|
|
FlyingHigh
|
Goed dat iedereen weer lekker eerste daggie te pakken heeft . Had ik er maar bij kunnen zijn. Kan niet alles hebben hè?! Maandag weer thuis en dan 8 dagen vrij....nu maar hopen dat er dan een keer wind is
|
|
|
stefan@
Logs: 0 | 464 uur
|
Peet, ziet er top uit daar waar je zit, zal wel koud zijn sander, mooie foto's van gister top hoor vandaag staat me kleine meid op de noord-hollandse judo kampioenschappen, gister heeft ze extra training gehad op de sportschool mental coaching en ze is er klaar voor ze krijgt het zwaar maar ze gaat ervoor en lekker van me vrije week genieten aankomende dagen, hopen op wind en +10
|
|
|
Langbeest
|
Ik hoop met je mee Stefan en ook voor je dochter.
|
|
|
J0zoNe
Geen avatar
|
Gaat er nog iemand voor een low wind sessie vandaag?
|
|
|
joosie
|
Was toch best wel lekker om sinds 2,5 mnd weer is te kite echt behoorlijk wat kiters gister op t water, dat aanvoelde of er nog steeds ijs lag brrr kouwe klauwe Sander top foto's hoor fotograaf
|
|
|
|
Haring High Richardt
|
Hoe laat ben je van plan te gaan? Gaat Ries ook nog Hele weekend gewerkt en niet echt veel gemist, wel mooie fotoos Sander Peterrrrrrrrrrrr ook weer lekker thuis in kouwe kikkerlandje , vooruitzichten zijn beroerd deze week, schaatse maar in het vet zette
|
|
|
ErikSeyferth
Geen avatar
|
Hallo,
Ik heb leren kiten op Curacao en wil nu ook in Nederland gaan kiten. Ik heb zojuist een warme wetsuit dus nu is het tijd de koude wateren te trotseren. Ik vind het alleen lastig in te schatten wanneer de wind juist is voor welke spots. Ik begrijp dat de Noordzee spots zoals wijk en IJmuiden altijd aanlandse wind nodig hebben (noord/west) maar geld dit ook voor muiderberg bijvoorbeeld.
Ook vraag ik me af wat een goede windsnelheid is. Ik heb een switchblade 10.
Graag wat tips.
Cheers, Erik
|
|
|
/-||_( )|-|/-|
Moderator
|
Loose Sander... nice pixs Jammerrrrrrrrrrrrrrrrrrr dat t niet bij 20 graden+ was, t lijken nu wel allemaal vliegende zeehonden
|
|
|
|
Frank82
Logs: 0 | 164 uur
|
Hallo,
Ik heb leren kiten op Curacao en wil nu ook in Nederland gaan kiten. Ik heb zojuist een warme wetsuit dus nu is het tijd de koude wateren te trotseren. Ik vind het alleen lastig in te schatten wanneer de wind juist is voor welke spots. Ik begrijp dat de Noordzee spots zoals wijk en IJmuiden altijd aanlandse wind nodig hebben (noord/west) maar geld dit ook voor muiderberg bijvoorbeeld.
Graag wat tips.
Cheers, Erik
Enkel kiten met aanlandige/sideshore wind, bij aflandige wind kan je serieus in de problemen raken. Verder met een 10m afhankelijk van je gewicht en ervaring tussen de 12 en 30kn. Bij 70kg zo'n 13-25kn. Als je net aan kan varen eerder 13-22kn. Met meer ervaring kan je tot zo'n 27-28kn met een 10m doorvaren. Let op, dit alles bij 70kg, met meer/minder kilo's heb je dus meer/minder wind nodig.
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Hallo,
Graag wat tips.
Cheers, Erik
Kijk hier eens: http://www.kitehigh.nl/spots
|
|
|
Tim_GTS5
|
Welkom terug Peter lekker gehad ?! Wanneer is je volgende trip
|
|
|
|
franco
|
hee peet we zijn toch mannen van staal bikkels kom op droogpakkie aan en gaan. en ja ook mij heb je een @@@@@@@@@@@@ gevoel gegefen met die mooie plaatjes.
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Niet zo zeuren mannen, iedere dag 22+graden en dito knopen gaat ook vervelen Peter vind het ook eigenlijk helemaal niet leuk maar hij moet mee van Kitty, toch
|
|
|
Mark-Fizzer
|
Mogguh mannen... Morgen de kitespullen uit de schuur, en een lekker windje uitzoeken. Ligt Schellinkhout nog steeds in Schellinkhout en Wijk in Wijk?? Just asking hè....
|
|
|
/-||_( )|-|/-|
Moderator
|
Mogguh mannen... Morgen de kitespullen uit de schuur, en een lekker windje uitzoeken. Ligt Schellinkhout nog steeds in Schellinkhout en Wijk in Wijk?? Just asking hè.... wacht eerst de dag met wind maar af @goeienavond Peet, hejjuh nog wat leuke pica's om de freezing dull moments te doen vergeten
|
|
|
|
onderaqua
|
lekker hoor wij hebben net ingsject richting EL GOUNA voor 12 daagjes .
|
|
|
|
|