2011 Ocean Rodeo Go Joe Pro preview

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Juli 08, 2010, 22:11:01
edit2Rapporteer  
Wha! post nr 5000. Terwijl ik ook nog andere dingen heb gedaan als kiten en op kitehigh hangen.
Niet zonder enige trots plaats ik hier wat  pica's van de Go Joe Pro, het Krijg Je Board Terug Zonder Leash product van Ocean Rodeo.
De originele opblaasbare versie blijft uiteraard beschikbaar.

De Go Joe Pro is eenvoudig aan je board te klikken, en is ingeklapt zolang je vaart. Op het moment dat de magnetische mini leash los wordt getrokken (maw, je verliest je board) klapt de drijver op. Mocht je board ondersteboven vallen, dan richt het zich op. De drijver funcioneert dan als zeiltje en je board komt rustig naar je toe gevaren.
We verwachten dat de Go Joe Pro niet alleen voor beginners interessant is, maar ook voor gevorderde riders die op open water en in de golven kiten.

Uitgeklapt:


Ingeklapt:





http://vimeo.com/13184776


Het is allemaal nog niet in prouductie, Ocean Rodeo wil graag horen wat jullie er van vinden.
Het hele verhaal is hier te vinden, als je op- en aanmerkingen over het product hebt, plaats die dan (ook) daar want dan maak je kans op deze hoodie.


Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 Juli 08, 2010, 23:15:43
edit2Rapporteer  
hoe zit het als dat ding de verkeerde kant omklapt als ie open staat...breekt de boel niet af?

vind het zelf een beetje overdone, wat is er mis met een opblaasunit:P
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Juli 08, 2010, 23:41:33
edit2Rapporteer  
Die opblaasunit zag er te "noob" uit en zat meer in de weg, hoewel je bij deze geen voet meer uit de strap kan halen zonder dat ding te activeren.

Steekt hij alleen nog wel ver genoeg boven je board uit om je board om te laten klappen zoals de opblaas go-joe deed?
haast - te - recht

Berichten: 254
Antwoord #3 Juli 09, 2010, 00:09:22
edit2Rapporteer  
zonde van de investering, gaat nergens over.
alsof dat ding rustig naar je toe vaart op zee met 30 knopen en golven 3 meter hoog.
misschien leuk op een vlak water spot maar dan kan je board ten minste nog zien drijven , dat hebben we op zee niet. Roll Eyes
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 Juli 09, 2010, 00:14:43
edit2Rapporteer  
is ook meer voor beginnende kiters
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #5 Juli 09, 2010, 00:19:33
edit2Rapporteer  
Tsja......
Ik verheug me ook niet zo op de 'enkelbandje om doen' handeling. Ben een beetje van de oude stempel. Zo scheer ik ook mijn bikinilijn niet. De oorspronkelijke GoPro is gewoon cool omdat ie werkt en je voor lul vaart, deze probeert dat te verhullen, das dan weer jammer.  Vergelijkbaar met een dikke uitlaat onder een 1.6.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #6 Juli 09, 2010, 07:59:45
edit2Rapporteer  
Vrinden! Bedankt voor de reacties. Ik heb er zelf mee gevaren en het werkt gewoon goed. Het is inderdaad een goed product voor beginners, omdat je minder tijd kwijt bent met zoeken naar je board, en vervangt daarmee een gevaarlijke leash.
We verwachten toch ook behoorlijk interesse uit de gevorderde free riders hoek, mensen die lekker op zee knallen en ook eens wat verder uit de kant varen, juist met stevige wind en golven. Het idee is dat dit bij deze sessies kan worden aangeklikt, en bij veiliger sessie (vlak water, dichter bij de kant etc.) in de auto blijft. Degenen die wel eens 2km uit de kust naar hun board hebben gezocht begrijpen dit denk ik wel...

Ik heb voor de gein wel eens geteld hoeveel boards er na een lekkere kitedag kwijt zijn, als je alle met veel moeite teruggevonden boards boards meeteld zijn het volgens mij tientallen incidenten per dag, in NL alleen al.

@ gebruikersnaam, jouw vorm van sociaal masochisme is vrij zeldzaam maar wel reuze boeiend! schater

maar: blijf je commentaar en ideeën spuien!
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #7 Juli 09, 2010, 08:41:18
edit2Rapporteer  
Evan – Goede vraag? Rudo zit er een lock op?

Ja ook in 30 knopen op zee met 3 meter golven komt het board ook gewoon downwind tov je eigen positie. (niet dat dat beginners omstandigheden zijn)

De opblaasbare GoJoe werkt perfect en is bewezen. Probleem, was puur vanuit commercieel oogpunt: De opblaasbare versie ziet er volgens de gemiddelde kiter “niet cool uit” & algemene wens van gebruikers _> zou top zijn als de GoJoe enkel opklapt wanneer nodig.

