Naar aanleiding van mijn post in 'Bijna ongelukken en ongelukken':
Dinsdag is rond 18:00 een kitesurfer gewond geraakt aan zijn enkel, deze was uit de kom nadat hij (dit is wat ik begrepen heb van de man zelf;) bij een sprong landde met een voet in de footstrap, en een voet niet..
De man is door de reddingsbrigade meegenomen, en is even later (nog op het strand) door toen aangekomen ambulancepersoneel volledig verdoofd. Daarna hebben ze zijn voet teruggezet.
Ik zit er nu aan te denken om bij mijn twintip (132x39 Liquid Force Drive, 2014) de footstraps er af te halen en het hele apparaat te bedekken met grip. Uiteraard om mijn enkels te sparen.
Twee vragen:
-Is het uberhaupt slim om je footstraps van je twintip af te halen?? Kan je er nog mee varen? (ik heb hier afgelopen dinsdag even mee geoefend; het ging redelijk.. Maar was erg kort)
-Wat voor een grip zou ik op mijn board moeten plakken? Ik wil graag van dat diamant-schuim-spul maar kan het nergens in Nederland te koop vinden (wel surf tail pads, maar zoek gewoon een vel van het spul waar ik dan de gewenste vormen uit snijd)
(-Of kan ik dan beter meteen aan de directional gaan??)
Mijn niveau:
Ik ben beginnnend kiter; waterstart & hoogte lopen kan ik, transition lukt 7/10 keer.. Ik weeg 76kg.
Uiteindelijk wil ik leren strapless waveriden op een directional
Alvast bedankt!!