hey,
vandaag helaas weer een beginner bezig gezien in een gewoon te vlagerige ,harde wind.
ik zat in de auto te kijken hoe andere flink aan het beulen waren, maar omdat ik gewoon geen kleinere kite bij me had dan een 13 fs speed gewoon niet het water opgegaan.
ik zie opeens een gast met zijn vriendin een 12 cabrinha crossbow/switchblade (weet ik ff niet precies meer was in iedergeval een gele
) oppompen en oplaten....
nou kon een 12 wel als je maar genoeg depower had en WIST WAT JE DEED
het eerste wat me opviel was dat hij amper weg kwam bij de kant terwijl iedereen met een 9 zelfs goed weg kwam.
tijdje later zie ik opeens dezelfde kite zonder surfer erachter weg vliegen over de dijk en heb toen een flink sprintje gemaakt om hem te grijpen.
het eerste wat me opviel toen ik de kite vastpakte was dat hij wel erg zacht opgepompt was en dat ook nog eens bij die condities
vriendin van die gast pakte hem over en bedankte me,toen ben ik ff gaan kijken bij de kiter die net aankwam lopen met zijn chickenloop, hij zei dat hij zomaar losgeschoten was, gast zei niks tegen me en keek me niet eens aan, terwijl ik diegen was die zijn kite redde voordat hij in een boom was gevlogen of compleet naar de andere kant was gedreven van het meer dat achter de dijk zich bevond
.
nouja ff gaan praten met een kiter waarvan ik net de kite had neergelaten dichtbij die gast met die cabrinha.
ik zeg nog tegen die ene kiter zovan moet je eens kijken dat hij zelfs moeite heeft met blijven staan terwijl zijn vriendin de kite gewoon vasthad om op te laten (de bar zat tegen de trimmer aan
) opeens laat ze de kite los en hij zet de kite gewoon ff op 12 uur terwijl er hele sterke vlagen tussenzaten, schiet die gast opeens vol de lucht in en bleef op een 3 meter ff hangen en schoot toen nog hoger naar 4 meter en komt daarna weer naar beneden en wordt richting de dijk gesleurd met een kite die loopte als een gek (gelukkig niet heel hoog want nu werd hij er alleen achteraan gesleept.)
zijn vriendin en ik schreeuwde dat hij de safety moest trekken want het ging niet heel snel allemaal en hij had genoeg tijd om het te doen.....schreeuwt die gast opeens terug: NEE!
eerste gedachte was wtf is die gast in hemelsnaam aan het doen om gewoon geen safety te willen trekken terwijl hij bijna over de dijk heen vliegt en misschien zelfs tegen 1 van de auto's die op de dijk stonden kon knallen
.
uiteindelijk toch maar gereleashed en er zonder kleerscheuren vanaf gekomen.
toen endelijk die kite opgeruimd en gaan kijken naar een maat van hem die wel wist wat hij deed
we wisten zeker dat het een beginner moest zijn want na dit alles krege hij ff les van die maat hoe hij een kite netjes boven hem moet houden
rare van het verhaal vind ik:
1. heeft cabrinha geen leash? en ben je dus je kite kwijt wanneer de chickenloop losschiet?
2.waarom trekt iemand niet zijn safety als hij richting een dijk gesleurd wordt?
3.waarom met deze weer conditie's gewoon eigenwijs zijn en zonder te weten wat je doet toch een kite oplaten?
4.als het fout was gegaan had hij of een auto geraakt of was een omstander tegen zijn kite gekomen of zelfs in zijn lijnen die vol op spanning stonden, aangezien de kite loopte.....
WAT MOET JE NOU MET ZO IEMAND?!
o ja en de kite was op een gegeven moment zelfs zo zacht dat bij het omdraaien van de kite de komplete LE vervormde op meerder plaatsten