Morres
Berichten: 9427
|
is de kite al ouder? Dit probleem komt vaker voor wanneer kits niet goed gesilenced zijn, klapperen dus. En tot op een zekere hoogte doet elke kite dat, maar de ene kite gaat langer mee dan de ander e voor sommige is het helemaal geen probleem. Een erg goede reparateur, maar ook verder-dan-repareren-dude is Daniell van http://www.doylesails.nl/
|
|
|
D.D
Berichten: 1561
|
Welke torch is het? ik heb dit probleem ook bij mijn 2007 torch 8m. Mijn torch is wel helemaal op zoals morres zegt. Toch ga ik mijn trailing edge helemaal vol ducttapen zodat alles weer aan elkaar hangt
|
|
|
Frank82
Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
|
Stuk spinaker of dacron knippen van 20cm breed en deze over de hele trailing edge stikken. Of je moeder als die er handig mee is of uitbesteden
|
|
|
KappuhH
Berichten: 3273
|
Zoals Morres zegt, even laten repareren door een zeilmaker. Zeeko heeft er trouwens een oplossing voor op de nieuwe Notus: Plaatje
|
|
|
bezemsteel12
Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
|
bedankt voor jullie reacties.
het betreft om een torch uit 2011. wel gebruikt maar nog lang niet versleten verder.
weet iemand verder het verschil tussen lijmen.en stikken? met stikken maak je natuurlijk ook gaatjes in je kite.
|
|
|
Torchmeister
Berichten: 22
|
Heb hetzelfde gehad met mijn torch 2010. Even naar Versus gebracht en keurig gerepareerd. Ze hebben er een nieuw paneel ingezet.
Vliegt weer als nieuw!
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Hoe vaak heb je hem gebruikt? Mijn meest gebruikte kite is een 2012 10m en die heb ik nu meer dan 60x gevaren, daarvan is de TE nog lang niet aan vervanging toe. Wel doe ik ze altijd ritueel begraven zodat er nergens doek ligt te klapperen, een uurtje op het strand klapperen slijt je TE harder van dan 10 sessies op het water!
|
|
|
|
Gewoon John
Berichten: 122
Logs: 0 | 30 uur
|
Bekend fenomeen Ronald! Alle vier de 2011 torchies omgeruild naar 2013 (met dank aan €fun). Maar vlugs mij is het gele doek van de 2011 torchies van een inferieure kwaliteit
|
|
|
Jeffro
Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
|
Heb ik ook last van bij mijn RPM, ik heb de TE volgeplakt met 5cm brede spinaker tape...hij is het niet meer waard om te repareren. Reparatie is ook vrij duur aangezien er veel werk in gaat zitten i.v.m. het plooivrij repareren.
|
|
|
geloof68
Berichten: 2096
|
Ik heb ook goede ervaringen met Farla, prima prijs-kwaliteit-verhouding. Ik sluit me ook aan bij Frank82, gemakkelijk klusje en net zo sterk als bij een professionele reparateur. Kun je een foto posten? We kunnen dan zien of het spinakertape wordt (5 cm breed) of spinakerdoek. Spinakertape laat ik ook doorstikken, zand zorgt er vroeg of laat voor dat de randen van de/het tape loskomen.
|
|
|
bezemsteel12
Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
|
ik heb nagevraagd wat ong de prijs was, rond de 35 euro voor de scheurtjes. en het verstevigen dus nog veel meer. ik ga het sowieso dus zelf doen ;-)
de kite heeft niet heel erg lang op het strand gelegen. en al was dit zo, met idd ook zand op alle stukke tegen het klapperen.
wat zouden jullie gebruiken? spinnaker of dacron
dacron is het achterste gedeelte van de.kite. en het voorste spinakker. denk zoals hieronder ook wordt gezecht, gewoon maar spinnaker. net wat dunner.
|
|
|
Marcel~
Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
|
Ow, dat heb ik met mijn Torches nog nooit gezien... Ik zou spinnaker plaktape er overheen zetten en even vaststikken...
|
|
|
Eagle-Jan
Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
|
Ow, dat heb ik met mijn Torches nog nooit gezien... Ik zou spinnaker plaktape er overheen zetten en even vaststikken...
mee eens, en dan aan beide zijdes van het doek. dan is automatisch al verstevigd
|
|
|
bezemsteel12
Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
|
ik heb het gerepareerd. + helemaal verstevigd.
heb op de scheur een gaasje en bison rubber repair gedaan. nadat dit droog was met spinnakertape eroverheen.
nog niet gestikt alleen. fotos komen nog.
bedankt voor de tips
|
|
|
daantjes
Geen avatar
Berichten: 306
|
(te) late reactie maar ZEKER geen dacron.
Bij mijnRPM's precies hetzelfde verhaal. De eerste repair is gedaan met zwaar doek. Na een week weer raak. Als het zware doek klappert is de impact van de klappen nog veel groter dan met origineel materiaal.
Hoe lichter je TE is (qua gewicht) hoe beter.
|
|
|