Ik ben al weer een week terug. Even terug koppeling voor degene die nog willen gaan of er nu zijn.
Met wind uit het noorden of noordwesten wat vaak voorkomt is de westkust het best geschikt. Ik heb hier zelf één keer gevaren bij Carrapateira. Mooie wavespot met fikse golven. Wel even wennen als je de noordzee gewend bent maar wel erg gaaf.
Ik had helaas de pech dat de wind bijna de rest van de tijd dat ik er zat uit oostelijke richting kwam.
Heb bij Alvor gekeken maar daar waaide het niet goed.
Faro is daarentegen wel heel mooi. Als je naar Ilha de Faro rijd een schiereiland wat iets onder het vliegveld ligt en je rijd naar het uiteinde van het eiland dan loopt er een houten steiger naar het einde van het schiereiland. Dit is wel 20 tot 30 minuten lopen maar zeker de moeite waard. De locals komen hier ook en het is er erg rustig. Er is hier een lagune die met vloed vol loopt. Super vlak water en schitterend uitzicht. Heb hier lekker kunnen knallen met zo'n 25 knopen wind. Het niveau van de locals is niet hoog dus je maakt al snel de blits daar als je een kiteloop trekt.
Als de wind hier meer uit het zuiden komt kun je ook op zee mooi varen maar dit heb ik niet gehad.
@Bleubit, Sagres is wel lekker bier
Ben hier ook wezen kijken als je van golfsurfen houd zonder kite is het hier wel schitterend. Glassy water en super cleane golven als het niet waait.
Succes