Frank82
Logs: 0 | 164 uur
|
Volgorde voor nauwkeurigheid windvoorspellingen: 1: surfweer.nl 2: knmi.nl 3: windfinder/windguru 4: rtl/nos/nu.nl/sbs etc
Wanneer knmi zegt dat het vrij krachtig gaat waaien betekend dat dus 5 bft, waarschijnlijk dus prima windje voor grote maten.
|
|
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Ja maar dat zijn ook gewoon dezelfde modellen als Windfinder. Ziet er alleen een stuk mooier uit en erg handig voor de richting.
|
|
|
mvbtje
Geen avatar
|
Volgorde voor nauwkeurigheid windvoorspellingen: 1: surfweer.nl 2: knmi.nl 3: windfinder/windguru 4: rtl/nos/nu.nl/sbs etc
Wanneer knmi zegt dat het vrij krachtig gaat waaien betekend dat dus 5 bft, waarschijnlijk dus prima windje voor grote maten.
Let op: KNMI geeft voor de kustgebieden vaak een onderschatting aan.
|
|
|
|
Peterkitehigh
Geen avatar
|
De meeste kiters checken meerder websites/apps en trekken dan hun conclusie, hier op het forum is er ook een sectie waar mensen per regio afspreken, wellicht haal je hier ook wat info uit. Sites/apps die ik erg prettig vind: - wisuki (app) - windguru/windfinder - knmi kleine luchtvaart De standaard windvoorspelling van het knmi is veel te globaal. Daarnaast is je quiver natuurlijk ook belangrijk, welke maten heb je?
Succes!
|
|
|
Ren
|
wat ik vaak doe is eerst naar de voorspellingen kijken, en bij windfinder alleen maar naar de superforecast want de voorspelling is vaak te vaag.
Daarnaast op de dag zelf om een vergelijk te maken met de voorspellingen kijk ik op de sites die de actuele ( daadwerkelijke ) wind aangeven zoals bv "actuele waterdata"van rijkswaterstaat en "windmeister.nl" . dan zie je direct of de voorspellingen een beetje kloppen of dat je e.e.a. iets hoger/lager moet inschatten.
SUC6
|
|
|
Dobbelsteen
Geen avatar
|
Zeebriesjes schijnen heel moeilijk te voorspellen zijn. Als het enorm warm is geweest de hele dag, kan het zomaar even zijn dat het hard gaat waaien in de late namiddag, wat je niet op de weerkaarten gaat zien.
Dus als je niet te ver van zee woont kan je daar ook rekening mee houden.
|
|
|
|
Langbeest
|
Ik kijk altijd naar die kleurtje van die ene kiter uit Noord-Holland. Weet zijn naam niet meer Ries, help mij even. Zijn voorspellingen kloppen altijd.
|
|
|
Haring High Richardt
|
Ik weet wie je bedoel uh uh , gaat hij ook niet al 40 jaar naar de baai waar het altijd 24 uur en meer per dag waait ?
Iets met bloemen ? rozen ? of iets dergelijks, ze naam schiet me wel zo te binnen maar op dit moment even niet
|
|
|
Jellevw
Logs: 0 | 249 uur
|
Welkom in de kitesurf wereld Baksteen. Dat getwijfel hoort er een beetje bij en hebben we allemaal. En als het dan waait en je staat met je snoet in de wind komt de vraag, pak ik mn 8 of 10? Tis kijken vergelijken en een stuk ervaring. En dan kun je ook nog gaan nadenken over de verschillen per spot. Eb, vloed, stroming, zandbanken, poelen, drukte, verkeersdrukte wind bij een bepaalde richting enz. Maar je wordt er steeds beter in .
|
|
|
Menno de Vries
|
Welkom in de kitesurf wereld Baksteen. Dat getwijfel hoort er een beetje bij en hebben we allemaal. En als het dan waait en je staat met je snoet in de wind komt de vraag, pak ik mn 8 of 10? Tis kijken vergelijken en een stuk ervaring. En dan kun je ook nog gaan nadenken over de verschillen per spot. Eb, vloed, stroming, zandbanken, poelen, drukte, verkeersdrukte wind bij een bepaalde richting enz. Maar je wordt er steeds beter in . Klopt helemaal, en een keer voor niks rijden hoort erbij. Maar je wordt er inderdaad steeds beter in. Verder geeft surfweer vaak een goede voorspelling en de wi d kaarten van het Harmoniemodel op weerplaza geeft ook een goede Indicatie.
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Ik kijk altijd naar die kleurtje van die ene kiter uit Noord-Holland. Weet zijn naam niet meer Ries, help mij even. Zijn voorspellingen kloppen altijd.
Hey ...jullie bedoelen toch niet de mooie betrouwbare plaatjes die ik altijd post ..hier het plaatje voor morgenmiddag... En ook dit jaar weer een top vakantie gehad ...Richard
|
|
|