Fuerteventura, welk hotel?

Claudia

Juli 23, 2005, 20:02:44
edit2Rapporteer  
Hey peepz,
na al die bomaanslagen overal toch maar het idee om een last minute naar Fuerte te pakken. Weet alleen niet welke hotels ik het beste kan nemen. Maakt dat nog uit? Weet wel dat ik in Coraldinges moet zijn, maar niet hoe dat verder met vervoer enzo gaat naar Flagbeach. Iemand ervaring mee?
KiteDemon

Antwoord #1 Juli 23, 2005, 20:51:25
edit2Rapporteer  
Je bedoeld Coralejo. Het maakt eigenlijk niet uit waar in Coralejo, want een autootje is wel een must wil je op de kitebeaches komen. Tip: huur gelijk een auto bij boeking in Nederland want in het hoogseizoen heb je dikke kans dat je niet gelijk eentje te pakken krijgt door de drukte bij de verhuur.(zoals mij een keer is overkomen) Flagbeach ligt dicht bij Coralejo maar fietsen met al je gear op je rug is killing na een dagje op het water, in de hitte en tegenwind... . En natuurlijk wil je geen dag op het water missen.
Rich

Antwoord #2 Juli 23, 2005, 21:01:46
edit2Rapporteer  
Er staan twee Riu hotels aan Flagbeach, Riu Oliva en Riu Palace. Flagbeach ligt zeg maar tussen Coralejo en deze twee hotels. Riu Palace is het dichtsbij en te voet naar Flagbeach is het dan ongeveer 500 meter. Vanaf je balkon kijk je dan recht op Flagbeach. Wil je niet elke dag met je spullen op je rug door het mulle zand op en neer lopen, kan je die ook stallen op Flagbeach (was geloof ik iets van 20 euro voor 1 week).

Have fun!
KiteDemon

Antwoord #3 Juli 23, 2005, 21:04:49
edit2Rapporteer  
Is ook een optie, alleen zie je voor de rest weinig van het eiland.
suzanne
Gast
Antwoord #4 Juli 24, 2005, 20:45:33
edit2Rapporteer  
Ik ben net terug uit Fuerte, van de 12 dagen 3 uur kunnen varen, was dus flink balen en aangezien er voor de rest op het eiland weinig te zien is had ik het na 12 dagen echt wel gezien daar.

Let ook even op het tij, bij mijj wat het laag water overdag waardoor Flagbeach echt geen fijn strand meer had. Het gehele rif lag boven water waardoor je er maar op één punt op kon en ongeveer 30 meter verder er af.   ThumpDown

De wind was als je kon varen ook niet side shore maar side shore aflandig.   Met hoog water wat het wel goed te doen op Flagbeach.

Als het op Flagbeach niet waaide kon je wel naar El Cottilo maar daar was waaide het weer mega vlagerig waardoor je het ene moment over powerd stond en het andere moment donderde je kite uit de lucht.

Kijk maar eens op flagbeach.com daar kan je de wind van de afgelopen 4 weken zien. je zult zien dat het 's morgens bijna niet genoeg waait en als het waait pas later in de middag is.

Het kan natuurlijk best zo zijn dat ik enorme pech heb gehad, maar ik wilde deze ervaring toch even melden.

Als je gaat heel veel wind toegewenst,
Suzanne
Claudia

Antwoord #5 Juli 25, 2005, 13:30:32
edit2Rapporteer  
Nou, klinkt niet echt enthousiast suzanne. Hm na ja, dan maar weer op zoek naar iets anders? Wil dus twee weken weg, niet te duur, dus waarschijnlijk ook niet echt ver. Of toch maar venezuela ofzo? Zucht...weet het niet. Luxe probleem
skyrider 138
Gast
Antwoord #6 Juli 25, 2005, 13:58:00
edit2Rapporteer  
Denk dat Suzanne gewoon pech heeft gehad, maar ook dat is dan een ervaring waarvan je weet dat het kan gebeuren. Wind is inderdaad dusdanig dat je licht aflandige wind hebt, maar de keren dat ik er ben geweest heb ik altijd meer dan genoeg kunnen varen. Vorig jaar van de 10 dagen 8 kunnen varen, doorgaans met 10 meter.....  Dat rif is inderdaad ff trickie, maar stukje naar beneden tussen de boeien doorlopen kan ook altijd nog, en die steenplaten is op zich wel op te lopen. Je moet al wel beetje kunnen hoogtelopen...
Persoonlijk vind ik het een hele leuke plek om te varen, is een beetje aan jezelf maar ik zou zo er weer heen gaan voor een dag of 10...
suzanne
Gast
Antwoord #7 Juli 25, 2005, 17:28:25
edit2Rapporteer  
Ik schreef zelf ook al dat ik misschien gewoon vette pech heb gehad, maar ja is ook een ervaring ( vaak hoor je alleeen de positieve en minder vaak het negatieve van een spot) toch en het is toch zonde van de centen als je het jouw overkomt. 
En als je flagbeach.com weather checkt dan zie je dat ik echt niet heb overdreven dat het niet waaide en dat als het waaide alleen 's avonds was.

Ik hoop voor iedereen die er is of nog gaat dat die een betere kitevakantie heeft.

Groet,
Suzanne
KiteDemon

Antwoord #8 Juli 25, 2005, 19:41:00
edit2Rapporteer  
Er valt tegenwoordig ook geen peil op te trekken met de wind. Juni t/m augustus zijn daar de meest windzekere maanden. Maar als je pech hebt kan het ook 2 weken windstil zijn en bloedverziekend heet. Aan de andere kant kan je ook weken elke dag een dikke 5-6 bft verwachten.
Moet zeggen dat Flagbeach geen beginnersspot is, zeker niet met laag water. Heb je wat meer ervaring dan is het een topspot. El Cotillo is een goed alternatief als het niet waait bij Flagbeach maar kan mega vlagerig zijn en soms erg onvoorspelbare condities daar. Dus altijd een babbel met de locals maken.
DREI
Gast
Antwoord #9 Juli 26, 2005, 17:11:19
edit2Rapporteer  
check senegal,  ThumpsUp
ouddorp-rules

Antwoord #10 Juli 26, 2005, 19:21:15
edit2Rapporteer  
Nou, klinkt niet echt enthousiast suzanne. Hm na ja, dan maar weer op zoek naar iets anders? Wil dus twee weken weg, niet te duur, dus waarschijnlijk ook niet echt ver. Of toch maar venezuela ofzo? Zucht...weet het niet. Luxe probleem

Aruba, 100% zeker weten dat je een volle bak wind heb!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.