Ik heb voor mijn boardje een nieuw setje vinnen gekocht, maar de schroefgaten daarvan en de schroeven zelf zijn 6mm, ipv 4mm die er eerst opzaten. Nou past dit eigenlijk net niet door de gaten in mijn board, de diameter is ongeveer 1mm te klein. Zal ik dit negeren en gewoon wat meer kracht gebruiken (dan krijg ik de schroeven er net doorheen), of zal ik voor de wat nettere manier gaan en de gaten wat groter maken. Ik doe zelf liever dat 2e, maar hoe kan ik dat het beste doen?
Voor de duidelijkheid even een foto (helaas wel een slechte foto):
Dat gelige rondje wat je ziet is ABS (denk ik, ziet er namelijk hetzelfde uit als bij de rails) met in het midden het te kleine gat. Dus als ik dat ga uitboren zou dat geen enkele probleem moeten veroorzaken aangezien ik niet eens dicht bij de kern kom maar gewoon ruim in het ABS blijf. Maar kan ik dit gat gewoon uitboren door er met een boormachine doorheen te gaan of kan het ABS/laminaat daar niet tegen (net zoals bv carbon)? Of is schuren/vijlen een beter idee, of weer iets anders?
PS. Als ik dan gat kan uitboren, dan kan ik net zo goed direct de bovenkant wat meer vergroten zodat de schroefkoppen in het board zinken). Lijkt mij geen probleem, maar misschien zie ik wat over het hoofd; dus kan dat ook zonder je board te verzwakken?