misschien een foto van je bar nemen en die op het forum zetten. dan krijg je advies te over op welke kite van naish die past.
iemand mee die er veel van weet als je een kite gaat kopen is vaak handig.
Een bar op een ander merk er op zetten is een bijna altijd een slecht idee. tenzij je echt weet wat je doet.
mijn ervaring : zelf vind ik de cabrinha (duh) switchbalde erg fijn vanwege de veiligheid opties op de bar. en de rest waarde. ik hou van de freeride / wakestyle setup. maar het was ook ongeveer mijn les kite.
en voor de rest hebben faxie KiteOngoing Karel79 en bluebit heel goed advies gegeven.
dus wat wil je doen? Freestyle (=aleen tricks willendoen), wakestyle, big air, Freeride (=van alles wat willen), Waveriding of Speed. zeg het maar? ik ben beniewd.
ps: als je het echt niet weet zeg ik: kijk naar een 2e hands naish ride (freeride) of park (freestyle) of iets vergelijkbaars. dat past in theorie goed bij de specs van je boardje. maar dat is mijn persoonlijke mening. en er is nog veel te zeggen over andere mogelijk heden met andere kite's. zeker als je besluit je bar niet te gebruiken.
Dan is er nog de grote van je kite.
een 12m2 en dan een 9m2 later bij kopen? veel vinden een 9m2 vaak hun fijnste kite bij lekkere harde wind
of een 10m2 dan kan je er later een 7m2 (storm kite) en een 15m2 voor lichte wind bij kopen.
of mischien een 11m2 dan kan je er later een 8m2 bij kopen, voor goed harde wind.
ik zelf heb een 12, 10, 8m2 maar het gat tussen mijn 10 en 8 is wat te klein ik had beter een 7 genomen.
kortom wat wil je wel en niet? storm rijden? lichtwind varen (veel mensen vinden dat saai)? of zon, zee strand en mooi weer varen? winter kiten (voor als je een bikkel bent)?
zeg het maar