Ik zou in ieder geval materiaal aanschaffen van 2007 of jonger. We kunnen er nog veel meer over zeggen, maar als je even zoekt in het beginnerstopic vind je veel meer van dit soort vragen en de antwoorden daarop. Succes.
Kijk ff in het beginners topic. Kan je heul veul info vinden over wat voor kite, waarom, en vooral waarom niet. Een C-kite zou ik zowiezo (nog) niet doen. Ten eerste omdat je er nu toch nog niet uit gaat halen wat er in zit. En ten tweede is het makkelijker leren met een bow of SLE kite.
De vegas is een lekkere ros & ram freestyle C kite die niet bekend staat als vergevingsgezind. Je kan het er mee leren maar de kans is groot dat je met een SLE kite veel sneller kan varen, en minder snel ongelukken krijgt.
De vegas is een lekkere ros & ram freestyle C kite die niet bekend staat als vergevingsgezind. Je kan het er mee leren maar de kans is groot dat je met een SLE kite veel sneller kan varen, en minder snel ongelukken krijgt.
Ik heb de vegas 2006 gehad. Als het om de 2006 gaat en hij is verder helemaal goed vind ik het geen slechte kite. Het is een betere kite dan een hoop modellen uit 2007 maar dat is mijn mening.
Ik heb kiten geleerd in 2007 met een vegas van 2006.
Safetysysteem is volkomen in orde.
Vergevingsgezind, kan beter, maar valt nog wel mee.
Relaunch, de SLE kites of delta kites van tegenwoordig relaunchen veel beter dan de vegas 2006.5de lijns techniek relaunch duurt wel effe, en je 5de lijn kan rond je kite komen te zitten..
Kortom, de progressie die je kan boeken in het eerste jaar is een pak groter met een SLE, of een delta vanaf na 2007.
Van een ander standpunt bekeken, kan je kiten met een vegas van 2006, kan je met alles kiten...
[Edit] 2e hands aanbieden graag via de 2e hands afdeling: http://www.kitehigh.nl/2ehands dus niet op het forum in een topic van 2 maanden oud! Reacties daarop zijn daarom ook verwijderd.
« Laatste verandering: Oktober 27, 2010, 20:48:35 door Evan »