Ik gebruik ironcad, dit gebruik ik op het werk ook.
Die 2 ''stokken'' zijn carbon buizen van 12,7mm met binnendiameter van 10mm. En niet van die gepultureerde maar van matten gerold. Deze zijn stuk sterker en stijver en kun je voor constructies gebruiken.
Die profiel plaatjes die je ziet laat ik van 3 of 4 mm aluminium snijden, dus perfect aan de maat. Hier tussen in ga ik foam core materiaal doen en dit aan de hand van deze profielen in de vorm schapen.
Hieromheen wil ik verschillende lagen aanbrengen van glasvezel, carbon en diolen. Totaal een laag of 5/6 denk ik. De bovenste en onderste profiel plaat laat ik van 5mm rvs snijden. Zodat ik hier draad M6 in kan tappen om de fuslage aan vast te maken.
De buizen laat ik iets doorsteken zodat deze in de mountplate boven doorsteken en onder in de fuselage passen. De uiteinden van de buizen met een mensel van epoxy en carbon poeder/snippers vullen om zo sterke verbinding te krijgen en zodat deze dicht zijn.
Ik denk dat ik de mountplate samen met de mast ga inwikkelen zodat dit een sterke verbinding is. En dus de fuselage boutbaar maak doormiddel van 3 M6 bouten.
De fuselage maak ik uit 1 stuk aluminium en mogelijk trek ik hier nog een laag carbon omheen. of als deze stijf genoeg is zet ik hem in de blanke lak.
De vleugel profielen heb ik overgenomen van moses. Hier zou ik dan wat foam voor gebruiken en deze ook met paar lagen carbon bekleden. Mocht dit niet lukken kan ik de wings/vleugels nog los kopen zodat dit ook altijd past. Ze hebben ook nog andere vleugels dus zou ik hier altijd nog mee kunnen experimenteren. Maar dit gaan we natuurlijk eerst zelf proberen te maken.
Ik zit er ook nog aan te denken om het board zelf te maken. of misschien eerst hiervoor een 2de hands waveboard te gebruiken. Dit moet ik nog maar even zien.