Nature
|
voor 1800 kann je een hele mooie set kopen maar ga eerst lessen dan weet je waar het over gaat en heb je zelf ook een mening en voorkeuren
|
|
|
bushmaster
Logs: 0 | 7 uur
|
Zoals nature al aangeeft gewoon eerst eens wat les nemen zodat je wat materiaalkennis en ervaring op doet. Voor dat bedrag zou ik wellicht zelfs een goede gebruikte set 2012 of 2013 kites aanschaffen. Dan heb je misschien zelfs een quiver van drie kites tot je beschikking.
|
|
|
Frank82
Logs: 0 | 164 uur
|
Hoi Dennis, dat is mijn advertentie, het is zeker een prima aanbieding . Verder ben ik het wel met Nature eens, ga eerst eens een les boeken en kijk dan of kiten wat voor je is. De prijs is overigens nog wel bespreekbaar. Kites zijn inmiddels al weer wat maandjes ouder en wat meer gebruikt. Heb ook nog een 12m van deze kites. Als beginner maakt het verder niet zo heel veel uit welke kites je koopt, ik zou gewoon gaan voor de kites welke je het mooiste vind en goed binnen je budget passen (enkel echte C kites laten staan, iets te specifiek). Na een jaartje of 2 kiten weet je toch pas echt wat je wil qua kites. Beste is dus een allround kite te kopen waar je alle kanten mee op kan.
|
|
|
mvbtje
Geen avatar
|
Je kunt nu nog lessen, maar dan zou ik volgend jaar pas kites kopen. Je kunt dan overjarige modellen op de kop tikken voor de helft van de prijs nu. Mocht je iets tweedehands kopen neem dan iemand mee die verstand van kites heeft. In de link hieronder kun je specifiek zoeken op beginnerskites en - boards. http://www.kitehigh.nl/gearNaish park; slingshot rpm; ocean rodeo prodigy ; zomaar wat modellen die prima zijn voor beginners.
|
|
|
Frank82
Logs: 0 | 164 uur
|
Overigens, de aanbiedingen van complete sets met boardjes door shops; de boardjes zijn vaak de goedkope modelletjes die sowieso al in de uitverkoop staan (overjarig materiaal). Vaak ben je dan net zo duur uit als dat je enkel de kite zou kopen en dan los er een boardje bij zou zoeken. Via marktplaats heb je een prima board voor zo'n 250-300 euro, bij boardjes maakt het ook minder uit of het nieuw of gebruikt materiaal is.
|
|
|
|
Lionheart
|
Een 7 en een 9 lijkt me toch net een maatje te klein voor een beginner. Toch zeker die 7 ga je de eerste maanden niet veel gebruiken.
|
|
|
Eagle-Jan
Logs: 0 | 2 uur
|
Ga je zelf deze winter maar in de sport verdiepen (oefenen met trainer kite, leren over wind, golven, stroming, meteorologie, internet staat er vol van)... en neem in het voorjaar pas (rond april mei) les, nu les nemen heeft geen zin meer, het water wordt kouder dus het aantal keer dat jij gaat oefenen met de waterstart tot de winter zal niet veel zijn... dan komt de winter en sta je stil, tegen de tijd dat het lente is en de temperaturen weer goed genoeg zijn voor jou om veilig te kunnen oefenen ben je alles weer verleerd. En voor het bedrag kun je een hele mooie set halen 2 ongebruikte overjarige kites en een board gaat zeker lukken. Maar wacht maar eerst tot je de eerste lessen hebt gehad in het voorjaar! Laat je ook niet verleiden om in het buitenlan op een zonnige bestemming les te nemen, want nergens kun je het beter en veiliger leren dan aan de obstakelvrije en ruime nederlandse kust.
|
|
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Zoals Eagle-Jan het voorschrijft, zo heb ik het ook gedaan ......... Als beginner lig je nog veel in het water dat is niet ongevaarlijk i.v.m. onderkoeling. Naast het onderkoelingsgevaar bederft de kou ook vlug jouw kitepret ... en dat was nou net niet de bedoeling .... Dus: Luister naar Adelaar-Jan.....
