Gardameer info gevraagd

dude007

Geen avatar

Augustus 16, 2007, 20:24:47
edit2Rapporteer  
Heey gasten,

Mn maatje gaat vanaf volgende week donderdag voor 2 weken naar het gardameer , alleen hij heeft al allerlei voorspellingen bekeken en komt er totaal niet uit welke kites die allemaal moet meenemen Huh.

De voorspellingen geven bijna iedere dag aan dat er geen wind staat maar toch wordt er wel bijna altijd gevaren Joepie??

Kunnen jullie mij misschien vertellen wat de termische wind daar doet en welke kite maten er het beste ingepakt kunnen worden (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)??

En weet iemand mij ook te vertellen hoe t zit met reddingsvesten, ik heb namelijk een keer het verhaal van een windsurfer gehoord dat je bekeurd wordt als je zonder vaart ThumpDown??

Alvast bedankt voor jullie reacties  ThumpsUp
vin2481

Geen avatar

Antwoord #1 Augustus 16, 2007, 20:26:12
edit2Rapporteer  
Gardameer??

Idd verplicht met drijf/impactvest surfen daar!
dude007

Geen avatar

Antwoord #2 Augustus 16, 2007, 20:31:43
edit2Rapporteer  
Okee spelfoutje hahahahaha
panda

Antwoord #3 Augustus 16, 2007, 20:34:34
edit2Rapporteer  
waar ga je heen aant garda meer??
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #4 Augustus 17, 2007, 01:20:29
edit2Rapporteer  
Er is al eens een topic over geweest kijk maar even op : http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=25493.0
Haring High Richardt

Antwoord #5 Augustus 18, 2007, 03:50:21
edit2Rapporteer  
http://forum.windsurfing.nl/viewtopic.php?t=278

Wil van de zomer een weekje naar het Gardameer maar weet pas op het laatste moment wanneer ik vakantie heb.
Heeft er iemand evaring met "in de auto springen die kant op rijden en we zien daar wel"
Camping, hotel, pensionetje maakt allemaal niet zoveel uit. En waar kan je het best naar toe.
Plzzz let me know.
Thanx

Naar boven         

Markos
Freeride pro

Surfspullen: Mistral Shift 8"3,Razor 8"2,North Voodoo 3.7, Disco 5.9, HotSails SO 4.7,5.3, NPCore 4.1
 Geplaatst: Za Mei 25, 2002 7:58 pm    Onderwerp:   

--------------------------------------------------------------------------------

Het maakt niet uit wanneer je gaat. Ik ben er twee jaar geleden geweest. Niks gereserveerd. We hadden wel al een camping uitgezocht en een beetje vergeleken. Toen we aankwamen kregen we gelijk een plek voor de rest van de vakantie. Het was op camping Europa. Ook al wil je reserveren dat kan niet. Je kunt wel een aantal dagen van te voren bellen of er nog plaats is. Verder zijn er genoeg campings. Ik denk wel dat je ergens plaats vindt. Je hebt er hotals en pensionen, maar niet zo veel. Ik denk dat je die beter wel even kunt reserveren als dat kan. 

Naar boven         

Jorg v.d. Broek
Deur-surfer

Geplaatst: Ma Jun 03, 2002 8:22 pm    Onderwerp:   

--------------------------------------------------------------------------------

6 jaar geleden ben ik voor het 2e naar het Gardameer gegaan. Voor windsurfen kun je alleen terecht in het absolute noorden. Beste plaatsen zijn Riva en Torbole. Het stikt er van de campings, hotels en pensions. Op goed geluk rijden lijkt me geen enkel probleem. (evt. wachten bij een camping tussen 8.00 en 10.00 tot iemand vertrekt eh voila) Ik zou kiezen voor Torbole omdat er meer campings zijn en minder mondaine en sportiever is.
In torbole waait in principe bij zonnige weer van 13.30 de Ora wind. (4-5 bft). Verder is er 's morgens vaak een sterker ochtend wind (Vento). Je kunt dan zeer goed windsurfen net ten noorden van Malcesine. (Busparkplatz). Vento wind laat zich voorspellen indien het 'savonds afkoelt (b.v. onweersbui). In Torbole en Malcesine zijn zeer veel pizza-mogelijkheden, ijswinkels en oh ja. neem een mountainbike mee. In Torbole en Arco zijn de meest fantischische bike mogelijkheden. Je kunt je 'smorgens met een bus naar boven laten brengen en kiezen voor lange down-hill mogelijheden.

Prettige vakantie.

