antwoord #3 Februari 20, 2013, 19:36:56
edit2Rapporteer  
C-Skins Wired al geprobeerd? De pasvorm komt wel in de buurt van Oneill. Het zijn ook golfsurf pakken en komt dus ook water in de pijpen. Ik vind dat makkelijk op te lossen doormiddel van bandjes.
Jer76

Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #4 Februari 20, 2013, 19:53:14
edit2Rapporteer  
Ik heb weinig ervaring met wetsuits, maar heb nu wel een 2012 ION Strike 5,5 semi-dry.
Ben er wel tevreden over, heb ook de NPX assassin gepast, maar deze zat mij te strak op m'n armen en benen.
Water in de pijpen zal haast niet voor kunnen komen, aangezien er een klittenbandstrook meegeleverd word voor om je enkels (zit een stukje klitteband op je pak, waardoor het klittenband daaraan vast blijft zitten)

Ja hier ook goede ervaringen met een 2012 ION Strike 5,5 semi-dry.
Frank82

Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #5 Februari 20, 2013, 20:15:44
edit2Rapporteer  
Gewoon een paar bandjes om je psycho, doe ik zelf ook en nergens last van.
nick1212

Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #6 Februari 20, 2013, 21:40:40
edit2Rapporteer  
Ikzelf vaar met een ripcurl, superpak. Maar ook veel water dat in de pijpen zit. Gewoon een bandje, of zoals ik doe, een rol ducktape mee. En elke keer een dubbele strook rond je broekspijp en niks last meer. En met 1 rol kom je zeer lang toe. Die klittebandjes speel je toch kwijt na verloop van tijd, ik toch.
Sayootje

Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #7 Februari 21, 2013, 00:11:49
edit2Rapporteer  
In die IOn pakken zitten van die gaatjes onder aan de pijp. Wel een leuk gezicht als je aan het varen bent en je ziet zo drie straaltjes uit je onderbeen komen. In ieder geval geen zwembad in je pijpen.
Hard2Handle

Antwoord #8 Februari 21, 2013, 10:03:38
edit2Rapporteer  
Ja dat vond ik dus ook wel mooi aan dat pak die gaatjes, loopt het water er weer makkelijk uit.
Ook vond ik de extra scheen en rib bescherming wel fijn in de ION, als ook een zak met rits voor bijvoorbeeld een sleutel of klein geld.

Die klitteband bandjes gebruik ik uiteraard wel, maar als je ze gebruikt en er loopt water in je pak vanaf de bovenkant krijg je pijpen vol met water, zeer irritant.
Daarnaast vergeet ik die bandjes wel eens wat helemaal irritant is door opspattend water.
Nu zou ik in de PS2 ook gaatjes kunnen maken, maar er zit naar mijn mening ook teveel rek in het pak. Het pak is ook aardig versleten en ben gewoon toe aan een nieuwe.

Ik ga is wat voorgestelde pakken proberen.

@Marc wat vond je niet fijn aan de ION?
KappuhH

Antwoord #9 Februari 21, 2013, 10:06:35
edit2Rapporteer  
Als je veel te besteden hebt: Matuse pak. Animal is ook een goede optie...
Kemperman

Antwoord #10 Februari 21, 2013, 23:21:56
edit2Rapporteer  
Ik zou ook eens naar Ripcurl kijken, die hebben een soort fleeceachtig spul aan de binnenkant waardoor de binnenkant van je pak in 15min droogt.

Zelf een NPX assisin. Ook een erg fijn pak. Ik zou ook nog naar Limestone pakken kijken. Die komen er steeds meer (droogt sneller). Pro limit heeft die nu ook.
Dennis.

Logs: 0 | 90 uur
Antwoord #11 Februari 22, 2013, 16:53:58
edit2Rapporteer  
Heb ook niet zo veel ervaring met wetsuits... Maar vaar sinds deze winter met een Matuse pak.
En het is echt een super fijn en warm pak!! Nog geen moment koud gehad deze winter.

Je betaald er alleen wel een stukje meer voor dan andere pakken. Maar volgens mij zijn ze niet veel duurder dan een O'neill PS2.
Flyingtrunkie

Antwoord #12 Februari 22, 2013, 17:55:54
edit2Rapporteer  
heb ook een ION Strike, model 2010 geloof ik. Retewarm flexibel pak. Ik vind alleen dat ie erg moeilijk uit te krijgen is. Maar dat kan komen door de extra kilootjes hoor...
Marc_87
Moderator

Antwoord #13 Februari 22, 2013, 19:54:35
edit2Rapporteer  
@Marc wat vond je niet fijn aan de ION?