Stel deze uitdagingen aan een professioneel ontwerper die zelf ook de sport beoefent ? Voila!

Dit product is een veilig alternatief voor een boardleash. Als je het mij vraagt varen nog veel te veel mensen met een (rol)leash met alle gevaren van dien. De vraag is niet zozeer of het werkt…. dat het werkt weten we al en is uitgebreid getest. Goede opmerkingen/vragen zoals Evan & Morres aanreiken zijn zeer welkom.

Dit soort investeringen zijn niet misselijk en het is dan ook altijd goed om een gevoel van de markt te krijgen. Bedankt voor jullie reacties!
vrank

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #8 Juli 09, 2010, 09:23:43
edit2Rapporteer  
Het lijkt erop alsof je dacht, he met magneten kunnen we vast een leuke leash / go pro combo maken! Een goed idee, met een prima uitwerking.

Er zijn zeker nog wel wat kanttekeningen te plaatsen zoals :
 
- wat gebeurt er als je met 1 voet uit je binding vliegt, slamt ie dan ook nog ff je andere enkel aan gort terwijl die al twisted in de andere binding zit

- Hoop handlebars worden kapot gesprongen bij het oefenen van board offs / one footers wanneer men per ongeluk op het board land... (Is het dan dag go pro van 200e?)

- Misschien een idee om de zijkant naast de handlebar open te houden, mocht je toch per ongeluk een board off doen en hij wordt op de ene of andere manier getriggered, dat je pols niet vast blijft zitten Tongue

- Tast het magnetisme niet mn powerbalance armband aan?

- Ik wil testen!

succes met doorontwikkelen!
R.B.

Berichten: 951
Antwoord #9 Juli 09, 2010, 09:23:55
edit2Rapporteer  
Hey Rudo,

Ziet er bst netjes uit.
Maar hoe bevestig j hem nu precies aan je board?
Wat is het gewicht? Gaat dat niet ten koste van je performence van je boardje ook de flex?

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #10 Juli 09, 2010, 11:42:13
edit2Rapporteer  
waarom bedenk je niet gewoon een cool iets, wat niet zo opvalt, kiters zijn modeboys, dus het moet er wel wat leuk uitzien.iets wat over de voetbanden kan of wat dan ook.suc6
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #11 Juli 09, 2010, 12:51:11
edit2Rapporteer  
waarom bedenk je niet gewoon een cool iets, wat niet zo opvalt, kiters zijn modeboys, dus het moet er wel wat leuk uitzien.iets wat over de voetbanden kan of wat dan ook.suc6

@ Morres : dit vindt ik al een hele verbetering tov de oplaasbare versie. Ik zou zeker overwegen om 1 aan te schaffen.

@ Rudo :
Ziet er top uit!!!

Zoals Vrank zegt kan het zijn dat als je linkerbeen nog in de strap zit dat dat ding er tegenaan smasht.

de leash zoals op de afbeelding te zien is lijkt mij te kort, als je toeside gaat varen of erg hard moet aankanten dan heb je wel meer ruimte nodig.

Je zou ook moeten kijken naar de sparing voor de handle, ik vraag me af of die van mijn board erin past (spleene rip 2007)

Succes met de ontwikkeling!!
bikiniisuit
Gast
Antwoord #12 Juli 09, 2010, 13:42:32
edit2Rapporteer  
ik ben serieus geinteresseerd. 200 USD vind ik veel, vergeleken bij de oude. Maar voor me vakantie in okt heb ik t r voor over. Is ie zwaar hoeveel gr, dit staat nergens en vind ik ECHT heel belangrijk + afmeting. Een grote vent heeft meer spanruimte. Ik neem aan dat die enkelbank overal magnetisch is? Het systeem van enkelband en magneet verdient echt geen schoonheidsprijs. Voor 200 USD kun je best een sensorsysteem inbouwen: been weg > 20 tellen wachten, uitklappen. Kiten gaat over vrijheid, je zit al harnas-ingesnoerd en dan nog je enkel..mmm. De kleur is neutraal = fijn, maar dat zullen ze wel veranderen. Jullie mogen allemaal lekkr stoer zijn IK wil m omdat ik lui ben met boddy draggen en al moeite heb met die klote branding. uuuhhh 200 USD is Eur 158, kom maar op, ik wil m nu wel YeSS.

(o ja, en die tip van die opblaasbare kinderzwemband ken ik al, hoef ik niet)
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #13 Juli 09, 2010, 15:23:56
edit2Rapporteer  
IK wil m omdat ik lui ben met boddy draggen en al moeite heb met die klote branding. uuuhhh 200 USD is Eur 158, kom maar op, ik wil m nu wel YeSS.