Naar boven       

The Wizzard
Windsurf Wizzard

Surfspullen: Nooit genoeg
 Geplaatst: Di Jun 04, 2002 3:26 pm    Onderwerp:   

Vorig jaar door geldgebrek in de auto gesprongen en met een vriend naar het gardameer gereden. Kwamen daar om een uurtje of 1830 aan in Torbole...en hebben dara eerst een hapje gegeten. Daarna de eertse de beste camping opgereden en er was nog plaats voor een 3 persoons tent. Later bleek dat we een goede camping hadden uitgezocht qua liggen bij het water. Binnen 20 passen stonden we aan het water en qua wind ook gunstig om te vertrekken. Maar de beste wind staat toch een stukje meer het water op. als je via riva een stukje lang het water rijdt kom je vanzelf bij een surfstation waar het goed toefen is qua wind en vlak water. Alleen is hier geen camping in de buurt. Alleen een duur hotelletje. Mijn tip zou dus gewoon torbole zijn...is 's avonds ook wat gezelliger. De naam van de camping weet ik niet meer...maar hij zat tegenover een internet cafe....succes en veel plezier.....vergeet niet grote zeilen mee te nemen....Heb zelf daar niks anders gebruikt dan mijn 6.5

Naar boven           

RonvO
RonvOtoGraaf

Surfspullen: JP, Mistral, North Sails 4.2/4.7/5.3/5.7/6.4/7.5
 Geplaatst: Di Jun 04, 2002 3:32 pm    Onderwerp:   

Hmmmmm, Had toch eigenlijk gehoopt wat kleiner te kunnen varen. Weet iemand misschien of het Comomeer wat meer wind heeft, of misschien een ander stukkie water. Als het maar in een dag aan te rijden is

Naar boven         

Bastiaan
Worldcupper wannabe

Surfspullen: AHD free speed 109 liter arrows irokee6.2&5.0 en nog een gaastra echo 7.0
 Geplaatst: Di Jun 04, 2002 4:23 pm    Onderwerp:   

ik ben vorig jaar naar het comomeer geweest toen was ik er een week en er was maar een dag goeie harde wind maar ze zijden dat er normaal vaker zulk harde wind staat er stond ongeveer 6 of 7bft en dit weet ik niet zeker maar voor de rest ik het een goeie plek

Naar boven           

JR...
Deur-surfer

Surfspullen: Bic Vivace 275, NP MK III 5.7,North Voodoo 4.7,Tomahawk 5.6,Total flow F1 7.0
 Geplaatst: Di Jun 04, 2002 4:50 pm    Onderwerp:   

Ik ben ook ooit bij het Comomeer en Maggiore geweest, maar er is al ooit een andere topic over geweest. Misschien dat je daar nog wat nuttigs uit kan halen.

http://www.windsurfing.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=66&forum=1&8

Naar boven           

Jeroen_surfcom
Deur-surfer

Surfspullen: F2 Wave 261 en 252, NP core 4.4, arrows impact 5.3 en arrows irokee 6.2
 Geplaatst: Do Jan 16, 2003 12:15 pm    Onderwerp: [Italie] Gardameer   

Wie gaan er allemaal van de zomervakantie naar het Gardameer? En zo ja, welke datum?

Naar boven       

Nilsini
Wind Stoot 2004-2005

Surfspullen: JP FW 91, Fanatic Skate, Tabou Wave, NP Expressions - Search - Zone, Gaastra Echo
 Geplaatst: Do Jan 16, 2003 7:24 pm    Onderwerp: Re: Gardameer   

Jeroen_surfcom schreef:
Hallo!

Wie gaan er allemaal van de zomervakantie naar het Gardameer? En zo ja, welke datum?

Groetjes Jeroen

Ja ik maar ik ga daarmaar een paar dagen naar toe vind het daar veelste druk, zit 50 km verder Idro meer daar waait het ook met regelmaat heel erg leuk. Maar ik ga de 1e juli

Naar boven           

Pranger
Deur-surfer

Surfspullen: Naish Titan -- Simmer: 3.7, 4.6 -- Arrows Irokee: 4.6 --- Gaastra: 5.5, North: 6,4
 Geplaatst: Za Jan 18, 2003 10:58 am    Onderwerp:   

ben er vorig jaar ff geweest, dit jaar misschien weer aan het eind v/d vakantie

Naar boven         

Jeroen_surfcom
Deur-surfer

Surfspullen: F2 Wave 261 en 252, NP core 4.4, arrows impact 5.3 en arrows irokee 6.2
 Geplaatst: Za Jan 18, 2003 1:35 pm    Onderwerp: Re: Gardameer   

nilsini schreef:
Jeroen_surfcom schreef:
Hallo!

Groetjes Jeroen

Ja ik maar ik ga daarmaar een paar dagen naar toe vind het daar veelste druk, zit 50 km verder Idro meer daar waait het ook met regelmaat heel erg leuk. Maar ik ga de 1e juli

Ik ben ook al eens bij het idromeer geweest, alleen toen ik er zat waaide het niet, dus waren we doorgereden naar het Gardameer, daar waaide het toen wel.....

Naar boven       

Flitz
Worldcupper wannabe

Surfspullen: Starboard S-type 93 en 115, Lorch Breeze M; NS Daytona's
 Geplaatst: Zo Jan 19, 2003 5:08 pm    Onderwerp: Re: Gardameer   

Jeroen_surfcom schreef:

Ik ben ook al eens bij het idromeer geweest, alleen toen ik er zat waaide het niet, dus waren we doorgereden naar het Gardameer, daar waaide het toen wel.....