Zoals ik al aangaf was de NPX gewoon iets fijner qua algemene pasvorm voor mij persoonlijk. Verder geen negatieve dingen, wat voor mij ook mee telde is dat ik de NPX echt voor een goede prijs kon kopen terwijl die echt precies uit was.
Hard2Handle

Antwoord #14 Februari 26, 2013, 13:46:20
edit2Rapporteer  
Okay duidelijk, ik ga eerst eens wat van die pakken passen, maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in. Moet je zo'n warm pak aan doen in een klein kleed hokje waar het +20 graden is, pppfff. Laat nog wel weten welke het is geworden.   Wink

Bedankt voor de reacties iig dude's!  ThumpsUp
Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #15 Februari 26, 2013, 19:34:57
edit2Rapporteer  
Citaat
Moet je zo'n warm pak aan doen in een klein kleed hokje waar het +20 graden is, pppfff

Vraag je toch of je ze buiten mag passen  Grin

Ik heb trouwens een NPX Assasin voor het voor - en najaar lekker pakkie met gaatjes onder bij de pijpen.  ThumpsUp
Marc_87
Moderator

Antwoord #16 Februari 26, 2013, 20:12:10
edit2Rapporteer  
Zodra het 15 graden plus is met zon erbij wordt zo'n pak inderdaad lekker warm. Vanaf een graad of 20 ga ik dit jaar mijn afgekniptje oude pak maar aan doen.
Peer

Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #17 Februari 27, 2013, 02:07:06
edit2Rapporteer  
He Marc, waarom niet gewoon lekker het zaakje hanglossen boven de 20 graden? Grin
Hard2Handle

Antwoord #18 Maart 24, 2013, 14:07:02
edit2Rapporteer  
Tegen al mijn verwachtingen in is het de O’Neill Psycho 3 geworden. Grin

De ION Strike Select wilden ik in eerste instantie graag hebben, had een goede pasvorm voor mijn bovenlichaam, maar bij de bovenbenen zat het te ruim, jammer.

Heb ook nog pak van C-skins gepast, pasvorm was opzich wel goed, maar een pak met de rits aan de voorkant gaat het voor mij niet worden. Kom er niet in of uit zonder hulp, wat een ramp. Heb al jaren last van mijn schouder wat het aan en uit trekken van zo’n pak onmogelijk maakt.

NPX Assasin was het ook net niet voor mij kwa pasvorm.

Als laatste trok ik de Psycho 3 aan gewoon om even te kijken, eigenlijk wilde ik dit pak niet om redenen al eerder opgegeven, maar het pak zat als gegoten, pasvorm helemaal perfect. Roll Eyes
Dan maar weer met klittebandjes varen en misschien zelf wat gaatjes onderaan de de kuit erin maken…
Marc_87
Moderator

Antwoord #19 Maart 24, 2013, 14:13:28
edit2Rapporteer  
Pasvorm gaat het inderdaad om. Wink Veel plezier ermee.
Morres

Antwoord #20 Maart 24, 2013, 18:45:31
edit2Rapporteer  
idd, irritante van de psychos is de spray die je pak in loopt, ik heb dr mee leren leven m.a.w het boeit me niet, behalve! in de winter, dan doe ik mn zelfmaak klittenband om van 80cent, zou mooi zijn als oneill ze er bij deed, dan was het helemaal af Grin
Maargoed, het schijnt dat er mensen zijn die met een soldeerbouw kleine gaatjes maken om het water er uit te laten lopen als je klittenband om je enkels hebt gedaan en je toch water binnenkrijgt van bovenaf.
Frank82

Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #21 Maart 24, 2013, 19:10:53
edit2Rapporteer  
Snap het probleem niet, klitteband er om en je hebt hetzelfde als met de kite specifieke pakken.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #22 Maart 24, 2013, 20:40:47
edit2Rapporteer  
Snap het probleem niet, klitteband er om en je hebt hetzelfde als met de kite specifieke pakken.

Nee, vaar al jaren psycho met die bandjes, en zoals H2H al aangeeft na een crash loopt er van bovenaf water in wat niet weg wil door die bandjes. Bij ION o.a. zitten er ook hoosgaten in.

Om nu in een Ps3 gaten te gaan maken...
Hard2Handle

Antwoord #23 Maart 25, 2013, 13:16:23
edit2Rapporteer  
@Thanx Marc!
@Morres goed idee, zat al te denken ik moet iets hebben dat het rubber smelt anders gaat het rafelen. Een dikke naald eerst heet maken en dan erdoor prikken dacht ik eerst maar misschien werkt een soldeerbout beter.
@Michiel ik kijk het eerst nog wel even aan voordat ik gaten ga maken, probeer het eerst nog even zonder.. Wink
R.B.

Antwoord #24 Maart 25, 2013, 13:52:04
edit2Rapporteer  
Sebas, ik heb met een riemgaten knip tang zelf één gaatje per been gemaakt. Hierdoor heb je een net gaatje en kan het water er uit stromen.
Ik heb dit wel gelijk bij mijn nieuwe pak gedaan. Daar zaten wel klittebandjes bij maar dat vindt ik helemaal ruk. Dus was dit een goed oplossing.
Veel plezier met je nieuwe pak en waarschijnlijk tot het 10 jarig KH jubileum.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.