(o ja, en die tip van die opblaasbare kinderzwemband ken ik al, hoef ik niet)


@Bikiniisuit :
Zo denk ik er ook over. Ik zou hem ook wel willen om de simpele reden dat je dan minder lang hoeft te bodydraggen = lekker in de winter + meer tijd om te kiten
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #14 Juli 09, 2010, 15:54:16
edit2Rapporteer  
Hey thanks allemaal, ik zie goeie commentaren.
@ Wouter, er zit een lock op, dwz, als je vaart en je wilt 'm bypassen dan parkeer je de magneet tip van de leash in het gat naast de oranje stip, hier zit een plakje magnetisch RVS 430 verwerkt. Werkt hetzelfde!

Overigens, als je de magneet tip van de enkel band lostrekt klapt íe niet op, omdat je aan de andere kant trekt...

Het plaatsen van de magneet tip gaat ontzettend makkelijk, de "vangradius" is ongeveer 6cm. Je zal wel af en toe wat oud ijzer verzamelen, mss zit daar nog wat tussen...  Shocked

@ Vrank, D@ni, de drijver is van zacht EVA schuim dus laat maar komen, is ongeveer even hard als zo'n Evazote campingbedje.

En ja, je powerarmband gaat er 1000x beter van werken, met die Go Joe Pro werkt het ook niet!

De leash is inderdaad te kort getekend in het flimpje, die wordt uiteraard op de goeie lengte gemaakt voor alle (on)mogelijke standen van je benen. Het leashje wordt van "competition" leash materiaal gemaakt, dit is de Ø4mm versie van PU leashes die de surf broeders gebruiken.

Testen zal even niet gaan, de proto ligt in Canada. We zijn van plan binnenkort een wat langere video met action shots van Ross Harrington te maken, ze wachten nu op wind.
Er zijn hier een paar locals die 'm gezien hebben vorig voorjaar, Ron, Spoon, nog een paar, bedankt voor het ijzeren stilzwijgen!

@ Bikini, bedankt voor je bestelling!  InLove
De afmetingen zijn zodanig dat de smalste stand van de OR boards + plus nog een aselecte meetgroep van boards gewoon gebruikt kan worden. Het gewicht schat ik op 800 gram, kan wat meer zijn. Het ontwerp drained al het water en het schuim is closed cell dus nat- en drooggewicht zijn hetzelfde.

Voor de technische geintereseerden, dit is de inspiratiebron voor de scharnierconstructie:
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #15 Juli 09, 2010, 16:43:45
edit2Rapporteer  
Misschien komt et omdat ik nooit 2km uit de kust vaar.. of überhaubt echt op zee kom. Maar voor mij is et een totaal zinloos ding. Deels zie ik de nut er wel van maar goed dan heb je et echt over beginners.

Leuk idee misschien maar geen 200 USD waard. Als die nou ook nog haaien wegschrikt dan word et natuurlijk een heel ander verhaal ^^

 (dan kan ik toch nog eens overwegen bij kaapstad te gaan varen)

Ik denk dat mensen dr meer baat bij hebben eindelijk eens fatsoenlijk te leren bodydraggen. Want dat valt me toch iedere keer weer zwaar tegen.

Verder tof dat je met innovaties bezig bent. Ik vind et een zinloos apparaat, maar voor mij zijn er weer honderden die em geweldig zullen vinden.
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #16 Juli 09, 2010, 18:02:06
edit2Rapporteer  
Die Go joe van Ronix bevalt me ook erg goed.
De nieuwe ziet er ook weer super en functioneel uit zeg Smiley
Dennuzzz

Berichten: 170
Antwoord #17 Juli 09, 2010, 19:06:59
edit2Rapporteer  
Hmm, ik denk dat dit ding toch heel anders gaat werken als die opblaasbare, want met deze nieuwe kan je board toch wel ondersteboven komen te liggen? en met die opblaasbare niet?
En als die onderstebovenligt, dan werkt dat 'zeiltje' toch niet waarvoor het bedoelt is, onder water werkt die juist met de stroming ipv met de wind, en als je board dan in het water ligt als het net eb aan het worden is,  en er is onshore wind, dan gaat het toch niet erg helpen?

Excuse me if i'm wrong.
Flyboarder

Berichten: 10
Antwoord #18 Juli 09, 2010, 19:08:59
edit2Rapporteer  
is het niet makkelijker om het aan de andere kant van je binding zodat je handle vrij is...
dan heb je ook geen last van dat het je "enkel aan gort slaat"
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #19 Juli 09, 2010, 19:36:11
edit2Rapporteer  
whahahah die rory ook weer!

