|
Jimmy
|
Ik weet nog wel een goed adres voor een lesje
|
|
|
martimor
|
bij het strandje, wel krap maar te doen. met windrichting w nw of n kan je er dan varen. maar zoals eerder vermeldt, een enorme klotsbak, maar beter dan niets gister een mooie dag gehad daar, beetje moeite met de afzet af en toe, maar was top
|
|
|
Walt0r
|
als je kite crasht tijdens het oplaten en je staat aan de waterkant tegenover het frietkot, raakt (bij 25m lijnen) je kite net niet de prullebakjes, boompjes en frietkot (kwam daar toevallig achter). Maar wel het fietspad... dus even wachten dat opoe met de fiets voorbij is.
Verder uitkijken als je met west voorbij Heinrich vaart, daar heb je een winddip, knsap niet waarom maar soms is het net of je tegen een windloze muur vaart.
verder leuke spot, heb er erg veel gekite toen ik daar vrijwel naast woonde.
oja: niet voor beginners -> klotsbak, diep, vlagerigepoep, en nare oevers met scherp spul (sommige zijn als dumpplek gebruikt voor bouwafval), als je niet op het strandje eruit kunt.
|
|
|
Jimmy
|
als je kite crasht tijdens het oplaten en je staat aan de waterkant tegenover het frietkot, raakt (bij 25m lijnen) je kite net niet de prullebakjes, boompjes en frietkot (kwam daar toevallig achter). Maar wel het fietspad... dus even wachten dat opoe met de fiets voorbij is.
Verder uitkijken als je met west voorbij Heinrich vaart, daar heb je een winddip, knsap niet waarom maar soms is het net of je tegen een windloze muur vaart.
verder leuke spot, heb er erg veel gekite toen ik daar vrijwel naast woonde.
oja: niet voor beginners -> klotsbak, diep, vlagerigepoep, en nare oevers met scherp spul (sommige zijn als dumpplek gebruikt voor bouwafval), als je niet op het strandje eruit kunt.
Top spot zo te lezen
|
|
|
kiteone
|
voer geef je aan de kippen,..........
|
|
|
Gertjan
|
Ik was dus inderdaad niet die kiter, m`n afbeelding is een 2004 naish v4.
|
|
|
Verzet
|
Ik was dus inderdaad niet die kiter, m`n afbeelding is een 2004 naish v4.
Sorry Gertjan... Ik hoop dat iedereen die bewuste kiter aanspreekt op de manier hoe hij met het kiten omgaat.
|
|
|
piede
|
Wat een verhaal zeg, van schellinkhout. Ook wij hebben een dijk! Maar goed, de locals weten het gevaar van de opstuwende wind wel. Toch gaat het het zo nu en dan allemaal net goed, spreek uit ervaring. Het zet me toch tot nadenken.
|
|
|
Geronimo79
|
Jah ons dijkje is niet bepaald ongevoelig voor zware ongelukken. Volgens mij heeft zowat iedereen er al ongelukkige ervaringen op gehad met over het algemeen milde afloop.
|
|
|
Lude
|
Haha... prachtig... met zn allen wat geld bij elkaar leggen om een les voor Gertjan te boeken, zo te horen beter voor iedereen ;-)
Onze dijk is inderdaad ook erg naar... zet je inderdaad tot nadenken, denk dat het grootste gevaar voor non-locals is.. kunnen/moeten we daar iets aan doen?
|
|
|
|
lowietje
Logs: 0 | 4 uur
|
lammert, haal dan even je schoentjes op, want vanaf morgenavond ben ik paar daaggies op minivakantie
|
|
|
lowietje
|
en die dijk heb ik ook al eens van dichtbij gezien. en idd ... wat een triest bericht uit schellinkhout... hoop ik hier niet mee te maken.
vind btw de palenrij als ie onder water staat ook een gevaar voor de non-locals
|
|
|
KappuhH
|
Daar heeft iemand nu een rij takken bij gezet, dat is dan wel weer handig...
|
|
|
lowietje
|
ja das waar, maar ist echt duidelijk waarom die takken daar staan als je niet weet dat t is om een palenrij aan t duiden?
|
|
|
jetzu
|
Ik denk dat de gevaren voor locals misschien wel groter zijn om dat die het gevaar van de dijk minder zien. En omdat die het liefst bijna op de dijk springen omdat daar de wind lekker omhoog word gestuwd.
|
|
|
kiteone
|
Gister met die wind uit het westen was het ook erg link op de dijk bij loog. De wind komt dan ook van de andere kant omhoog zetten met het gevolg dat je geen wind meer in de vlieger hebt............ gister 2 crashes op de dijk en een paar bijna crashes.
|
|
|
njitram
|
yes, loog heeft niet echt een chille opstart plek, anyway, waar wordt er morgen gekite?
|
|
|
2cool
|
Daar heeft iemand nu een rij takken bij gezet, dat is dan wel weer handig... Dat heeft rijkswaterstaat gedaan. ja das waar, maar ist echt duidelijk waarom die takken daar staan als je niet weet dat t is om een palenrij aan t duiden?
Ik ga er vanuit dat mensen daar niet vlakbij langs gaan varen. De takken zijn vrij hoog, en staan redelijk dicht bij elkaar. Trouwens zondag crashte ook nog iemand zijn Bandit Dos op de dijk. Die gast was behoorlijk zuur om de scheur in zijn kite, maar hij had zelf niets. Het kan dus ook anders aflopen, blijkt wel na van de week.
|
|
|
peter.
|
ik ga morgen te buggyen op schier lekker laag water welke paal kan ik het beste naar toe gaan? lattttterss
|
|
|
thestone
Geen avatar
|
Gaan er mogen ook nog mensen richting Mirns? Ik zit er aan te denken nl
|
|
|
peter.
|
staat morgen toch niet genoeg op mirns...?
|
|
|
|