Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Denk dat de kosten om dit te repareren hoger uitvallen dan een nieuw setje straps.
Zou in ieder geval contact opnemen met de shop waar je hem gekocht hebt, mocht het geen garantie meer zijn dan kunnen ze vast wel aan vervangende straps komen.
|
|
|
HaPe
Moderator
Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
|
Zou idd ook ff terug gaan naar de shop, zelf gehad met een YZ Pro 2011, en heb er meerdere gezien. Is dus een bekend probleem van deze type straps
|
|
|
Wil
Berichten: 70
|
heb het ook gehad met mijn yz pro, heb ze toen niet vergoed gekregen. 40 euro voor 2 nieuwe straps.
|
|
|
Ocean-Limbo
Berichten: 2637
|
na 2 jaar??? ..... is dat niet erg vlug???
|
|
|
magic ed
Geen avatar
Berichten: 381
|
Hoe lang horen voetbanden mee te gaan? Dit is slijtage, maar het kan zijn dat de slijtage onevenredig groot is door een constructiefout. Om in aanmerking te komen voor garantie na 2 jaar is het aan jou om te bewijzen dat dit veroorzaakt wordt door een constructiefout (en dus garantie zou zijn). Dan nog heb je er 2 seizoenen mee gevaren (dus geen volledige compensatie). Afhankelijk van het aantal uren op het water is dat snel kapot of valt het wel mee.
Denk dat uiteindelijk de vraag is: wat voor moeite wil je doen voor 40 euro?
|
|
|
Morres
Berichten: 9427
|
ik ben nog nooit kapotte straps tegengekomen.
Oh, das niet waar, toen we in 2004 straps nog rechtstreeks vastmaakten aan het board...
|
|
|
RS
Berichten: 111
Logs: 0 | 331 uur
|
Thanks, heb inmiddels contact opgenomen met de shop dus we gaan eens kijken wat er te regelen valt.
Nu moet ik zeggen dat ik echt niet moeilijk ga doen om een paar tientjes maar het feit dat de andere bevestingspunten van de straps er nog zo goed als nieuw uitzien geeft wat mij betreft wel aardig aan dat dit eerder een productiefout is dan slijtage. En als het slijtage zou zijn betekent dit dan dat je straps na twee jaar al kunt afschrijven? Dat vind ik (zoals Ocean ook al zegt) wel erg vlot. Maar om hier nou een hele discussie van te gaan maken bij de leverancier is het ook weer niet waard.
Eerst maar eens zien hoe het wordt opgelost.
|
|
|