Ik vind dit weer een knap staaltje IO van de heer rudo! Kan niets anders zeggen dan dikke TOPPER man.

@Robin, niet zulke moeilijke vragen stellen:P men gaat ervan uit dat gevorderde kiters die flex uit hun board halen dit niet gaan gebruiken;)
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #20 Juli 09, 2010, 19:41:32
edit2Rapporteer  
schater Rory waneer zie ik je daar me rippen?
@ Dennuz, deze draait je board ook om, zelfs nog beter dan de opblaasbare.
@ royemonds, deze zachtschuimen plaat slaat nog geen deuk in een pakje boter, zie mijn commentaar een paar posts terug.
De handle is vrij genoeg, ik ben er een paar keer mee naar Oostvoorne gewandeld - als er één spot is waar je een goede handle leert waarderen is het daar!

Voor degenen die 'm zelf niet nodig hebben, ik neem aan dat je op een drukke dag toch minstens een paar keer een boardje terug brengt naar een beginner die weer eens hopeloos bij z'n board wegdrijft...

@ Robin - ik zie je vraag nu pas, ik zit dit een beetje bij te houden tijdens het vieren van de nieuwe keuken... board eigenschappen worden niet beïnvloed qua flex, het hele ding weegt geschat 800 gram maar ik moet daar nog even induiken qua precies gewicht, het is met dat EVA ook een beetje de vraag welke dichtheid je uiteindelijk krijgt. (EVA, denk aan zwembad drijfdingen, campingbedjes, crocks, etc.)
En idd niet zo moeilijk doen  - wanneer zie ik je weer eens rippen? samen een opfriscursus boeken bij Rachid?
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #21 Juli 10, 2010, 08:23:26
edit2Rapporteer  
Goed bedacht, hoop dat jullie er succes mee hebben, maar...

- iemand die ook maar een beetje kan varen heeft zoiets niet nodig.
- ding is bijna zo duur als een nieuw board.
- op een mooie, drukke dag breng ik helemaal geen boards terug, dat zijn juist de omstandigheden waarop iedereen maar eens leert bodydraggen! Uitgezonderd de pechvogels natuurlijk :-)
MartjeBee

Geen avatar

Berichten: 82
Antwoord #22 Juli 10, 2010, 09:32:00
edit2Rapporteer  
Als ik op zee vaar, heb ik soms dat mijn voeten zo ongeveer uit mijn bindingen gerukt worden door de golven.
Het is dan natuurlijk niet de bedoeling dat de golf het magneetje lostrekt en zo het ding laat open klappen terwijl mijn voet nog net in de binding blijft.

Zit dat uitgeklapte ding niet in de weg als je opnieuw wilt starten / voeten plaatsen.. Je kunt m tenslotte pas inklappen als je voet in de binding zit.

Kan je m niet uitvoeren met een huisarrest enkelband? Dan komt het zeil pas op als je board te ver van je vandaan komt. Ook leuk tegen diefstal!
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #23 Juli 10, 2010, 10:52:41
edit2Rapporteer  
Netjes hoor!! Was te verwachten dat je dit product eens naar een hoger level zou tillen.

1 tip: Maak hem ook in het zwart...voor diegeen met donkere boardjes...
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #24 Juli 10, 2010, 11:15:40
edit2Rapporteer  
Hee MartjeBee, even in antwoord op jouw vragen:
- je kan 'm inklappen voordat je je voet er in hebt, daarna magneetje plaatsen. De ontgrendeling vindt plaats als je flink aan die leash rukt, ca. 2kgf. Dit is ook ver boven de kracht die water mogelijk uit kan oefenen op die leash.
- we hebben op alle mogelijke activerings methoden gestudeerd, iets met een pols band met knop lijkt me ook wel aardig. We sluiten niet uit dat dit gaat komen, eerst maar eens kijken hoe de markt reageert op dit opklap concept.

Over de prijs, ik denk dat OR eerst eens kijkt of er iemand voor zo'n bedrag warm loopt en dat ze daarna de adviesprijs vaststellen, waar de dealers dan weer een "street price" van maken dus dat zal uiteindelijk wel meevallen - ze zullen 'm in ieder geval niet weggeven, zeker niet in het begin. We hebben ons in het begin vooral gericht op rol-leashes, die zijn ook niet echt goedkoop, en daar moet dan nog een helm bij Wink

@Jochen, zwart hebben we nu op het prototype zitten, en dat wordt te heet als je het in de zon laat liggen. Wit voldoet nog net aan de zichtbaarheids eis, wordt minder warm en is niet zo'n fluoriserende disco kleur die niet te matchen is met stoere urban kite-dudes...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.