Leander

Logs: 0 | 4 uur
|
Probeer als je vaart de snelheid niet te hoog te laten komen, dus telkens een stukje varen en dan heel hard je board eruit remmen. (dit doe je door je gewicht te verplaatsen naar je achterste voet.) Je laat je dus helemaal in je trapeze zakken en duwt je board bijna haaks op de wind. Je haalt dan de snelheid uit je board en je kite schiet dan wat verder naar voren en je hebt weer minder power in je kite. Dit herhaal je telkens. Dit is echt voor zwaar overpowerde omstandigheden en lekker varen is er dan niet bij, maar je kan dan tenminste controle houden. Probeer gewoon voor bij het doorvaren de snelheid niet te hoog te laten komen, zodat je de controle houdt. Verplaats je lichaam naar achteren en zet veel druk op je acterste been met een gestekt voorbeen. Gewoon blijven proberen en oefenen.
|
|
|
xray

|
Nog harder je achterste been het water in duwen. Dan wordt je board en ook je kite verder upwind gedwongen. Er zijn natuurlijk grenzen maar met wat meer kracht kom je een heel eind.
|
|
|
pollepel

|
Het kan ook een klein beetje aan je board liggen. Bijvoorbeeld met een sk8 vaar ik veel lekkerder met harde vlagerige wind dan met mijn RRD humansize.
|
|
|
wouterb

|
sk8 -> scherpe rail, weinig volume / RRD hz -> meer volume, toch? een beetje mutant heeft ook veel volume en een minder scherpe rail maar ze schijnen fantastisch hoogte te lopen. Is dat dan puur aan de vinnen te danken? zo ja, dan doet ie dat in z'n 'achteruit' dus niet of nauwelijks meer, hoogte lopen dus. Klopt dat?
|
|
|
adrenalin

|
Grappig, daar heb ik ook wel eens last van, te hard gaan.
Het eindigde altijd met een aardige smakker....
maar goed, harder kanten dus....top bedankt voor de tip!
|
|
|
Passie

|
als het echt heel hard wordt.. gewoon hele tijd remmen.. Alleen rem je dan niet maar loop je gigantisch hoogte... En ik doe dan meestal ook mijn kite zo laag mogelijk. zo heb je meer grip op het water.. dus kan je harder kanten... zo kan je dus bijna liggen.!! zeg maar...en soms als 't hard is even remmen met je reet in 't water
|
|
|
Mitchel_12000

|
Heb hetzelfde probleem. Zeker bij flinke golven best irritant want je maakt dan flinke klappers.
|
|
|
ThomasC

|
Smaller board doet ook wonderen.
|
|
|
AnalogePixel

|
Volgens mij heeft iedereen daar wel eens last van ... Maar soms kan je 'm gewoon niet meer houden, hoe hard je ook kant.  Dan wordt het eens tijd voor een kleinere vlieger.
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
kan idd heel goed aan je board liggen! bij een dikke rail heeft je board bij meer power de neiging te gaan klapperen. is dat het niet, dan een buttslam maken...
|
|
|
~Sjors RE-CO2

|
korter breder board met een scherpe rail
|
|
|
wouterb

|
Sjors, Is een breeder board niet juist moeilijker te kanten? Je hielen staan verder van de rail, en dus kast het meer kracht om je plank scheef te zetten, lijkt mij. Breed planeert wel makkelijker in weinig wind door het grotere oppervlak.
|
|
|
Leander

Logs: 0 | 4 uur
|
Ik denk dat sjors een typfout heeft gemaakt. Een korter en SMALLER board is langer te houden, omdat je meer druk op je hielen kan geven, omdat je hiel meteen op de rail staat zoals wouterb zegt.
|
|
|
matman

|
Ik ben ook een beetje aan het klooien om de snelheid eruit te kunnen halen en de vlieger meer upwind aan de rand van het windvenster te krijgen. Op strak water met een constante wind GEEN enkel probleem. Maar hoe hoger de golven en vlageriger de wind hoe kl#@t*riger. Maar wel kicke als je er dan doorheen komt. Maar je board remmen (harder kanten) is volgens mij de beste optie en je kite depoweren, zodat je vlieger zoveel mogelijk aan het eind van het windvenster staat. So much to learn  , so little time (huilen_kitesmiley)
|
|
|
Cesso
Geen avatar
|
wat ik doe als het mij te hard gaat dan rem ik mij af door mijn voorste hand in het water te houden en dat remt enorm af en heb je weer voldoende controle
|
|
|
THEGREEN

|
Jah en dat werkt?  Ik heb er ook een beetje last van, dus bedankt voor de tip, ik ga het gelijk uittesten morgen (hangloose_kitesmiley)
|
|
|