voorste been strekken en iets door je achterste been "heenzakken" is al een goed begin.
Belangrijk is om het moment dat je "ongecontroleerd over het water ga stuiteren" voor te zijn. Je achterste voet werkt ( bij een goede houding) als een soort van rem-pedaal.
In de golven is het "gewoon" een kwestie van goed voor je uit kijken en je weg een beetje plannen. Niet iedere golf kun je door / overheen varen. Soms doe je er verstandig aan om even voor een golf weg te varen ( down wind) en verderop er door heen te gaan. Voorwaarde is dus wel dat je goed druk in je vlieger hebt / goed gepowered staat zodat jij altijd bepaald waar je heen vaart en geen geklooi met "te weinig druk " in je vlieger want dat is met golven een drama.
Belangrijk is om het moment dat je "ongecontroleerd over het water ga stuiteren" voor te zijn. Je achterste voet werkt ( bij een goede houding) als een soort van rem-pedaal.
In de golven is het "gewoon" een kwestie van goed voor je uit kijken en je weg een beetje plannen. Niet iedere golf kun je door / overheen varen. Soms doe je er verstandig aan om even voor een golf weg te varen ( down wind) en verderop er door heen te gaan. Voorwaarde is dus wel dat je goed druk in je vlieger hebt / goed gepowered staat zodat jij altijd bepaald waar je heen vaart en geen geklooi met "te weinig druk " in je vlieger want dat is met golven een drama.
Het sturen vind ik zelf best lastig, zeker wanneer je net staat en nog de kite aan het positioneren(?) bent en dat je dan eigenlijk ook al een route uit moet plannen.