Felli24
Geen avatar
|
Beste Mensen,
Ongeveer 1.5 jaar geleden heb ik enkele kitesurf lessen gehad en dit succesvol afgerond. Advies van kite school was zelf verder proberen met de waterstart.
Dit wel geprobeerd maar door diverse omstandigheden en het niet hebben van een kite maatje is dit er al snel bij ingeschoten.
Inmiddels een vriend die ook lessen heeft gehad, en graag wilde we het samen weer gaan proberen. Samen met één kite, en één board tegelijkertijd.
Nu heb ik destijds Airush Vapor 3 kites kunnen overnemen, een 7,10 en 14m. Nu twijfel ik of we het met deze kites weer moeten gaan proberen. Of dat we bijvoorbeeld beter een North Evo 2013 kunnen aanschaffen, dit is volgens mij duidelijk een beginnerskite, waarmee de waterstart onder de knie krijgen misschien veel makkelijker gaat ?
Bij de Vapors is destijds verteld dat het een prima kite is, alleen bij het begin waarschijnlijk wat lastig maar dat als je het eenmaal kan er wel wat aan hebt.
Mijn vraag aan jullie is dus nu, raden jullie aan bijv een North Evo 13 te kopen, en daarmee de waterstart te gaan oefenen. Of zijn de vapor's ook prima en is de evo echt niet zoveel makkelijker dan de vapors ?
Wat zijn verder de ultieme beginner kites? Zit ik met een North Evo 13 goed, of zijn er nog andere sterke beginners kites waar ik naar moeten kijken ?
Ik ben 85KG, 195cm. Met één enkele kite, wat zou dan de beste kite maat zijn? En met een combi van 2 kites ?
Excuses voor de vele vragen, maar alvast bedankt voor jullie reacties.
Gr. Edwin
|