Was laatst lekker aan kiten en wou de kite even landen om wat te drinken.
Wou weer het water op, dus bar weer uitrollen en een vriend wil net de kite optillen om me te starten, maar dan..... PLOF!!!! en allemaal mensen die OEI zeggen
loop erheen en komplete tube opengescheurd en een gat in mijn LE.....
(heb op internet gelezen dat meerdere mensen hetzelfde probleem hebben gehad, zoals:
http://direwolff.wordpress.com/2007/05/22/naish-torch-kitehaving-exploding-issues/ )
Ik heb erover nagedacht maar kan geen enkele reden vinden hoe dit heeft kunnen gebeuren, want:
-LE was zeker niet te hard opgepompt
-zand was niet warm en de tube was ook niet te warm geworden
-lag niet veel zand op en was geen rare hoek gemaakt in de LE
-lagen geen stenen
-geen slijtage aan de naden gezien ( hij is precies naast een naad gescheur )
Het grote probleem is nu dat het een LE betreft met het octopus systeem en ik er dus over denk om de tube te laten sealen (gat is ongeveer 7/8 cm doorsnee).
De scheur in de LE is gemaakt door Farla in Den Haag en ik ben hier zeer tevreden over
(Snelle reactie's, hebben me zo goed mogelijk proberen te helpen, niet duur en heel erg netjes gemaakt
)
Heb geen aandelen of what so ever met Farla, maar wil het mensen gewoon aanraden
Nou heeft Farla voor mij de tube proberen te sealen, maar dit is na meerdere malen proberen niet gelukt.
Ook hebben ze Kubus voor mij gebeld en gevraagd of zij misschien nog een tube hadden liggen, het antwoord hierop was nee en die kregen ze ook niet meer binnen (beetje raar, want iedereen kan ooit zo'n bladder nog eens nodig hebben
)
Ik heb mistertube gemailt, maar ook hiervan hoor ik niks
U-stick is me te duur aangezien een nieuwe tube+setje octopus ventielen zonder assemblage op ongeveer 160 euro uit komt.
160 euro voor een nieuwe tube plus 60 euro voor de reparatie van de LE is de kite gewoon niet meer waard (gekocht voor 300 euro kiteonly).
Weet iemand misschien een oplossing?