Het Idro-meer is eigenlijk een soort miniatuur-versie van het Gardameer: dus smaller, korter, en vooral: minder wind.
Het is wel zo dat je net als op Garda in het zuiden de hele dag heel weinig wind hebt, en aan de noordkant 's middags een aardige thermische wind.
Dus als je gaat, zorgen dat je aan het brede deel aan de noordzijde zit.
Het is er wel stukken rustiger dan op het Lago di Garda natuurlijk.
Ik heb er zelf wel lekker kunnen varen   

Naar boven         

~Erwin~
Windsurf guru

Surfspullen: Lorch, Gaastra
 Geplaatst: Wo Mrt 12, 2003 11:17 pm    Onderwerp: [Italie] Hellluuupp Garda meer...   

mijn ouders kwamen vandaag op het idee om op zomervakantie naar het Garda meer te gaan. Maar dan natuurlijk niet de kant waar het waait. Nou zat ik in die boekjes te kijken en dat meer zag er eeeeerg vredig uit. Ongeveer een spiegel uit een tekenfilmpje. Nou is mijn vraag, waait het daar weleens? kan ik met mijn formula daar surfen? of hoever moet ik dan naar het noorden(het noorden was het toch ?) rijden om te kunnen surfen?

Naar boven         

RJ
Surfspullen.nl Owner

Surfspullen: F2, MauiSails, RS:X
 Geplaatst: Wo Mrt 12, 2003 11:28 pm    Onderwerp:   

http://www.stehsegelrevue.com/spot/europe/italy/gardasee/

Naar boven         

~Erwin~
Windsurf guru

Geplaatst: Wo Mrt 12, 2003 11:44 pm    Onderwerp:   

Ziet er leuk uit, maar ik geloof dat die wind alleen geldt voor de bovenste helft van het meer. Mijn ouders hebben dus zo'n niet oranje plaats uitgekozen..

Naar boven         

Jaks
Freeride pro

Surfspullen: Mistral Flow v95, 6.4 trixx, 5.6 trixx, 4.7 craze, 4.0 impact
 Geplaatst: Do Mrt 13, 2003 12:48 pm    Onderwerp:   

Balen is dat.... Kan je je ouders niet overhalen wat noordelijker te gaan zitten?

Naar boven         

~Erwin~
Windsurf guru

Geplaatst: Do Mrt 13, 2003 12:52 pm    Onderwerp:   

Nee dat zal niet lukken.....

Naar boven         

Stijl Voorover
Deur-surfer

Surfspullen: Mistral Wave Score 88, Naish 8"2 Search 5.4, Zone 4.7, Impact 4.2, Voodoo 3.7
 Geplaatst: Do Mrt 13, 2003 4:57 pm    Onderwerp: Gardameer   

Als je echt lekker wil varen op het Gardameer moet je echt ff naar het Noorden.Daar waait het 'sochtends vanaf 6 uur Noord 5 of 6 en 's middags vanaf een uur of één Zuid 4. Het is op zich maareen uurtje rijden vanaf de Zuidkant, dus misschien kun je er heen rijden ofzo?

Naar boven         

Markos
Freeride pro

Surfspullen: Mistral Shift 8"3,Razor 8"2,North Voodoo 3.7, Disco 5.9, HotSails SO 4.7,5.3, NPCore 4.1
 Geplaatst: Za Mrt 15, 2003 8:14 pm    Onderwerp:   

je weet ook niet of het waait in het noorden, ga in malsecine sitten heel mooi plaatsje jalverwege, van beide wat....

Naar boven         

~Erwin~
Windsurf guru

Geplaatst: Wo Apr 23, 2003 8:38 pm    Onderwerp:   

Nou werd mij dit weekend verteld dat er in die 2 weken dat ik daar zit 1 week Formula Experience wedstrijden zijn. Dus dan ken ik daar wel wat mensen en dan droppen mijn ouders mij in het noorden met een tent en kan ik lekker surfen enzo. En na afloop van die wedstrijden halen ze me weer op. Een vakantie in een vakantie 

Naar boven         

Berichten van afgelopen: Alle berichten1 Dag7 Dagen2 Weken1 Maand3 Maanden6 Maanden1 Jaar Oudste eerstNieuwste eerst 

Forum.windsurfing.nl Forum Index -> Spots Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Volgende 
Pagina 1 van 14

Ga naar: Kies Forum Wie, Wat, Waar, Wanneer----------------SurfmaatjeEventsWindsurfing.nl Windsurf DagenSpeedmeetingSpotsWindvoorspelling Windsurf Tips----------------BeginnersTune- en afstel techniekenOnderdelenVaartechniekenDoe het zelf Surfspullen.nl----------------Te koop gevraagd/aangeboden of RuilenTe koop gevraagd/aangeboden kitesurfspullenAkties (aanbiedingen/inkoop) Windsurfing.nl----------------Surf NieuwsSurfis GeneralisSpeedtalkSurfbabes/SurfdudesExtreme SportsSterke SurfverhalenHuiskamer Speedsurfing----------------GPS Speedresultaten Forum algemeen----------------Vragen en/of opmerkingen over de site(s)