|
|
|
Nature
|
Ga je zelf deze winter maar in de sport verdiepen (oefenen met trainer kite, leren over wind, golven, stroming, meteorologie, internet staat er vol van)... en neem in het voorjaar pas (rond april mei) les, nu les nemen heeft geen zin meer, het water wordt kouder dus het aantal keer dat jij gaat oefenen met de waterstart tot de winter zal niet veel zijn... dan komt de winter en sta je stil, tegen de tijd dat het lente is en de temperaturen weer goed genoeg zijn voor jou om veilig te kunnen oefenen ben je alles weer verleerd. En voor het bedrag kun je een hele mooie set halen 2 ongebruikte overjarige kites en een board gaat zeker lukken. Maar wacht maar eerst tot je de eerste lessen hebt gehad in het voorjaar! Laat je ook niet verleiden om in het buitenlan op een zonnige bestemming les te nemen, want nergens kun je het beter en veiliger leren dan aan de obstakelvrije en ruime nederlandse kust.
Niet waar ze kunnen ook mee op een van de geweldige reizen van nederland-kitetravel of kite active. pak je dikke winst mee veel uren op het water en alleen maar met kiten bezig zijn.
|
|
|
Eagle-Jan
|
van jou perspectief gezien snap ik het, maar ik ben het er totaal niet mee eens. ik vind eerder dat dat soort trips hun vruchten afwerpen op het moment dat iemand de basis al beheerst en dus progressie wil gaan maken. dan komen trips naar warme oorden in de winter pas echt tot zn recht.
|
|
|
mvbtje
Geen avatar
|
Idd zo'n buitenlandse trip zou ik lekker pas doen als je heen en weer + upwind kunt kiten. Wat betreft lessen. Als je het nu nog doet dan ben je het heus niet verleerd in april.mei volgend jaar. Motorische vaardigheden vallen onder het procedureel geheugen en verleer je in principe niet meer. Al zou ik zelf ook wel kiezen voor mei 2015. Kun je daarna lekker je vaardigheden uitbouwen zonder tussenstop.
|
|
|
Eagle-Jan
|
Idd zo'n buitenlandse trip zou ik lekker pas doen als je heen en weer + upwind kunt kiten. Wat betreft lessen. Als je het nu nog doet dan ben je het heus niet verleerd in april.mei volgend jaar. Motorische vaardigheden vallen onder het procedureel geheugen en verleer je in principe niet meer. Al zou ik zelf ook wel kiezen voor mei 2015.
Ook niet mee eens... de theorie die je erbij leert vergeet je wel. En die is ook niet onbelangerijk.
|
|
|
bubbeltje
|
Ben ik het niet helemaal mee eens hoor.
na bijna een jaar kloten hier op het water waarbij ik nog altijd niet weg kwam en maar met waterstart bleef klooien na verschilende lessen op verschillende plekken en veel oefenen zelf, heeft een vakantie er wel voor gezorgd dat ik de tweede dag wegkwam daar en vervolgens twee weken heb kunnen doorpakken en knallen!
Dat heeft pas voor progressie gezorgd!
Wilde eigenlijk dat ik dat meteen had gedaan. Of de kans had gehad. De mensen die daar op vakantie waren en daar voor het eerst les kregen konden diezelfde vakantie allemaal heen en weer. Gewoon omdat je daar veel uren kan maken en veel meer kan oefenen dan hier afentoe eens een dagje of paar uurtjes, er zit te lang tussen dan.
|
|
|
Big Vin
|
Als beginner lijkt me dat lichamelijk wel behoorlijk zwaar. Ik weet nog goed de spierpijn na mijn eerste les!
|
|
|
bubbeltje
|
zon zee, warm water en naast het kiten heerlijk relaxen doet een hoop goed hoor Moet zeggen dat het daar heel anders voelde als hier in het koude water (en je inderdaad koud en stijf uit de auto stapt als je weer thuis komt)
|
|
|
|
Nature
|
bubbeltje is zelf geweest naar griekenland. kos als ik mij niet vergis. ik werk voor Nederland-kitetravel zowel wij als kiteactive gaan in januari naar zanzibar. dit is denk ik wel een van de beste locaties om het te leren.
water is onwijs warm. wind is nooit echt heel hard lees boven windkracht 6 let wel soms heb je ook pech dat de wind uit is maar normaal gezien is januari windy. en als lesser kan je sneller aan de slag dan 'normaal' varende kiters.
cheers
|
|
|