Ik ben net terug uit Fuerte, van de 12 dagen 3 uur kunnen varen, was dus flink balen en aangezien er voor de rest op het eiland weinig te zien is had ik het na 12 dagen echt wel gezien daar.
Let ook even op het tij, bij mijj wat het laag water overdag waardoor Flagbeach echt geen fijn strand meer had. Het gehele rif lag boven water waardoor je er maar op één punt op kon en ongeveer 30 meter verder er af.
De wind was als je kon varen ook niet side shore maar side shore aflandig. Met hoog water wat het wel goed te doen op Flagbeach.
Als het op Flagbeach niet waaide kon je wel naar El Cottilo maar daar was waaide het weer mega vlagerig waardoor je het ene moment over powerd stond en het andere moment donderde je kite uit de lucht.
Kijk maar eens op flagbeach.com daar kan je de wind van de afgelopen 4 weken zien. je zult zien dat het 's morgens bijna niet genoeg waait en als het waait pas later in de middag is.
Het kan natuurlijk best zo zijn dat ik enorme pech heb gehad, maar ik wilde deze ervaring toch even melden.
Als je gaat heel veel wind toegewenst,
Suzanne